• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • bine87
    Topi86 skrev 2015-09-23 11:25:51 följande:

Skönt att det gick bra på VC.  

Mitt illamående verkar (peppar peppar) ha lagt sig ordentligt trots att jag bara är i vecka 7+6 idag. Tröttheten, ömmande bröst, andfåddhet och olustkänslor till mat är dock kvar. 

Måste kolla med er andra, min mage har fått någon form av spel. Blev trög direkt när jag blev gravid, vilket ändå varit helt OK för det har åtminstone kommit ut. Sedan typ i torsdags har jag dock inte fått ur mig något alls. I lördags kväll hade jag så ont i magen att jag grät (trodde såklart att det var kört också), men till slut släppte det och då hade jag jordens diarré i ett par timmar istället. Söndag natt mot måndag exakt samma sak. Och sedan dess har jag återigen inte fått ur mig någonting! 

Jag äter fiberrik mat, har ätit mängder med plommon, läkerol som brukar vara laxerande och druckit massor med vatten. Har ni några tips eller känner ni igen er? Jag har inte haft så här med någon av de tidigare barnen...

Massor med vatten och promenad har hjälpt mig. Du kan ju köpa microlax så du har hemma ifall att det blir sådär illa igen. Inte meningen att du ska ligga med plågsamma smärtor. :(
  • aztec
    Topi86 skrev 2015-09-23 11:25:51 följande:

Skönt att det gick bra på VC.  

Mitt illamående verkar (peppar peppar) ha lagt sig ordentligt trots att jag bara är i vecka 7+6 idag. Tröttheten, ömmande bröst, andfåddhet och olustkänslor till mat är dock kvar. 

Måste kolla med er andra, min mage har fått någon form av spel. Blev trög direkt när jag blev gravid, vilket ändå varit helt OK för det har åtminstone kommit ut. Sedan typ i torsdags har jag dock inte fått ur mig något alls. I lördags kväll hade jag så ont i magen att jag grät (trodde såklart att det var kört också), men till slut släppte det och då hade jag jordens diarré i ett par timmar istället. Söndag natt mot måndag exakt samma sak. Och sedan dess har jag återigen inte fått ur mig någonting! 

Jag äter fiberrik mat, har ätit mängder med plommon, läkerol som brukar vara laxerande och druckit massor med vatten. Har ni några tips eller känner ni igen er? Jag har inte haft så här med någon av de tidigare barnen...

Jag hade också svåra problem, käkade laxerande samt tog mikrolax (?) för att kunna gå på toa.. Som tur hade jag läkarbesök för en annan grej och hon skrev ut laktulos till mig. Inte direkt gott att dricka, men funkar! Gravid plus 200mg järn varje dag är inget min mage klarade av :) lider med dig.
  • pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-09-25 09:20:22 följande:

Fått missfall. Lämnar tråden.

Beklagar, hur fruktansvärt jobbigt, hoppas du snart får ett nytt litet frö, som gror..

Styrkekramar!! 

• FLovesA

Beklagar :( hoppas du snart får ett litet plus igen<3
  • FLovesA

Är så galet trött och seg, känner mig lat! Men har verkligen ingen ork alls, i går hade jag ett bakslag med spyor på morgonen och på jobbet, och illamående på kvällen. Kanske därför jag är extra orkeslös idag. Och det vanliga illamåendet.

Är i v 14 nu (13+1) och räknar ner till RUL 7/10:)

• Nystjärna

Beklagar :( Kramar <3
  • Nystjärna

Idag blev det bakslag här med. Hann bara få i mig lergiganen imorse innan den vände och kom upp igen. Så kräktes hela morgonen :( Så fick ringa hem min man för mår så dåligt och orkar ingenting. Och har min dotter hemma så någon måste ta hand om henne så han fick komma hem idag,skönt. Så får försöka vila och se om jag vågar äta något sen och ta en ny lergigan. Inte såhär jag ville ha denna dagen. Tänkte ju greja,leka och mysa med dottern idag!! <3 Men riktigt så blev det inte :( Ja ja då blev det att fira att jag går in i vecka 13 idag ( 12+0) hoppas på bättre snart och vändning med illamåendet snart. Hoppas så,vill börja må bra och njuta nu!! Det går så fort denna gången nu denna graviditeten ändå,så vill passa på och njuta.
    Hoppas ni andra har en bra dag

• FLovesA

Fick inte behålla någon lunch:( och nu trotsar jag trötthet och illamående och följer med familjen på shopping, vågat!

Får se hur detta går.

• Syoss

Beklagar verkligen! Hoppas ni får en ny chans snart igen.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)