• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Cissi90
    Dalja skrev 2015-09-13 11:19:02 följande:

Oh tack :) jätte jobbigt vågar knappt äta så uppsvullen och hård magen känns :(

Ät några av de sakerna Jag sa och drick mycket vatten :)
  • bine87

Jag känner ingen glädje alls. Det är hemskt att vara gravid.
    Jag vet att det har hänt mycket och att det är mycket nytt jag måste ställa in mig på som att vara gravid och ensamstående mitt i allt det fysiskt jobbiga med illamående och värk. Att få reda på att jag är gravid dagen innan min pojkvän åker hem och sen bli lämnad var inte planerat nåt utav det.
    Jag börjar bli trött på att vakna då min morgon är fruktansvärd och jag har ingen motivation för nåt. Jag sover med en hink bredvid sängen ifall att jag spyr. Allt jag önskar är att ha någon som smeker ryggen på mig och säger att det kommer bli bra. Jag vet inte om jag kanske måste höra av mig till läkare? 

• safiia
    bine87 skrev 2015-09-13 15:06:52 följande:

Jag vet att det har hänt mycket och att det är mycket nytt jag måste ställa in mig på som att vara gravid och ensamstående mitt i allt det fysiskt jobbiga med illamående och värk. Att få reda på att jag är gravid dagen innan min pojkvän åker hem och sen bli lämnad var inte planerat nåt utav det.

Jag börjar bli trött på att vakna då min morgon är fruktansvärd och jag har ingen motivation för nåt. Jag sover med en hink bredvid sängen ifall att jag spyr. Allt jag önskar är att ha någon som smeker ryggen på mig och säger att det kommer bli bra. Jag vet inte om jag kanske måste höra av mig till läkare? 

Vilken jobbig situation. Kan absolut löna sig att kontakta bm och berätta hur du känner så att du kan få hjälp. Eller någon kompis eller familjemedlem kanske kan ställa upp? Jag har varit jätte dålig i 6veckor och skulle aldrig ha klarat det utan hjälp av både man och föräldrar som har skött allt det praktiska. Psykiskt har min man kanske inte stöttat så mycket men han förstår ju inte vad jag går igenom.
  • FLovesA
    bine87 skrev 2015-09-13 15:06:52 följande:

Stackars dig:( Ta upp dina känslor och mående med Bm, det finns massor med hjälp att få. Och ibland kan det räcka att bara prata med någon. Prata även med någon anhörig, familj/vän som kan hjälpa dig med de vanliga sysslorna så som mat. Det ska gå bra detta, det är bara tungt när man känner att man måste klara det själv. Hoppas det ordnar sig för dig. Massa kramar A
  • FLovesA

Idag är det dags för eftermiddag/kvällsjobb. Ska bli skönt sammtidigt som jag nog tagit mig vatten över huvudet som börjar denna veckan. Igår hittade jag en lättdryck som hjälper mot illamåendet. Citron/limesmak. Tar bort den där hemska känslan av klump i halsen och dämpar illamåendekänslan.

Hur mår alla idag.

Jag skriver även jag från mobil, så har också lite svårt att skriva in en bf lista tyvärr. Jag är i slutet av Mars i alla fall:)

• Modesta

Mitt illamående har nästan förvunnit helt - det kommer bara nån enstaka gång nu!! Jag är nu i v 14. Så jag håller tummarna att det snart ger med sig för er som fortfarande mår pyton!

Däremot är jag tröttare än en maratonlöpare på upploppet känns det som. Jag vill bara vila, vila, vila. Stackars vårt lilla barn som tycker mamma är världens tråkigaste och lite stackars mannen också såklart som får fixa allt hemma inklusive allt roande av barn.

Vi berättade för dottern (2,5) i helgen i alla fall och även om hon inte direkt fattar, har hon ändå frågat mycket var bebisen är (svårt det där med att den är inne i magen) och går stolt runt och säger att hon ska bli storasyster. Vi får väl se om hon har berättat på förskolan idag Glad

• FLovesA

Åh Modesta vad skönt att du mår bättre. Och roligt att berätta för dottern. :)

• Nystjärna

Här är en skit jobbig dag. Känner mig gråtfärdig hela tiden. Då de känns som jag skall kräkas så fort jag rör mig. Och blir yr. Orkar ingenting. Hemmet ser rent ut sagt för jävligt ut och ger mig mer ångest. Min dotter lyssnar inte alls och jag vet inte vad jag skall göra. Orkar bara inte må såhär något mer. Detta är trots tabletterna. När skall de någonsin vända och sluta?! Kräktes 3 gånger igår,ser inget slut. Jag är helt slut. Min dotter tycker jag är skit tråkig och lyssnar inte alla på mig :( förlåt för att jag är så negativ men detta är så sjukt jobbigt. :(

• Maalon

Någon som har tips angående matlust? Jag är i vecka 9 (8+5) och är aldrig sugen på något alls. Illamåendet har kickat in ordentligt den här veckan och det är oftast bara middagen jag får behålla. När jag plussade vägde jag ca 59-60 och har varit uppe på 62 och vänt och är nu tillbaka på 59. Jag har det senaste året gått ner närmare 40 kg, och det är klart att det känns skumt att gå upp igen nu och jag äter oftast väldigt nyttigt. Men jag vill ju att bebisen ska må bra och få i sig all sin näring, så har någon några tips? Borde jag köpa näringsdrycker, såna med högt kalorivärde? 

• safiia

Jag har fjärde okej dagen i rad nu. Har nog sytt 1-2 ggr/dag ändå, en helt spyfri dag. Men sakta börjar energin komma tillbaka. Ska till bm idag och förlänga sjukskrivningen, tror dock att jag vågar gå på jobb ännu denna vecka. Kanske, hoppas! Har varit sjukskriven 6 veckor.

Maloon jag gick också upp ett par kg i början, dock har jag nu gått ner 10kg vilket är lite för mycket. Försök få i dig vitaminer och näringsrik mat. Och passa på att äta då du mår som bäst. För mig har små portioner ofta fungerat bäst. Jag har druckit en hel del läsk och ätit salta kex för att få i mig socker och salt. Inte för att hålla vikten men för få elektrolytbalansen i skick. Prövade också med vätske ersättning från apoteket men det smakade så illa. Vikten ska man inte fundera på så mycket så länge som den inte går mycket och snabbt upp eller ner.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)