• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Topi86

Mitt illamående gick tillbaka fort, och jag mår förvånansvärt bra (!!) bortsett från tröttheten. Hade ett par dagar förra veckan som var riktigt tuffa med illamående, spydde en gång i tisdags (på sonens 6årsdag så jag fick springa ut medan han öppnade paket) men annars har det mest legat som en olustkänsla och lätt illamående. 

De senast dagarna har det dock bara varit tröttheten och inget sug efter mat som legat kvar. 7+1 idag, och jag hoppas verkligen att det håller i sig så här..

Vi gjorde något galet igår, vi var och köpte en vagn! Tidiga var vi i och för sig även med sonen (med dottern hade vi vagnen från sonen kvar), men det kändes ändå helt galet.  Men vi fick ett kanonpris på den vagnen vi (=jag) verkligen vill ha... 

Så nu står det en superfin vagn hemma, och ingen vet något om att vi ska ha barn.. haha.. 

Ikväll ska vi ha 6-årskalas med 6st grabbar och filmkväll - så jag önskar er en trevlig helg!

• lillasysterfia

Jag har en hemsk dag. Har fått behålla en piggelin och vatten. Fortsätter det så här blir det att ringa läkaren och få något utskrivet. Har huvudvärk på köpet också. Sen ta hand om två bråkiga barn på det. Snart kommer mannen hem med mat till oss. Hoppas att jag kan äta lite. Kram till er alla!

• FLovesA
    TouchOfRed skrev 2015-09-18 18:27:29 följande:

Vi fick höra världens vackraste hjärtljud idag! <3 är så lycklig!

Åh vad härligt:)
  • Dalja

Hej alla :) hoppas alla mår bra och njuter av sin graviditet <3 jag är i vecka 7 men min mage är enorm börjar långt ner ser redan ut som en babybula vet att det är svullnad men varför så stor :O tvillingar.???? Jag har systrar som är tvillingar och min mans brödrar är tvillingar haha men ta en titt på bilden

• pomperiposa
    Saltig skrev 2015-09-15 19:32:42 följande:

Åkte till sjukhuset idag för att göra kubtest men hade tagit fel dag. Det är först imorgon.... Jag och min gravidhjärna. Det här är tredje gången jag tar en tid helt fel trots jag kollat en extra gång. Räcker inte med illamående, huvudvärk, sura uppstötningar utan man ju helt virrig. Kämpade utan behöva spy hela vägen så är det fel dag!

Skönt att höra att du Nystjärna mått bättre idag. Konstigt att de inte vill sjukskriva dig trots du mår så dåligt. Hoppas det förlängs. Att behöva oroa sig för det oxå skapar bara mer stress och då mår man sämre. Märker själv att jag mår mer illa när det är stressigt.

Ta hand om er. Jag ska kämpa mig till kubtest imorgon. Och nu har jag verkligen koll på att det är rätt dag

Hur gick det för dig, hoppas allt är bra..
  • bine87
    Dalja skrev 2015-09-18 19:48:54 följande:

Hej alla :) hoppas alla mår bra och njuter av sin graviditet <3 jag är i vecka 7 men min mage är enorm börjar långt ner ser redan ut som en babybula vet att det är svullnad men varför så stor :O tvillingar.???? Jag har systrar som är tvillingar och min mans brödrar är tvillingar haha men ta en titt på bilden

Det såg så ut på mig med för en vecka sen. Extremt svullen. Har gått ner något nu. Jag är nu i 8+1
  • Sommarmalva
    TouchOfRed skrev 2015-09-18 18:27:29 följande:

Vi fick höra världens vackraste hjärtljud idag! <3 är så lycklig!

Åh så härligt! Stort grattis!!!! Längtar tills jag får... Har kub nästa vecka att vänta på jag. Samtidigt som jag längtar är jag jättenervös!
  • bine87
    lillasysterfia skrev 2015-09-18 13:57:04 följande:

Jag har en hemsk dag. Har fått behålla en piggelin och vatten. Fortsätter det så här blir det att ringa läkaren och få något utskrivet. Har huvudvärk på köpet också. Sen ta hand om två bråkiga barn på det. Snart kommer mannen hem med mat till oss. Hoppas att jag kan äta lite. Kram till er alla!

Hoppas det gick bra med maten :)

Jag försökte vara smart och åt barnmatsburk igår. Grönsakslasagne. Funkade utmärkt så tänkte att jag går och köper två till att ha till kvällsmat. När jag är hemma och ska Värma dom så ser jag att dom gick ut 27 juni... Så det gick mindre bra. Va så sur.
  • lillasysterfia

Jag fick behålla maten resten av dan. Men fick migrän istället. Så blev sängliggande resten av kvällen. Tack och lov att maken va hemma och roddare med barnen. Har lite huvudvärk kvar idag och mår inte lika illa än. Hoppas på en bättre dag idag!

Bine87: va surt att datumet hade gått ut! Får åka tillbaka med dom till affären, så ska det ju inte vara!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)