• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • aztec
    snowybaby skrev 2015-10-23 17:17:45 följande:

Kan nog va därför. Jag har lätt att få de annars men inte så här lätt. Ja de kan ju sätta igång en förlossning så är inte jätte bra när man är gravid.

Aj, ja inget man vill.
  • bine87

Bara lite nyfiken. Ni som har problem med svamp och uvi är ni rakade?

• FLovesA
    bine87 skrev 2015-10-24 01:47:55 följande:

Bara lite nyfiken. Ni som har problem med svamp och uvi är ni rakade?

Jag är rakad vissa gånger men inte andra, men jag har märkt att boven för min del är trosskydd. Jag har fått ökade flytningar (ursäkta infon) och använder då trosskydd näst intill dagligen..slutade med det i samband med att jag fick svamp. Det är rent idiotiskt att det fins trosskydd med doft...jag köpte fel men använde dem ändå och dem ställer till det.

Ni som har/haft uvi, ger den samma symtom som den ger när ni inte är gravida? Har hört att man kan få helt andra symtom som gravid, så är lite orolig.

Off to work..mer död än levande idag kan jag meddela:/
  • snowybaby
    FLovesA skrev 2015-10-24 08:36:34 följande:

Jag är rakad vissa gånger men inte andra, men jag har märkt att boven för min del är trosskydd. Jag har fått ökade flytningar (ursäkta infon) och använder då trosskydd näst intill dagligen..slutade med det i samband med att jag fick svamp. Det är rent idiotiskt att det fins trosskydd med doft...jag köpte fel men använde dem ändå och dem ställer till det.

Ni som har/haft uvi, ger den samma symtom som den ger när ni inte är gravida? Har hört att man kan få helt andra symtom som gravid, så är lite orolig.

Off to work..mer död än levande idag kan jag meddela:/

Ja, fast lite värre för min del. Skär och svider när jag kissar men får ont i magen och känns som livmodern drar ihop sig och sen även ont i ryggslutet. Och att jag måste kissa ofta. Igår sved de även när jag bara satt ner o kollade tv. Men äter en pencillinkur nu för 3:e gången sen jag blev gravid.

Svampen får jag för att jag ätit pencillin.
    Min blogg - www.natalina.se
  • Syoss

Här är en till som lätt får svamp. Även som ickegravid. Ännu värre som gravid. Oavsett så spelar det ingen roll om jag är rakad eller inte, svampen hittar dit ändå. Symtomen blir värre som gravid för mig. I och med att Slemhinnan redan är känslig då så svider det ännu mer och blir irriterat. Att torka med papper när man kissat är en mardröm. Runt v8 hade jag en mild svampinfektion men den höll i sig nästan 4 veckor. Jobbigt! Jag håller mig borta från trosskydd så mycket jag kan just för att det blir en ond spiral av det. Underlivet måste få andas. Och jag har mycket flytningar jag med som gravid. Men byter då hellre trosor flera gånger om dagen istället.

• FLovesA

Tack för alla era svar. Denna omgång svamp är på väg att ge med sig som tur är! Phu!

Nu känner jag bebis mer och mer! Speciellt när jag ligger ner på morgonen eller på kvällen efter jobbet. Små buffar och fladder i magen. Häftigt!

Idag fick det bli en lång sovmorgon. Älskar Vintertid;) en timma extra sömn med gott samvete. Hihi

Igår tog jag även en lergigan Comp och jag tror dem hjälper igen. För jag har haft två dagar med konstant illamående men tjugo minuter /en halvtimma efter att jag tog tabletten avtog det jätte mycket. Så det får bli någon tablett idag med.

Snart dags för jobb så kanske bäst man går upp;)

Ha en fin dag.

• Syoss
    FLovesA skrev 2015-10-25 09:11:45 följande:

Tack för alla era svar. Denna omgång svamp är på väg att ge med sig som tur är! Phu!

Nu känner jag bebis mer och mer! Speciellt när jag ligger ner på morgonen eller på kvällen efter jobbet. Små buffar och fladder i magen. Häftigt!

Idag fick det bli en lång sovmorgon. Älskar Vintertid;) en timma extra sömn med gott samvete. Hihi

Igår tog jag även en lergigan Comp och jag tror dem hjälper igen. För jag har haft två dagar med konstant illamående men tjugo minuter /en halvtimma efter att jag tog tabletten avtog det jätte mycket. Så det får bli någon tablett idag med.

Snart dags för jobb så kanske bäst man går upp;)

Ha en fin dag.

Önskar att jag med kunde njuta av vintertidens extratimme :-P tyvärr så har vi inte den turen med två barn som inte kunde bry sig mindre om att vi fick en extratimme. Det var lagom segt att gå upp 6.20 imorse haha!
  • FLovesA
    Syoss skrev 2015-10-25 14:02:28 följande:

Önskar att jag med kunde njuta av vintertidens extratimme :-P tyvärr så har vi inte den turen med två barn som inte kunde bry sig mindre om att vi fick en extratimme. Det var lagom segt att gå upp 6.20 imorse haha!

Ojdå det förstår jag:/ Vi inser att vi har haft väldans tur som fått en morgontrött tjej helt enkelt. Vi lär ju få äta upp det med nästa menar jag.

Idag är det vab för min del. Och helt ärligt så är det mysigt att bara få ta det lugnt ihop. Hostan är inte att leka med, men hon har sluppit febern i några dagar. Så vi går all in med pyjamas hela dagen och film. Soppa till lunch och nu fortsätter vi vår lugna dag.

Hur är det med er andra?
  • Syoss
    FLovesA skrev 2015-10-26 13:04:36 följande:

Ojdå det förstår jag:/ Vi inser att vi har haft väldans tur som fått en morgontrött tjej helt enkelt. Vi lär ju få äta upp det med nästa menar jag.

Idag är det vab för min del. Och helt ärligt så är det mysigt att bara få ta det lugnt ihop. Hostan är inte att leka med, men hon har sluppit febern i några dagar. Så vi går all in med pyjamas hela dagen och film. Soppa till lunch och nu fortsätter vi vår lugna dag.

Hur är det med er andra?

Det här var första gången som vi märkt att vår äldsta blivit påverkad av tidsskillnaden, så vi har väl haft tur vi med egentligen :-P två tidiga morgnar nu, hoppas det kommer i rätt rytm snart.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)