• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • SuHa

mcflurry: Jag tar tre Lergigan comp om dagen.

Min mage har varit svullen i flera veckor, men nu börjar den mer och mer se ut som en gravidmage. Jag fick båda mina ultraljudstider i samma postutdelning, så jag har alltså haft några veckor på mig redan att gå och längta efter RUL-dagen, som är i november.

• Syoss

Jag tog 5 Lergigan Comp om dagen när jag mådde som sämst. 2-4 st stod det på burken men under ett par veckor behövdes den femte tabletten. Men för det mesta räckte det med 3-4 st. Har ätit Lergigan sen v6 och är i v16 nu. Trodde aldrig att det skulle hålla i sig så här länge! Har inte kräkts någon gång men jag blir helt utslagen både fysiskt och psykiskt av det jäkla illamåendet. Har inte kunnat jobba något och vet inte om jag hinner börja innan bebis kommer.

Jag fick min tid till rul hemskickad redan i v9. Så jag har hunnit längta endel :-P 2 veckor kvar!

• Nystjärna

Åh vad fuskigt ni som vetat om RUL länge. Min bm skickade remiss till sjukhuset för 2 veckor sen. Men fortfarande inget. Hade jag valt ett annat sjukhus så hade tiden redan kunnat vara bokad,men min MVC och där jag skall göra RUL och födda har inte Sanna data system. Så fick skicka remiss och vänta. Ingen tid idag heller. De vill ju ha så nära vecka 18. Så inom 3-4 veckor borde jag få tid,så tycker tiden borde komma snart men bara vänta lite till då.

• TouchOfRed

RUL imorgon, är supernervös! Drömde inatt att bäbisen inte levde...usch.. Har heller inte känt några säkra rörelser än så det känns jobbigt, men förhoppningsvis är det bara jag som är nojig...! Är i v. 18+3.

• AngelinaAr

Hej alla glada

Är det ok för mig att hänga på här..?:)

Är gravid i andra barnet efter två missfall på raken

Är i vecka 18,längtar som Sören :)

Har ultraljud 22/10.undrar verkligen om det är en tös eller bror.

Hoppas ni mår bra

• AngelinaAr

Någon som

Känner rörelser?har känt lite lite puffar typ eller fladder. Är sjukskriven pga ischias i bäckenet.

Gör super ont bara man går mådde prima med förra graviditeten med min prinsessa. Äter har jag gjort som ett svin sedan vecka 12 då slutade jag må illa.tar åxå lergigan mot sömnen då jag har sömnrubbningar. Men så spännande svär jag räknar timmar tills Ultraljudet:))

• Nystjärna
    AngelinaAr skrev 2015-10-12 20:54:41 följande:

Hej alla glada

Är det ok för mig att hänga på här..?:)

Är gravid i andra barnet efter två missfall på raken

Är i vecka 18,längtar som Sören :)

Har ultraljud 22/10.undrar verkligen om det är en tös eller bror.

Hoppas ni mår bra

Hejsan.

Välkommen :) självklart får du hänga här med oss,ju fler desto roligare :)

Beklagar dina missfall :( Vet precis hur det känns. Hade 2 innan min dotter. Var det tidiga? Hoppas de är okej,du behöver inte svara om du inte vill. Och jag förstår helt om det är så. :)

Sen vill jag gratulera dig :) Vecka 18,då är du snart halvvägs :) har du en pojk eller tös sen tidigare?
  • FLovesA

Hej på er allihopa, vad roligt att vi är så många:) Jag mår faktiskt helt ok numer, börjar få foglossning, men det var ganska väntat. Mittenfogen även denna gång. Har jobbat extra mycket nu i många dagar i rad och det känner jag av. Men härligt att jobba med!

Jag har känt lite diffusa rörelser men vet faktiskt inte om det är mina egna tarmar som spökar eller inte. Med vår dotter kände jag absolut första rörelsen i v 16, sen var det någon gång då och då absolut inte varje dag. Sen efter RUL förstod jag att det var just bebisen som sprattlade till lite ibland. Men det dröjer ju ganska länge innan sparkarna kommer, jag längtar!

Om två veckor ska vi på Ultraljud igen!!!:)

• Dahlaya

Har ätit 3 lergigan comp om dagen nu och det känns mycket bättre.

Vi var på tillväxtultraljud 30/9 i v 16+5 och fick se en liten tjej, ska på rul igen i 21/10, skönt att se så allt är ok fortf.

Får ni vänta på era ultraljudstider på posten? Här i jönköoing får vi själva ringa in och boka den tid som passar oss bäst :)

• Syoss
    Dahlaya skrev 2015-10-13 15:30:33 följande:

Har ätit 3 lergigan comp om dagen nu och det känns mycket bättre.

Vi var på tillväxtultraljud 30/9 i v 16+5 och fick se en liten tjej, ska på rul igen i 21/10, skönt att se så allt är ok fortf.

Får ni vänta på era ultraljudstider på posten? Här i jönköoing får vi själva ringa in och boka den tid som passar oss bäst :)

Mysigt att se bebisen!

Med första barnet fick jag rultiden via telefon, med andra bokades den när vi gjorde kub och denna gång via post. Så i Värmland är det olika tydligen min äldsta blir 4 i januari så tror inte att rutinerna har ändrats sen dess heller. Passar inte tiden man får hemskickad så är det ju bara att ringa och ändra, inget värre problem :-P
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)