Inlägg från: bine87 |Visa alla inlägg
  • bine87

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Dalja skrev 2015-09-12 14:10:27 följande:

Hej hoppar med in här :) är i vecka 6 (5+2) inte mycket symptom än förutom brösten som ömmar och gör ont och lätt illamående på kvällarna..! Ska till bm på måndag. När brukar det värsta illamåendet börja ? Första barnet <3

Jag är i vecka 7+2 och jag har haft illamående i två veckor. Vissa dagar går det bättre andra kan jag inte komma upp ur sängen. Min syster hade inget illamående alls på det sättet. Hon var mest trött och känslosam. Så det är väldigt individuellt.

Häromdagen kunde jag äta varm mat, innan dess var det bara kallt och likaså nu, tillbaka till kallt och inget som luktar en massa. Minsta lilla sätter igång kräkreflexerna.
  • bine87
    Dalja skrev 2015-09-12 15:48:32 följande:

Oh härligt att här är flera som är i tidigare veckorna :) jag har mest smått illamående på kvällarna bara annars känner jag mig så uppblåst runt magen tröttheten har smått börjat smyga fram nu framförallt på eftermiddagarna igår var nog första gången jag kände mig så trött och yr på jobbet vid 16 tiden! Ska till Bm imorgon första samtalet hoppas på att få en tidig ultraljud vet du vilken vecka man kan höra hjärtat eller se något ?

Jag visste inte exakt och va på ultraljud och dom såg bara början till en graviditet då dvs ingen bebis, var där en vecka efter och dom konstaterade då att jag va i vecka 6+1 och jag såg ett litet pickande på skärmen då :)
  • bine87

Hjälp! Somnar snart. Är på jobbet. Slutar om 55 min och jag kan knappt hålla mig vaken .

• bine87

Jag känner ingen glädje alls. Det är hemskt att vara gravid.
    Jag vet att det har hänt mycket och att det är mycket nytt jag måste ställa in mig på som att vara gravid och ensamstående mitt i allt det fysiskt jobbiga med illamående och värk. Att få reda på att jag är gravid dagen innan min pojkvän åker hem och sen bli lämnad var inte planerat nåt utav det.
    Jag börjar bli trött på att vakna då min morgon är fruktansvärd och jag har ingen motivation för nåt. Jag sover med en hink bredvid sängen ifall att jag spyr. Allt jag önskar är att ha någon som smeker ryggen på mig och säger att det kommer bli bra. Jag vet inte om jag kanske måste höra av mig till läkare? 

• bine87
    Maalon skrev 2015-09-14 11:56:19 följande:

Någon som har tips angående matlust? Jag är i vecka 9 (8+5) och är aldrig sugen på något alls. Illamåendet har kickat in ordentligt den här veckan och det är oftast bara middagen jag får behålla. När jag plussade vägde jag ca 59-60 och har varit uppe på 62 och vänt och är nu tillbaka på 59. Jag har det senaste året gått ner närmare 40 kg, och det är klart att det känns skumt att gå upp igen nu och jag äter oftast väldigt nyttigt. Men jag vill ju att bebisen ska må bra och få i sig all sin näring, så har någon några tips? Borde jag köpa näringsdrycker, såna med högt kalorivärde? 

Jag tycker det funkar med gainomax. Jag har näringsdrycker fast jucy och dom mår jag bara ännu mer illa av så funkar inte alls. Nyponsoppa och naturell yoghurt funkar också.
  • bine87
    Nystjärna skrev 2015-09-14 11:51:07 följande:

Här är en skit jobbig dag. Känner mig gråtfärdig hela tiden. Då de känns som jag skall kräkas så fort jag rör mig. Och blir yr. Orkar ingenting. Hemmet ser rent ut sagt för jävligt ut och ger mig mer ångest. Min dotter lyssnar inte alls och jag vet inte vad jag skall göra. Orkar bara inte må såhär något mer. Detta är trots tabletterna. När skall de någonsin vända och sluta?! Kräktes 3 gånger igår,ser inget slut. Jag är helt slut. Min dotter tycker jag är skit tråkig och lyssnar inte alla på mig :( förlåt för att jag är så negativ men detta är så sjukt jobbigt. :(

Hur gammal är dottern?

Detta är andra gången jag är gravid fast första gången var jag allvarligt sjuk så fick göra abort. Jag var i samma vecka som nu och jag kan inte minnas att jag kände nånting alls då. Har inte varit med om att någon jag känner haft det såhär och det känns orättvist att inte orka nåt och bara känna som att man vill sova bort allt och vakna om några veckor och hoppas att det är borta. Jag måste nog ringa till läkaren och försöka sjukskriva mig idag.
  • bine87
    Saltig skrev 2015-09-14 13:20:36 följande:

Verkas som vi kämpar alla med våra krämpor och att vara gravid tar mycket av våra krafter. Är oxå väldigt negativ och det är svårt att se det positiva av graviditeten.

Det enda vi kan försöka tänka på att det är övergående. I värsta fall går det över efter 7-8 månader och då får man något fantastiskt som belöning av allt skit man fått utstå.

Trots man försöker se det positiva så hjälper det inte alltid när man mår som sämst. Vi förtjänar guldmedalj när allt detta är över.

Nystjärna- mina döttrar är inte heller så lätta att handlas med nu. Bråkar och tjafsar och de är ändå 5 och 11 år gamla. Den äldsta är i någon tidig tonårsperiod med jäkla humör och attityd. 5 åringen skriker, retas heeeela tiden. Min man håller på och sliter i sitt hår. Han orkar inte. Och jag ligger i sängen och gapar på ungarna. En tuff period för oss alla. Min man säger jämt att det ordnar sig och att allt detta är övergående vilket gör det lättare att hantera.

Kämpa på ni tjejer. I mina mörkaste tankar och när jag mått såå dåligt har jag övervägt abort men sen så tänker man på det som komma skall och det känns lite bättre.

Vi ska inte ha dåligt samvete över att vi mår illa och har det kämpigt just nu. För så är det och alla runtomkring får faktiskt acceptera. Att vara gravid är inte en sjukdom men det är fysisktoch psykiskt påfrestande och det känns som en sjukdom.

Kram till er kämpande blivande mammor. Nu ligger jag i sängen och mår jätteilla.

Oj blev långt! Ber om ursäkt för alla ev stavfel!

Lot's of love till er

Detta får mig faktiskt att må bättre. Att jag inte är den enda som velat ge upp. Jag vet ju att det inte är vad jag vill egentligen men när man ligger och mår som sämst och alla Tankar snurrar och man bara gråter då är det inte så lätt.

Lycka till allihopa.
  • bine87

Piggelin! Min väninna som har bf nu i veckan rekommenderade det om man är illamående. Måste testa!

• bine87

Ja det va fruktansvärt tyst överallt igår tyckte jag. Kändes som att jag hade hamnat i ett alternativt universum. Jag mår inte alls bra. Min mage är inte alls bra. Kan inte gå nånstans utan att veta att det finns en toalett. Riktigt hemskt. Ville åkt till en hundrastgård igår men va så rädd att jag skulle behöva springa akut så jag vågade inte.. :(

Känns som konstant mensvärk och min normala medföljande diarré. Min mage pajar alltid vid mens på exakt samma sätt. Jag är verkligen helt slut.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)