Inlägg från: bine87 |Visa alla inlägg
  • bine87

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Jag är på jobbet och är helt slut. Massor att göra och jag har ont överallt och jag börjar snart gråta.. Jag orkar inte mer.

• bine87
    FLovesA skrev 2015-10-03 13:21:06 följande:

Härligt!!! Skönt att du mår bättre:) Har precis landat i soffan efter att ha städat nerevåningen. Svettigt!! Men sååå skönt nu! Dottern sitter och ritar och jag virkar. En helt ljuvlig Lördag!

Är det någon mer än jag som har en otäck smak i munnen hela tiden? Även om jag borstar tänderna och dricker massa vatten så är den där smaken kvar,

Ja det är fruktansvärt! Jag går omkring med vattenflaska och tuggummi, ALLTID! Tar bara ett halvt tuggummi och det hjälper fint. Men det är verkligen hemskt. Det är mest den äckliga smaken som får mig att må illa numera. Det går bra sålänge jag äter men en liten stund efter så känner jag det igen.
  • bine87
    FLovesA skrev 2015-10-06 14:03:02 följande:

Förstår att det är jobbigt utan symtom med, men tror säkert allt är bra med er lilla bebis i magen:) åh vad roligt med Ullared, vi har inte riktigt lika långt dit och ska faktiskt också åka dit och handla lite innan bebis kommer:)

Tack, jag är så nervös inför morgondagen och det ska bli fantastiskt skönt att se bebis för första gången <3

Ska dit imorgon men jag befinner mig bara 1,5 mil bort typ ;)

Herregud 140 mil är ju sjukt långt bort! :o
    saraaj skrev 2015-10-06 10:21:47 följande:

Ja jag mår inte illa eller något längre så de försvann så fort jag spydde.

För mig har det varit spökveckor sen jag plussade! Eftersom jag aldrig känt några symptom en på att jag är gravid, men samtidigt ska man väll vara glad för det eftersom vissa har det riktigt jobbigt som gravid.

Vad kul med ultraljud imorgon för er!

Har som sagt bokat den 22 hos privat, för ska till ullared 2/3 november så rul är inte fören efter det så hade bara velat veta att mini lever innan vi åker dit eftersom det är 140 mil dit, så man kanske vågar köpa något : )

Lycka till imorgon :)

• bine87
    FLovesA skrev 2015-10-16 11:55:45 följande:

Åh vad mysigt att få höra hjärtljuden! Hoppas du får RUL snart med:)

Jag går in i v 18 idag (17+0) helt galet!! Om två veckor är vi halvvägs! Vart tog det vägen liksom. Börjar lite smått känna rörelser i magen, men tycker ändå det är svårt att urskilja om det faktiskt är bebis.

Mår faktiskt helt ok nu, riktigt bra faktiskt. Är inte riktigt lika andfådd och orkeslös längre och det känns fantastiskt. Vågen står på 2kg minus sen inskrivning, men då jag faktiskt har ganska mycket övervikt innan (väger 90kg till mina 172cm) så gör det ju inget om jag inte går upp så mycket, med dottern gick jag upp mycket på slutet, det mesta var vätska dock som försvann snabbt. Jag älskar att vara gravid, och när gravidmagen syns tydligt känner jag mig så fin, allt annat känns då smalare haha.

Hur har ni andra det?

Ja tiden går sjukt fort håller med! Jag har svårt att vänja mig vid att magen inte längre är helt platt och att brösten växt och ändrat sig. Jag har alltid varit liten men har även haft problem med ätstörningar i tonåren tills för några år sedan men äter gör jag. 172 cm lång och 50 kg vägde jag innan graviditeten. Jag tror jag har gått upp 2,5 kg hittills vilket känns bra, tror det är ganska normal viktökning är nu i vecka 13.
  • bine87

Jag har fått remiss för organscreening istället för normalt RUL så jag vet inte när det blir längre. Logiskt sett om 5 veckor. Ska fråga bm nästa gång om hon vet nåt mer.

• bine87

Är det bara jag som är sjukt törstig hela tiden? Speciellt kvällarna och på natten. Springer jättemycket på toa på natten pga det vilket gör att jag är jättetrött på dagen..

• bine87

Och trots att jag dricker mängder, enligt mig iaf, så känner jag mig uttorkad. Torr i munnen och läpparna är torra, huden i allmänhet känns torr. Jag tar ingen medicin. Borde jag dricka ännu mer? :/

Hur har ni det med vätskan?

