• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • aztec
    bine87 skrev 2015-10-18 15:31:26 följande:

Jag har inte haft några problem alls med förstoppning, i början va det helt tvärtom vilket inte heller var roligt då jag kände under två veckor att jag inte kunde gå nånstans om jag inte visste att det fanns toalett. Tryckte då i mig en massa potatis utan resultat. Nu är min mage helt okej. Jag vet inte om det kanske skiljer sig i att jag äter typ 95 % vegetariskt, massa frukt och grönt, nötter och fröer och förutom vitt ris och potatis nån gång då och då så är allt fullkorn. Kanske gick in med en bra start från början?

Det är mindre kul med förstoppning och jag förstår paniken, gör ju ont med. Jag kunde få det innan jag var gravid när jag haft perioder då jag åt väldigt mycket potatis, men det är ju så gott! :P

Jadu, jag käkar niferex vanligtvis så det kommer ibland i perioder. Men har utskrivet laktulos(?) men då jag är hård ena veckan och lös andra så vågar jag inte experimentera ;) såg att du tipsade om kaffe, dricker inget koffein alls, annars hade jag provat det!
  • TouchOfRed

Hej tjejer!

Hur är det med era boobisar? Igår på kvällen kunde jag massera fram vätska från mina! Såg inte ut som mjölk, mer genomskinligt. Känns helt galet, vaknade verkligen till och insåg att om mindre än 5 månader ska jag mata en bäbis med dem. Längtar! V.20+2 idag.

• Nystjärna
    TouchOfRed skrev 2015-10-19 20:50:19 följande:

Hej tjejer!

Hur är det med era boobisar? Igår på kvällen kunde jag massera fram vätska från mina! Såg inte ut som mjölk, mer genomskinligt. Känns helt galet, vaknade verkligen till och insåg att om mindre än 5 månader ska jag mata en bäbis med dem. Längtar! V.20+2 idag.

Hej. Det där har jag också kunnat göra sen i helgen märkte jag. Mest de ena,då kan de komma fort och en del. De andra bara någon droppe. Men det är råmjölk som kommer ut. Jag är ju bara i vecka 16 ( 15+3) så kom tidigt,men är ju andra barnet också.

Idag har jag gått en del och shoppat lite och även i lördags gick jag en del. Så de sluta med att jag har väldigt ont i ryggslutet,bäckenet och så. Med andra ord i fogarna. Kanske dags att börja använda foglossningsbältet lite. För börjar få mer och mer ont och oftare.

Nu ikväll fick jag någon sån där oros attack. Vart så orolig att något skall gå fel eller inte är bra. :( Varför skulle de göra det ifrån början denna gången?! Innan dottern hade jag ju 2 missfall och sådär. Vet inte varför jag tänker såhär. Men känslan av oro och rädsla kom stort idag och tårar sprutat. Jobbigt :(

Imorgon skall jag rings sjukhuset om mitt RUL. För tydligen skall man boka det själv,vilket inte min MVC hade fått info om eller så kunde gå via remiss. Men de hittade inte min remiss ifrån min bm så sjukhuset har tappat bort den någonstans för de kunde inte alls skicka den. Och vet att bm skickade en,men ja se fick skicka en ny idag. Men hoppas på det bästa och hoppas det finns någon tid till mig om 3-4 veckor. Hoppas på de bästa.

Ja som ni förstår har det varit mycket,tankar och känslor idag. En lång och lite tuff dag. Nu försöka sova. Så trött. Hoppas ni andra har haft en bra dag.
  • Nystjärna

Nu har jag äntligen fått min tid till RUL. Så nu kan jag börja och räkna ner :) Den 4 November blir det för min del. Så bara 20 dagar kvar. Så härligt. :)

• FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-10-20 11:26:03 följande:

Nu har jag äntligen fått min tid till RUL. Så nu kan jag börja och räkna ner :) Den 4 November blir det för min del. Så bara 20 dagar kvar. Så härligt. :)

Åh vad skönt att ni äntligen fick ett datum. Förstår att ni räknar ner;) Vi ska på vårt riktiga RUL nästa onsdag. Vi längtar jättemycket även fast det ju bara var några veckor sedan vi fick vårt första UL.

