• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • bine87
    Dalja skrev 2015-09-12 15:48:32 följande:

Oh härligt att här är flera som är i tidigare veckorna :) jag har mest smått illamående på kvällarna bara annars känner jag mig så uppblåst runt magen tröttheten har smått börjat smyga fram nu framförallt på eftermiddagarna igår var nog första gången jag kände mig så trött och yr på jobbet vid 16 tiden! Ska till Bm imorgon första samtalet hoppas på att få en tidig ultraljud vet du vilken vecka man kan höra hjärtat eller se något ?

Jag visste inte exakt och va på ultraljud och dom såg bara början till en graviditet då dvs ingen bebis, var där en vecka efter och dom konstaterade då att jag va i vecka 6+1 och jag såg ett litet pickande på skärmen då :)
  • Dalja
    bine87 skrev 2015-09-12 15:55:17 följande:
    Jag visste inte exakt och va på ultraljud och dom såg bara början till en graviditet då dvs ingen bebis, var där en vecka efter och dom konstaterade då att jag va i vecka 6+1 och jag såg ett litet pickande på skärmen då :)
    Oh va härligt :) hoppas jag med får se något tidigt så man kan lugna sig lite iallafall
  • Nystjärna

Här är det tufft nu. Börjat känna av ryggvärk och ont i bäckenet. Misstänker början till foglossning,tidigt men inte direkt förvånad. Illamåendet pågår som alltid :( Klump halsen kan jag skriva upp på med. Och gå och må konstant illa. Kräktes i torsdags morse trött lergiganen och även imorse kräktes jag trots lergigan. Så går sådär. Idag har jag mått illa hela dagen och galet trött. Men är hos svärmor under helgen med så blir inte att man vilar som jag brukar göra och de känner kroppen. Sover på ett sätt bättre nu men ändå inte bra. Vaknar ändå på natten,svårt att somna om. Hoppas de snart vänder men tveksam. Min bm konstaterade i torsdags då jag åkte dit för extra kontroll att jag har hyperniss,hade även då för hög puls för att var gravid känns sådär. När jag kom hem upptäckte jag att jag nästan gått ner 1 kg sen inskrivningen med. Sjukskriven nästa vecka med men tror inte de blir jobbet då heller :( Men vi får se. Vecka 11 ( 10+1) idag.

• bine87

Hjälp! Somnar snart. Är på jobbet. Slutar om 55 min och jag kan knappt hålla mig vaken .

• Dalja

Hej tjejer har en fråga är det fler som i vecka 6 har ont i magen alltså hård och typ gasig mage jag har ont lite högre upp med mitten av magen och är så svullen :( haft detta i snart 2 veckor normalt ?

• Cissi90
    Dalja skrev 2015-09-13 10:23:43 följande:

Hej tjejer har en fråga är det fler som i vecka 6 har ont i magen alltså hård och typ gasig mage jag har ont lite högre upp med mitten av magen och är så svullen :( haft detta i snart 2 veckor normalt ?

Jag hade exakt samma fram till nu i vecka 9. Det skiftade ibland och blev istället lös i magen i flera dagar. Helt normalt. Ät saker som kiwi, torkade plommon och torkade aprikoser, lite lite linfrön :) i små mängder så att du får gå iallafall.
  • Dalja
    Cissi90 skrev 2015-09-13 11:17:35 följande:
    Jag hade exakt samma fram till nu i vecka 9. Det skiftade ibland och blev istället lös i magen i flera dagar. Helt normalt. Ät saker som kiwi, torkade plommon och torkade aprikoser, lite lite linfrön :) i små mängder så att du får gå iallafall.
    Oh tack :) jätte jobbigt vågar knappt äta så uppsvullen och hård magen känns :(
  • FLovesA

Jag har inte ätit vanlig mat i vanliga portioner på sisådär 6 veckor. Och i natt drömde jag om mat. Man blir ju helt galen av att inte få behålla maten. 5 vindruvor har fått stanna än så länge idag. Jippi!

Har inget sug efter mat överhuvudtaget. Det är jobbigt att leva med konstant illamående. Mina inlägg har inte varit särskilt positiva här känner jag;)

Krya på er allihopa.

• Maalon

Här hoppar jag gärna in. Det sista jag vill är att blanda in min fb, så det här är ju perfekt :D 
    Jag är 23 år, or utanför Trondheim ihop med min snart 30åriga norrman och det här blir första barnet för oss båda. Vi är beräknade runt 19e april :)

Jag är väldigt trött och varm mest hela tiden. Lätt illamående, men ibland sätter det igång ordentligt. Molvärk i både rygg och mage, mest om kvällarna. Så egentligen inget speciellt med min graviditet alls, vilket känns bra :) 
    Var på inskrivning i veckan som var, vilket gick superbra och nu ser vi fram emot första ul den 22a :) 

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)