Inlägg från: nokitus |Visa alla inlägg
  • nokitus

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Alltså. Nu har jag ju egentligen inte med detta att göra eftersom jag inte är från sverige och vill inte lägga mej i egentligen, men, själva invandringen till sverige har väl ingenting egentligen med IS att göra. Att stoppa invandringen stoppar alltså inte IS. Terror organisationer brukar hitta sin väg oavsett vad.

Det är dessutom inte sagt att dom kommer från syrien. Polisen här tog fast en IS rekryterare, han var visst från storbritannien.

Att vara rädd för IS är för mig en ganska självklar sak, för dom är farliga, dock blöder mitt hjärta för alla kvinnor och barn som är kvar där, och jag tycker att det är dom i huvudsak som ska bort därifrån fort som bara vad!

Om vi/ni stänger av all invandring, så lämnar dit en massa folk, speciellt kvinnor och barn, att dö på värsta tänkbara vis.

Ja. Det var väl bara det.

Seeya;)

• nokitus
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:30:14 följande:

Sant, med tanke på hur missbrukade svenska pass är idag så klart dom hittar hit, vi behöver däremot inte locka dom med löften om bidrag och put.

*harkel* du menar engelsman eller en arab med engelska papper?

Vi vet som ett ex hur "svenskar" beskrivs i media idag när det i själva verket definitivt inte handlar om såna.

Nej, vi lämnar inte en massa folk, det är så vi kan hjälpa dessa och inte på nått annat sätt.

Idag tar man av pengar som skulle gå till bistånd i utsatta områden bara för att trycka in några terrorister eller bidragsasylanter till i sverige.

Det är det jag menar. Dom hittar sin väg in. Om dom inte får svenska papper, får dom engelska, eller något annat. Nu kan jag dock inte svara på om han var arab eller engelsman...han "åkte hem".

Men jag menar bara, dom hittar nog in, om dom vill.
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.