Inlägg från: Dalja |Visa alla inlägg
  • Dalja

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej hoppar med in här :) är i vecka 6 (5+2) inte mycket symptom än förutom brösten som ömmar och gör ont och lätt illamående på kvällarna..! Ska till bm på måndag. När brukar det värsta illamåendet börja ? Första barnet <3

• Dalja
    FLovesA skrev 2015-09-12 15:21:47 följande:

Dalja:

Grattis och välkommen hit:) Har du tur så behöver du inte få bekymmer med illamående alls. Mitt började i v 6 båda graviditeterna. Men hoppas verkligen att du slipper!

Så roligt att vi blir många i denna tråd. :)

Oh tack :) jo jag hoppas med man slipper det värsta illamåendet men man vill samtidigt känna av lite så man vet att något händer :/ är jätte rädd att få MF :( .
  • Dalja
    bine87 skrev 2015-09-12 15:40:06 följande:
    Jag är i vecka 7+2 och jag har haft illamående i två veckor. Vissa dagar går det bättre andra kan jag inte komma upp ur sängen. Min syster hade inget illamående alls på det sättet. Hon var mest trött och känslosam. Så det är väldigt individuellt.

Häromdagen kunde jag äta varm mat, innan dess var det bara kallt och likaså nu, tillbaka till kallt och inget som luktar en massa. Minsta lilla sätter igång kräkreflexerna.
    Oh härligt att här är flera som är i tidigare veckorna :) jag har mest smått illamående på kvällarna bara annars känner jag mig så uppblåst runt magen tröttheten har smått börjat smyga fram nu framförallt på eftermiddagarna igår var nog första gången jag kände mig så trött och yr på jobbet vid 16 tiden! Ska till Bm imorgon första samtalet hoppas på att få en tidig ultraljud vet du vilken vecka man kan höra hjärtat eller se något ?
  • Dalja
    bine87 skrev 2015-09-12 15:55:17 följande:
    Jag visste inte exakt och va på ultraljud och dom såg bara början till en graviditet då dvs ingen bebis, var där en vecka efter och dom konstaterade då att jag va i vecka 6+1 och jag såg ett litet pickande på skärmen då :)
    Oh va härligt :) hoppas jag med får se något tidigt så man kan lugna sig lite iallafall
  • Dalja

Hej tjejer har en fråga är det fler som i vecka 6 har ont i magen alltså hård och typ gasig mage jag har ont lite högre upp med mitten av magen och är så svullen :( haft detta i snart 2 veckor normalt ?

• Dalja
    Cissi90 skrev 2015-09-13 11:17:35 följande:
    Jag hade exakt samma fram till nu i vecka 9. Det skiftade ibland och blev istället lös i magen i flera dagar. Helt normalt. Ät saker som kiwi, torkade plommon och torkade aprikoser, lite lite linfrön :) i små mängder så att du får gå iallafall.
    Oh tack :) jätte jobbigt vågar knappt äta så uppsvullen och hård magen känns :(
  • Dalja

Hej alla :) mitt illamående har inte kommit riktigt än bara smått på kvällarna men fy vilken yrsel jag fått usch. Var hos BM idag första gången jätte gullig barnmorska fick tid för ultraljud 1/10 och inskrivning 14/10 åh längtar så mycket till ultraljudet <3 man vill se att allt är ok

• Dalja

Vecka 7 idag och nu börjar illamåendet komma sakta smygandes mår illa till och från hela dagen inte spytt men tröttheten usch fy kunde inte hålla ögonen öppna idag fick gå hem tidigare från jobbet någon som har tips när det kommer till tröttheten den är extrem nästan så man somnat ståendes :(

• Dalja
    bine87 skrev 2015-09-17 21:08:13 följande:
    Vad jobbar du med? Kan du vila på rasten så gör det. Jag har själv lagt mig på två stolar och somnat på jobbet. Jag ställde fram ringklockan ifall att någon skulle komma in. Nu har det varit lugna pass jag jobbat på hotellet än så länge så har kunnat vila i back office. Min praktik däremot kunde jag inte gå till alls tillslut då alla dofter fick mig att må så dåligt.