Idag har jag en riktig slödag! Välförtjänt kan jag säga efter en massa stress hela helgen (stress=kräkningarna kommer som på beställning. )

Äntligen har jag börjat känna av rörelser, några riktigt tydliga Medans andra än diffusa såklart.

Ha en fin dag allihopa.
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-20 12:53:22 följande:
    Åh vad skönt att ni äntligen fick ett datum. Förstår att ni räknar ner;) Vi ska på vårt riktiga RUL nästa onsdag. Vi längtar jättemycket även fast det ju bara var några veckor sedan vi fick vårt första UL.

Idag har jag en riktig slödag! Välförtjänt kan jag säga efter en massa stress hela helgen (stress=kräkningarna kommer som på beställning. )

Äntligen har jag börjat känna av rörelser, några riktigt tydliga Medans andra än diffusa såklart.

Ha en fin dag allihopa.
    Ja det är riktigt skönt. Ser framemot det men nervös också. Rädd att något skall vara fel. :( Hoppas verkligen min man får ledig nu med bara. Skall bli spännande och se hur mycket bebisen växt. Var ju på tidigt ul i vecka 9+3 och sen såg jag ju bebis en snabbis i vecka 13+5 och sen fick jag ju höra hjärtljuden i torsdags så. Men man är ju orolig ändå. Åh mysigt snart dags för er då :) Vilken vecka är du i nu?

Skönt med en slö dag. Det blev det här med. Men inte tänkte så men behövde nog det. Får greja sen och någon annan dag. Din stackare att kräkningarna kommer. Men stress påverkar ju verkligen så.
    Mysigt med rörelser :) Längtar tills jag känner. Hoppas jag känner tidigare och tydligare denna gången men får se. Nyfiken att få reda på vart jag har moderkakan. :)

Försök vila och ha de skönt nu och bara slappa :)
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-10-20 13:05:34 följande:

Ja det är riktigt skönt. Ser framemot det men nervös också. Rädd att något skall vara fel. :( Hoppas verkligen min man får ledig nu med bara. Skall bli spännande och se hur mycket bebisen växt. Var ju på tidigt ul i vecka 9+3 och sen såg jag ju bebis en snabbis i vecka 13+5 och sen fick jag ju höra hjärtljuden i torsdags så. Men man är ju orolig ändå. Åh mysigt snart dags för er då :) Vilken vecka är du i nu?

Skönt med en slö dag. Det blev det här med. Men inte tänkte så men behövde nog det. Får greja sen och någon annan dag. Din stackare att kräkningarna kommer. Men stress påverkar ju verkligen så.

Mysigt med rörelser :) Längtar tills jag känner. Hoppas jag känner tidigare och tydligare denna gången men får se. Nyfiken att få reda på vart jag har moderkakan. :)

Försök vila och ha de skönt nu och bara slappa :)

Tack för dina fina ord <3

Jag är i v 18, går in i v 19 på fredag. Det går så fort.

Kräkningarna är inte så värst roliga, lunchen höll på att komma upp idag med men jag fick behålla den till slut:)

Är tacksam över att ha en dotter som är otroligt förstående och hjälpsam just nu, så jag kan vila lite och vi kan leka stilla lekar då och då. Ikväll ska jag iväg en stund och träffa lite tjejer och jag hoppas mest bara att jag håller mig vaken. Haha tröttvarning! Är ledig även imorgon och det känns just nu alldeles ljuvligt:)

Hoppas du känner lite rörelser snart du med:)
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-10-20 11:26:03 följande:

Jag har rul 5/11 och har 16 dagar kvar ;)
  • CarolineMagdalena

Går in i vecka 19 på fredag och ska på RUL imorgon, ska bli så spännande men är också dundernervös! Väntar första barnet. :)

• Nystjärna
    CarolineMagdalena skrev 2015-10-20 19:28:44 följande:

Går in i vecka 19 på fredag och ska på RUL imorgon, ska bli så spännande men är också dundernervös! Väntar första barnet. :)

Det kommer säkert att gå bra :) Lycka till och berätta efteråt sen hur det gick :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)