• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • TouchOfRed

Var på RUL idag! Fick se världens finaste där inne i magen och allt såg normalt ut. BF flyttades till 5 mars, alltså v.19+3 idag istället för 18+4 fick även se rörelser och kände detta och kunde då koppla ihop det till det jag känt de senaste 2 dagarna! Har moderkaka i framkant, så antagligen därför det dröjt innan jag känt något livet är underbart just nu <3

• Nystjärna
    TouchOfRed skrev 2015-10-13 20:35:25 följande:

Var på RUL idag! Fick se världens finaste där inne i magen och allt såg normalt ut. BF flyttades till 5 mars, alltså v.19+3 idag istället för 18+4 fick även se rörelser och kände detta och kunde då koppla ihop det till det jag känt de senaste 2 dagarna! Har moderkaka i framkant, så antagligen därför det dröjt innan jag känt något livet är underbart just nu <3

Åh vad mysigt <3 :) Härligt att allt var så bra :) Längtar så efter mitt RUL,men bara och vänta och ha tålamod.

Något jag tänkt på och oroat mig för idag är att min dotter på 2 år trotsar ju väldigt mycket just nu med vredesutbrott. Vilket blir en del sparkar och viftande med händerna. Och försöker ju skydda magen så gott jag kan,men ibland får hon ju in en spark eller så. Är ju inte jättehårt då hon är bara 2 år men känns ju ändå och obehagligt. Men blir så orolig och nervös. Tror ni att jag behöver oroa mig eller nojar jag mig i onödan? Bara något jag tänkte på senaste dagarna,då dottern trotsat nästan varje dag senaste tiden. Tror ju och hoppas att bebisen ligger väldigt skyddade men nojar ändå. Någon som har lugnande ord och säga? Är de bara jag som tänker eller känner såhär som jag?
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-10-13 21:07:18 följande:

Åh vad mysigt <3 :) Härligt att allt var så bra :) Längtar så efter mitt RUL,men bara och vänta och ha tålamod.

Något jag tänkt på och oroat mig för idag är att min dotter på 2 år trotsar ju väldigt mycket just nu med vredesutbrott. Vilket blir en del sparkar och viftande med händerna. Och försöker ju skydda magen så gott jag kan,men ibland får hon ju in en spark eller så. Är ju inte jättehårt då hon är bara 2 år men känns ju ändå och obehagligt. Men blir så orolig och nervös. Tror ni att jag behöver oroa mig eller nojar jag mig i onödan? Bara något jag tänkte på senaste dagarna,då dottern trotsat nästan varje dag senaste tiden. Tror ju och hoppas att bebisen ligger väldigt skyddade men nojar ändå. Någon som har lugnande ord och säga? Är de bara jag som tänker eller känner såhär som jag?

Jobbigt med trotsande:( Men tror absolut inte att du behöver oroa dig. Bebisen i magen ligger väldigt skyddad. Men förstår att det ändå känns jobbigt<3

Kram till dig:)
  • aztec
    TouchOfRed skrev 2015-10-13 20:35:25 följande:

Så roligt! Grattis! :)
  • AngelinaAr
    Nystjärna skrev 2015-10-12 21:48:22 följande:

Hejsan.

Välkommen :) självklart får du hänga här med oss,ju fler desto roligare :)

Beklagar dina missfall :( Vet precis hur det känns. Hade 2 innan min dotter. Var det tidiga? Hoppas de är okej,du behöver inte svara om du inte vill. Och jag förstår helt om det är så. :)

Sen vill jag gratulera dig :) Vecka 18,då är du snart halvvägs :) har du en pojk eller tös sen tidigare?

Tusen tack snällt av dig:)

Dom var tidiga typ vecka 6-7

Har en tös,beklagar dina med villken vecka är du i?

Så roligt är helt paff asså andra barnet längtar så mycket tills torsdag22 då jag har ultraljud undrat hela tiden om de pojke eller flicka ska bli spännande.. :) du då mår du bra i övrigt?

Har lite huvudvärk plus ischias i bäckenet tar min energi trodde inte jag skulle börja gnälla så tidigt :)
  • Nystjärna
    AngelinaAr skrev 2015-10-14 17:21:20 följande:
    Tusen tack snällt av dig:)

Dom var tidiga typ vecka 6-7

Har en tös,beklagar dina med villken vecka är du i?

Så roligt är helt paff asså andra barnet längtar så mycket tills torsdag22 då jag har ultraljud undrat hela tiden om de pojke eller flicka ska bli spännande.. :) du då mår du bra i övrigt?