Det enda tipset jag har är i princip vila när du kan och ät lätta små måltider tätt. Typ frukt, yoghurt och mariekex brukar jag äta på jobbet numera. För mycket mat i magen på en gång gör så att du blir tröttare och risk för att förvärra illamående.

Helvete nu kom jag på att jag skulle köpt yoghurt! :(
    Jobbar som salescoach så lite svårt med vilan :( men försöker sova mycket om nätterna då jag börjar tidigt på morgonen. Oh tack ska köpa lite yoghurt :) när brukar tröttheten gå över ?
  • Dalja

Hej alla :) hoppas alla mår bra och njuter av sin graviditet <3 jag är i vecka 7 men min mage är enorm börjar långt ner ser redan ut som en babybula vet att det är svullnad men varför så stor :O tvillingar.???? Jag har systrar som är tvillingar och min mans brödrar är tvillingar haha men ta en titt på bilden

• Dalja
    Smilla80 skrev 2015-09-19 13:57:33 följande:
    Svullnad, babybula, tvillingar eller ej - en jättefin mage har du iaf! Har du barn sedan innan eller hur var det nu igen? Nä första var det för dig va? ;)
    Det är första för mig :) jätte spännande längtar faktiskt..! Oh tack men ska magen va så svullen och så långt nerifrån redan nu ? Eller lägger det sig senare
  • Dalja

Nu har illamåendet kommit med full kraft :( igår kunde jag inte lyfta upp huvet så jobbigt det var. Tur att det var söndag och man var ledig, idag är det illamående igen men inte lika stark. Jag har jätte ont högre upp i magen :( någon som vet vad det kan bero på ?

• Dalja
    Cissi90 skrev 2015-09-21 13:47:24 följande:

Jag har lyckats hålla mig från att spy idag (Woohoo) från att ha spytt varenda dag nu igen. Försöker ta det lugnt och inte stressa när det kommer, får helt enkelt bli sen.

Dalja jag får också ont/tryck där när jag spytt eller ska spy.. Vet inte om det är samma för dig?

Har ont när jag ätit och mår illa typ högre upp under brösten i mitten typ och brösten fy dem ska vi inte ens nämna så ont dem gör :( har hellre ont i magen och brösten än illamåendet det är jobbigast köpt såna armband nu hoppas dem hjälper lite kom gärna med massa tips mot illamåendet
  • Dalja

Hej tjejer hoppas ni alla börjat må lite bättre ? Jag mår fruktansvärt illa om dagarna och kräks :( idag fick jag en typ ljus rosa flytning är jätte orolig :( är det något jag bör vara orolig över ? Går in i vecka 9 på torsdag

• Dalja
    snowybaby skrev 2015-09-27 17:19:47 följande:

Dalja: tror inte du behöver vara orolig, hoppas inte det. Jag har blött i 3 dagar nu, ljusrosa men har kollat upp det på akuten och bebis är jätte livlig och har det bra. Är i vecka 12 (11+0).

Hoppas verkligen inte det är något :( mår jätte illa och kräks fortfarande men ja jobbigt när det är första och man inte riktigt vet hur man ska göra
  • Dalja

Hej tjejer :) var på första ultraljud idag så bebisen och hjärtat slå fint allt såg bra ut <3 men har haft jätte jätte ljusa rosa eller bruna flytningar i några dagar nu dem är jätte ljusa men man kan se att dem är rosa eller bruna om man kollar på pappret :( är i vecka 9 bör jag vara orolig tro ?

• Dalja

Någon som använt lergigan Comp och tycker det hjälper ? Jag fick det utskrivet igår och börja använda dem och knappt mått illa idag mådde jätte jätte illa hela veckan fram tills jag fick dem. Dem är väl inte skadliga för fostret ?

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)