• bine87
    FLovesA skrev 2015-10-16 21:08:08 följande:

Jobbigt med ätstörning, men skönt att du har det under kontroll :)

Ja det är så himla olika det där med vikten under en graviditet. Ja herregud..brösten!! Jag var så glad efter förra graviditeten, eller snarare amningen, eftersom mina bröst då var mindre än innan graviditeten. Denna gången har dem växt galet mycket..hoppas dem går tillbaka efter sen.

Ja jag har bestämt mig för att gå till dietisten på barnmorskemottagningen bara för att känna mig extra säker på att jag får i mig det jag borde. Min barnmorska föreslog det och även läkaren nu sist.
  • bine87
    aztec skrev 2015-10-16 21:35:38 följande:

Jag är också sjukt törstig hela tiden, har med mig en vattenflaska vart jag än går, alltid i bilen, väskan, även om jag ska hem till någon annan. Sen hemma står det lite över allt. Nog aldrig druckit så här mycket vatten känns det som. ;)

Samma här! Om jag glömmer vattenflaskan så får jag panik och måste springa och köpa vatten. Det har iofs hänt när Jag inte kunde fylla på den heller :P
  • bine87
    saraaj skrev 2015-10-17 10:20:27 följande:

Har magen växt något för er? För mig har det inte hänt något, å kan bara känna på morgonen innan jag kissar att jag är lite hårdare ovanför fiffi, sen känner jag ingenting. :( känns inte som de är någon bebis där inne..

Det är ju så olika för alla beroende på hur livmodern växer (inåt/utåt) och om man fått barn tidigare, hur vältränad magen är osv. Vilken vecka är du i?

Jag tycker att det syns jättetydligt på mig men alla säger att det inte gör det. Det är ingen som tänker på det och min chef blev jätteförvånad. En dag kommer det bara säga plupp.
  • bine87

Någon som är intresserad av en 2013 emmaljunga city cross, grey leaves (grå), quadrolift, för 3000 kr? Finns i Borås. Kan eventuellt möta upp runt om Borås :)

• bine87
    saraaj skrev 2015-10-17 12:01:20 följande:

Går in i v18 (17+0) imorgon, är det detta som kallas spökveckor? Är själv överviktig så det lär väll inte synas något på ett bra tag, men hoppas jag börjar känna snart att jag är gravid eftersom jag saknar alla symtom..

Min syster så inget förrän vecka 18 till folk. Syntes ingenting knappt och hon har precis som jag varit väldigt platt. Så oavsett om du har lite extra vikt eller är underviktig så sker ploppadet vid olika veckor för alla. Du får snart din mage ;)
  • bine87
    aztec skrev 2015-10-18 11:36:18 följande:
    Om vi ska prata bajs så x) jag har också haft perioder där jag varit förstoppad, men sist gick det så långt att mannen fick köpa hem microlax och jag fick ta på mig handskar och börja plocka, inte fräscht. Men fungerade den gången.
    Jag har inte haft några problem alls med förstoppning, i början va det helt tvärtom vilket inte heller var roligt då jag kände under två veckor att jag inte kunde gå nånstans om jag inte visste att det fanns toalett. Tryckte då i mig en massa potatis utan resultat. Nu är min mage helt okej. Jag vet inte om det kanske skiljer sig i att jag äter typ 95 % vegetariskt, massa frukt och grönt, nötter och fröer och förutom vitt ris och potatis nån gång då och då så är allt fullkorn. Kanske gick in med en bra start från början?
    Det är mindre kul med förstoppning och jag förstår paniken, gör ju ont med. Jag kunde få det innan jag var gravid när jag haft perioder då jag åt väldigt mycket potatis, men det är ju så gott! :P
  • bine87
    Cissi90 skrev 2015-10-18 11:48:16 följande:
    Ja det är nästan så det börjar luta åt det hållet.

Ätit ägg som min mage ALLTID tackar nej till,

Druckit apelsinjuice, ätit linfrön och sesamfrön, druckit massor med vatten. Så jäkla jobbigt. Får åka och köpa och om det inte släppt ikväll ..
    Nu vet jag inte om du är en kaffedrickare och dumt att rekommendera när man är gravid kanske, men testa att dricka en kopp och gå sen en promenad.
  • bine87

Bara lite nyfiken. Ni som har problem med svamp och uvi är ni rakade?

• bine87
    lillasysterfia skrev 2015-11-25 14:17:35 följande:

Varit på rul idag. En pigg frisk liten krabat som levde om i magen! Va svårt att få bra bilder. Men lycklig blir man av att se den lilla. :)

Samma här! Bebisen ville stå på huvudet och gömma ansiktet ljupt ner i bäckenet. Så blev inte så mycket till bilder.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)