Har lite huvudvärk plus ischias i bäckenet tar min energi trodde inte jag skulle börja gnälla så tidigt :)
    Så lite så. Förstår,mina var tidiga med de ena i vecka 6 och det andra i vecka 9. Nu är jag i vecka 14+5. Så går in i vecka 16 på fredag :)

Förstår verkligen att du längtar :) du måste berätta hur allt gick sen. Jag har inte mått så bra. Varit sjukskriven hela graviditeten hittills faktiskt. Pga kraftigt illamående och kräkningar. Fick diagnos hyperremiss. Hade de med dottern med. Men med dottern kräktes jag mer men hade andra tabletter då. Nu har jag lergigan och postafen. Vart en sväng på gynakuten och fick dropp med. Så har varit tufft. Tagit mycket energi men mår bättre nu tack vare tabletterna. Kan känna av foglossning ibland men går okej. Tanken är att jag skall börja jobba näst nästa vecka helt igen. Imorgon skall jag till bm. Skall se om jag gått upp något i vikt,hade inte gjort de förra veckan när jag träffade läkaren men kanske bättre nu och så skall vi försöka lyssna på hjärtat. Hoppas bm kommer ihåg det :)

Åh huvudvärken kan jag hålla med om. Kommit senaste dagarna för mig. Men ischias låter inte alls kul. Hoppas du kan vila ändå lite varje dag. Man får gnälla ibland. Jag har gnällt mycket över mitt illamående kan jag säga
  • Nystjärna

Hej allihopa :)

Idag går jag in i vecka 16 (15+0) Känns så fantastiskt underbart :) <3 Igår var jag på besök hos min barnmorska. Var skönt att få träffa och prata med henne. Allting såg bra ut och nu har jag ökat 2 kg i vikt med sen inskrivning och det är ju riktigt bra :) Hade ett litet bakslag igår morse nämligen. Sen skulle bm kolla upp hur det såg ut med RUL och då ringa mig så fort hon visste något. Så bara och vänta. Men det allra bästa med gårdagen var att jag fick lyssna på bebisens hjärtljud!! <3 :) Och hjärtat slog så fint på vår fina skatt och man hörde massa aktivitet. Den sparkade och hade sig. Inte så jag kände dock men anat små buffar någon gång så hoppas det kommer mer så jag känner snart. Men vart helt underbart!! :) <3

Hur mår och har ni andra det? :)

• FLovesA

Åh vad mysigt att få höra hjärtljuden! Hoppas du får RUL snart med:)

Jag går in i v 18 idag (17+0) helt galet!! Om två veckor är vi halvvägs! Vart tog det vägen liksom. Börjar lite smått känna rörelser i magen, men tycker ändå det är svårt att urskilja om det faktiskt är bebis.

Mår faktiskt helt ok nu, riktigt bra faktiskt. Är inte riktigt lika andfådd och orkeslös längre och det känns fantastiskt. Vågen står på 2kg minus sen inskrivning, men då jag faktiskt har ganska mycket övervikt innan (väger 90kg till mina 172cm) så gör det ju inget om jag inte går upp så mycket, med dottern gick jag upp mycket på slutet, det mesta var vätska dock som försvann snabbt. Jag älskar att vara gravid, och när gravidmagen syns tydligt känner jag mig så fin, allt annat känns då smalare haha.

Hur har ni andra det?

• saraaj

Har börjat bli känslig mot lukter, så igår spydde jag andra gången pga det. Tror även mina smaklökar har blivit konstiga, igår åt jag en räkmacka på stan och det var det äckligaste jag ätit (älskar räkmacka) och min syster sa att de smakade helt som de brukar... I övrigt känner jag mig inte alls gravid, hade lite mage innan så kan inte säga att den blivit större Heller. Så just nu känns det inte dom att det är något som lever där inne, känns skitjobbigt! Har inte haft några symtom (förutom lukten nu då) sedan jag plussade därför känns det ännu mer oroligt. Har bokat privat ul till nästa torsdag så då hoppas jag på possetivit besked! Har bokat privat för vill verkligen veta så den lilla lever innan jag åker bort så har rul 4/11. Sååå nervös! (Fick se den lille i v 11 då jag bokade privat för att jag inte trodde på att jag var gravid och då slog hjärtat så jag hoppas det gör det nu på torsdag med!) :)

• bine87
    FLovesA skrev 2015-10-16 11:55:45 följande:

Åh vad mysigt att få höra hjärtljuden! Hoppas du får RUL snart med:)

Jag går in i v 18 idag (17+0) helt galet!! Om två veckor är vi halvvägs! Vart tog det vägen liksom. Börjar lite smått känna rörelser i magen, men tycker ändå det är svårt att urskilja om det faktiskt är bebis.

Mår faktiskt helt ok nu, riktigt bra faktiskt. Är inte riktigt lika andfådd och orkeslös längre och det känns fantastiskt. Vågen står på 2kg minus sen inskrivning, men då jag faktiskt har ganska mycket övervikt innan (väger 90kg till mina 172cm) så gör det ju inget om jag inte går upp så mycket, med dottern gick jag upp mycket på slutet, det mesta var vätska dock som försvann snabbt. Jag älskar att vara gravid, och när gravidmagen syns tydligt känner jag mig så fin, allt annat känns då smalare haha.

Hur har ni andra det?

Ja tiden går sjukt fort håller med! Jag har svårt att vänja mig vid att magen inte längre är helt platt och att brösten växt och ändrat sig. Jag har alltid varit liten men har även haft problem med ätstörningar i tonåren tills för några år sedan men äter gör jag. 172 cm lång och 50 kg vägde jag innan graviditeten. Jag tror jag har gått upp 2,5 kg hittills vilket känns bra, tror det är ganska normal viktökning är nu i vecka 13.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)