• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • FLovesA
    Dalja skrev 2015-10-02 23:15:11 följande:

Någon som använt lergigan Comp och tycker det hjälper ? Jag fick det utskrivet igår och börja använda dem och knappt mått illa idag mådde jätte jätte illa hela veckan fram tills jag fick dem. Dem är väl inte skadliga för fostret ?

Jag åt lergigan när jag väntade dottern, blev mest trött av dem. Denna graviditet har jag fått lergigan Comp, men dem hjälper ibland, men inte alltid tyvärr. Men många har blivit hjälpta av dem:)
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-10-03 09:37:51 följande:

Hej allihopa :)

Börjat må lite bättre här äntligen. Kräks inte varje dag iallafall. Kan hända någon gång men annars så bara illamåendet. Men tack vare både postafen och lergigan comp så kan jag fungerar som en normal människa igen. Någorlunda iallafall. Illamåendet blir iallafall okej och hanterbart med det och så små äta så har jag det under kontroll. Så orkar att leka och greja lite hemma. Känns skönt. Men vore skönt om det helt kunde gå över. Men men glad ändå,verkar ha börjat gå upp i vikt och magen har kommit lite. Sen vissa dagar är ju bättre än andra och tvärtom. Men så det är. Tanken är att vara hemma nästa vecka med och sen jobba. Så hoppas vi att det kommer att fungera. Gick in i vecka 14 igår. Så v 13+1 idag :) Väntar så på min tid till rul nu. :)

Hoppas ni får en trevlig helg tjejer :)

Härligt!!! Skönt att du mår bättre:) Har precis landat i soffan efter att ha städat nerevåningen. Svettigt!! Men sååå skönt nu! Dottern sitter och ritar och jag virkar. En helt ljuvlig Lördag!

Är det någon mer än jag som har en otäck smak i munnen hela tiden? Även om jag borstar tänderna och dricker massa vatten så är den där smaken kvar,
  • bine87
    FLovesA skrev 2015-10-03 13:21:06 följande:

Härligt!!! Skönt att du mår bättre:) Har precis landat i soffan efter att ha städat nerevåningen. Svettigt!! Men sååå skönt nu! Dottern sitter och ritar och jag virkar. En helt ljuvlig Lördag!

Är det någon mer än jag som har en otäck smak i munnen hela tiden? Även om jag borstar tänderna och dricker massa vatten så är den där smaken kvar,

Ja det är fruktansvärt! Jag går omkring med vattenflaska och tuggummi, ALLTID! Tar bara ett halvt tuggummi och det hjälper fint. Men det är verkligen hemskt. Det är mest den äckliga smaken som får mig att må illa numera. Det går bra sålänge jag äter men en liten stund efter så känner jag det igen.
  • Nystjärna

Ja det är riktigt skönt :)

Ja den där äckliga smaken fy!! :( Det går bra så länge man äter men väldigt snabbt därefter är de så äckligt. Är helt beroende utav tuggummi just nu. Går inte annars alls. För blir så sjukt illamående annars,försökt att inte ta tuggummi efteråt men går inte alls. Så tuggummi och isvatten. Annars är det bara så de växer i munnen på mig. Känns som jag går och spottar jätteofta nu för att få bort de och saliv. Är så äckligt. Man lan bli uppleva muntorrhet med lergiganen men för mig är det helt åt andra hållet. Känns bara som jag får mer saliv och de är sjukt jobbigt. Förlåt för ett litet äckligt inlägg
  • Syoss
    Dalja skrev 2015-10-02 23:15:11 följande:

Någon som använt lergigan Comp och tycker det hjälper ? Jag fick det utskrivet igår och börja använda dem och knappt mått illa idag mådde jätte jätte illa hela veckan fram tills jag fick dem. Dem är väl inte skadliga för fostret ?

Jag fick utskrivet i v6, är i v15 nu och måste fortfarande ta ibland. De första två veckorna åt jag en burk i veckan (30 tabletter i en burk), den tredje burken räckte lite längre, kanske 1,5 vecka och nu är jag på sista burken som receptet var på. Den ska jag försöka dryga ut så mycket som möjligt. Jag åt tabletterna när jag väntade barn nr 2 också men upplevde att dom hjälpte mycket bättre då. Då kunde jag jobba samtidigt som jag åt dom, det har jag inte kunnat denna gång

Det är inte farligt för bebisen, så ät dom med gott samvete! Skönt för dig att dom hjälper såpass
  • mummyB

efter att ha legat 6 veckor i illamående å kräk har jag nu kommit så långt att jag börjat jobba deltid. Lergigan har räddat mig från att ge upp hoppet om att behålla någon mat alls. Fick först Comp men blev alldeles slakig så jag fickbyta till "vanliga". hormonerna leker spratt med mig och det är bara hålla i sig å hänga med. stackars maken som från stund till annan inte vet vad som gäller.

äcklig smak i munnen kan även jag skriva under på. för mig gäller turkisk peppar. stävjar både smak och värsta illamåendet när det är lite kris.

börjat känna av att även denna graviditet kommer lynna i foglossning. får domningar i svanskotan när jag går å står för länge.

önskar er alla en vidare solig och go helg!

• Syoss

Ja! Den där äckliga smaken har jag haft sen jag började må illa. Liksom som en sötsur smak för mig, hela tiden. Jag överkonsumerar halstabletter. Dels för att dämpa illamåendet lite och sen för den äckliga smaken. När jag mår som mest illa kan jag inte ens själva min egen saliv pga det. Hoppas verkligen det går över inom kort. Minns inte att jag hade så här med de andra två.
  • Pauliina
    Syoss skrev 2015-10-03 16:12:00 följande:
    Ja! Den där äckliga smaken har jag haft sen jag började må illa. Liksom som en sötsur smak för mig, hela tiden. Jag överkonsumerar halstabletter. Dels för att dämpa illamåendet lite och sen för den äckliga smaken. När jag mår som mest illa kan jag inte ens själva min egen saliv pga det. Hoppas verkligen det går över inom kort. Minns inte att jag hade så här med de andra två.
    Jösses vad du satt pricken över i:et med den där "sötsura" smaken. Fy sp jobbigt! Allt smakar likadant!
  • FLovesA

Tack för alla svar! Är verkligen inte ensam om hemska smaken märker jag;) Jag pimplar bubbelvatten och tuggar mjuka tuggtabletret från Apoteket med mintsmak:) och så tuggummi , men får panik och kväljningar så fort smaken på tuggummit avtar.

Har ni känt några rörelser än? Jag är i v 15 nu och har fått för mig att jag känt lite fladder , typ som en fisk som sprätter till. Men är osäker på om det är bebis eller bara tarmar.

• Syoss
    FLovesA skrev 2015-10-03 20:51:47 följande:

Tack för alla svar! Är verkligen inte ensam om hemska smaken märker jag;) Jag pimplar bubbelvatten och tuggar mjuka tuggtabletret från Apoteket med mintsmak:) och så tuggummi , men får panik och kväljningar så fort smaken på tuggummit avtar.

Har ni känt några rörelser än? Jag är i v 15 nu och har fått för mig att jag känt lite fladder , typ som en fisk som sprätter till. Men är osäker på om det är bebis eller bara tarmar.

Älskar både bubbelvatten och tuggummi men klarar inte av något av det när jag mår så illa blä.

Jag har känt bebisen i en vecka ungefär, är också i v15 väntar tredje barnet men har börjat känna runt den här tiden med de andra två också. Igår kom riktiga "hårda" buffen när jag hade lagt mig för kvällen och halvlåg på magen. Det tyckte den inte om :-P
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)