• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • shecity

Nu ska även jag våga hoppa in på tråden. Har läst den sedan den startades men ej vågat skriva. Men nu känner jag att jag behöver skriva av mig. Fick reda på att jag var gravid när jag var 8 + 5 och BF 24/3-16 så har knappt smäll graviditeten ännu. Sedan jag fick reda på att jag var gravid har det funnits en oro. Främst för att jag har noll symtom, det ända som jag har haft lite är möjligtvis lite tröttare och något känsligare luktsinne, annars är symtomen på graviditet helt borta. Någon mer som känner igen sig?

Har KUB på torsdag och är så nervös så jag knappt kan sova. När jag gjorde mitt senaste UL när jag var 8+5 så såg allting väldigt bra ut. Enligt doktorn inga tecken på att jag behöver oroa mig. Men detta är min första graviditet och oron finns där hela tiden. Någon som har något tips på hur jag ska ändra mitt tänk till lite mer positivt?

Tack för att ni finns och att alla delar med sig :)

• aztec
    pomperiposa skrev 2015-09-08 06:56:51 följande:

Jag får huvudvärk av järnbrist, så det kan det vara. Blutsaft rekommenderas Hoppas det blir bättre!

Låg på 128 på inskrivningen och det är högt för mig ;) äter två niferex om dagen nu när jag är gravid (annars en) men kanske ska ringa om ett nytt blodprov för att se att det ej har sjunkit.

Kanske kan vara allt koffein som jag inte längre dricker?
  • pomperiposa
    aztec skrev 2015-09-08 11:23:04 följande:
    Låg på 128 på inskrivningen och det är högt för mig ;) äter två niferex om dagen nu när jag är gravid (annars en) men kanske ska ringa om ett nytt blodprov för att se att det ej har sjunkit.

Kanske kan vara allt koffein som jag inte längre dricker?
    Då borde det inte vara järnbrist,jag brukar ha bra blodvärde (gav blod innan jag blev gravid) men när jag hade mens förut, eller gett blod eller lämnat mycket blodprov, så har det gett huvudvärk Men koffienbrist ger ju också huvudvärk och även vattenbrist. Jag har inte kunnat sluta med kaffe helt men dricker bara en kopp på fm och en på eftermiddagen.
  • Nystjärna

Haft en jobbig dag idag. Bara för att igår var en bra dag där jag kände att jag mådde okej. Tänkt igår att jo men jag kanske kan börja jobba igen om 2 veckor men idag vet i tusan. Fick nog en dålig start på morgonen med för lite mat. Känts som jag skall kräkas hela dagen och bara kunnat ligga ner. När jag hade lämnat dottern på dagis och skulle hem så mådde jag så illa och vart helt galet yr och allt bara snurrade. Vart så obehagligt. Men fått i mig lite mat och en lergigan så känns lite bättre. Men är det någon här inne som vet om man får äta dextrosol när man är gravid? Tänker just på när man blir så yr. För tror de är blodsocker som gör det. Brukar bli yr om jag reser mig snabbt men inte såhär illa och länge. Och mitt blodtryck och järnvärde var bra vid inskrivningen så. Men vet någon här hur det är med dextrosol?

• lillasysterfia
    Nystjärna skrev 2015-09-08 12:57:34 följande:

Haft en jobbig dag idag. Bara för att igår var en bra dag där jag kände att jag mådde okej. Tänkt igår att jo men jag kanske kan börja jobba igen om 2 veckor men idag vet i tusan. Fick nog en dålig start på morgonen med för lite mat. Känts som jag skall kräkas hela dagen och bara kunnat ligga ner. När jag hade lämnat dottern på dagis och skulle hem så mådde jag så illa och vart helt galet yr och allt bara snurrade. Vart så obehagligt. Men fått i mig lite mat och en lergigan så känns lite bättre. Men är det någon här inne som vet om man får äta dextrosol när man är gravid? Tänker just på när man blir så yr. För tror de är blodsocker som gör det. Brukar bli yr om jag reser mig snabbt men inte såhär illa och länge. Och mitt blodtryck och järnvärde var bra vid inskrivningen så. Men vet någon här hur det är med dextrosol?

Jag tror inte att det ska vara någon fara. Jag har ätit det under mina tidigare grav. Och jag har har två helt friska pojkar. Så om du känner av blodsocker fall tror jag att någon dextrosol då och då inte skadar.

Jag har åkt på en så otrolig trötthet på eftermiddagen så det är inte sant. Orkar inte göra mycket. Hur ska jag lyckas fixa ett kalas i helgen utan att avslöja mig. Vill inte berätta ännu.
  • Saltig

Fattar inte heller varför vissa dagar är bättre än andra. Idag är jag helt i liggsäden och har gått upp en gång för att gå på toa. Mår illa och inger hjälper. Ätit två mackor och några kex på hela dagen. Har räknat lite, jag har två dåliga dagar i sträck och sen en bra dag. Så idag är dålig dag nr 2 så imorgon borde jag må bra enligt uträkningen.

Ligger i sängen och kollar på barnvagnar, tidigt jag vet men ligger ändå bara i sängen och mår apa. Det är rena djungeln med barnvagnar. Till min yngsta hade jag min äldstas vagn men nu är den slängd. Har ni tänkt något?

• FLovesA

Saltig: Jag har knappt heller stått på benen idag. Vi ska för övrigt ha samma vagn som till dottern. Vi älskade den med liggdel och även att man kunde knäppa på babyskyddet. Sen när det är dags för sittvagn kommer vi byta:) vi hade en taco jumper X, jättenöjda med den!

• Sommarmalva
    aztec skrev 2015-09-06 10:18:17 följande:

Påtal om plågor.. Någon annan som dras med huvudvärk? Jag har nämligen "aldrig" huvudvärk annars (jag är en ont i magen tjej) men nu de senaste två v har jag ont i huvudet så gott som dagligen :/ kan vara lindrig tills hålla från kvällen, hela natten till morgonen. Vågar inte heller ta Alvedon för mycket, tar när jag vaknar på nätterna av värken. Känns inte normalt? Någon som har tips?

Har du kollat blodtrycket? Högt blodtryck brukar ge huvudvärk...
  • Modesta

Jag var på KUB-ultraljudet idag. Fick se lilla hjärtat picka och små ben och armar som viftade! Så underbart! KUB visade låg sannolikhet för kromosomförändringar så det var ju skönt. Nu känns allt så mycket bättre när jag fått se en liten därinne som rör sig och lever! Pjuh!

Fick BF flyttat några dagar så nu är det 15 mars, är i vecka 14 from idag alltså. Skönt med ett litet skutt framåt Glad

• Nystjärna
    Modesta skrev 2015-09-09 15:33:06 följande:

Jag var på KUB-ultraljudet idag. Fick se lilla hjärtat picka och små ben och armar som viftade! Så underbart! KUB visade låg sannolikhet för kromosomförändringar så det var ju skönt. Nu känns allt så mycket bättre när jag fått se en liten därinne som rör sig och lever! Pjuh!

Fick BF flyttat några dagar så nu är det 15 mars, är i vecka 14 from idag alltså. Skönt med ett litet skutt framåt Glad

Åh vad härligt!! ????
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)