• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Duvan82

Hej

En till här med foglossning. Är så ledsen. Hade hoppats på att kunna träna under grav, nu kan jag inte en gå. Har aldrig haft det tidigare med de andra 2 barnen... Hur skall man stå ut så många månader till?

Skall försöka bli deltids sjukskriven, visst jag har stillasittande jobb men det gör det värre. Aldrig någonsin varit sjukskriven... Är det svårt att få igenom?

• Nystjärna
    Syoss skrev 2015-11-02 07:25:38 följande:
    Usch så jobbigt att du fick ett bakslag hoppas bara det var tillfälligt! Måste bara flika in med att det är koffeinet som är 50 mg i Lergigan Comp.

Skönt att du tätare besök när du har besvär av olika slag. Bra att din bm förstår detta.

Hoppas du får en bra dag!
    Okej kanske de inte är tabletternas fel. Men känns som jag ändå behöver Comp. Blir ju helt utslagen utav de vanliga. Bra på kvällen och natten men inte under dagarna. Känner mig okej ändå idag trots allt. Men hade gärna varit hemma och vilat och tagit igen mig idag också men men. De är som det är. Får försöka vila sedan och hoppas att det känns ännu bättre imorgon,som vanligt igen.
  • Syoss
    Nystjärna skrev 2015-11-02 10:27:49 följande:

Okej kanske de inte är tabletternas fel. Men känns som jag ändå behöver Comp. Blir ju helt utslagen utav de vanliga. Bra på kvällen och natten men inte under dagarna. Känner mig okej ändå idag trots allt. Men hade gärna varit hemma och vilat och tagit igen mig idag också men men. De är som det är. Får försöka vila sedan och hoppas att det känns ännu bättre imorgon,som vanligt igen.

Ja koffeinet i Compen är ju verkligen guldvärt verkligen! För mig har de inte lindrat illamåendet nått denna gång dock. Synd att de inte gjort dom lite starkare, som den vanliga lergigan. Det är ju bara 10 mg i Compen.
  • Nystjärna
    Syoss skrev 2015-11-02 12:43:41 följande:
    Ja koffeinet i Compen är ju verkligen guldvärt verkligen! För mig har de inte lindrat illamåendet nått denna gång dock. Synd att de inte gjort dom lite starkare, som den vanliga lergigan. Det är ju bara 10 mg i Compen.
    Håller med dig!! :) För mig har det ju fungerat de senaste typ 2 veckorna. Har mått illa men inte kräkts och varit hanterbart illamående. Så länge jag tagit tabletterna och ätit något litet regelbundet. Så var riktigt jobbigt igår. Mår ganska okej nu,haft en lugn dag på jobbet så varit skönt. Men vore så skönt att slippa tabletterna nu och slippa må illa något mer. Iallafall bara slippa kräkas och få illamåendet under kontroll och ha de hanterbart. Äter ju 2 postafen,2 lergigan Comp och en vanlig lergigan om dagen för att vara något av en fungerande människa. Så verkligen viktigt. Hoppas vårdcentralen kan hjälpa mig sen med nytt recept. De har ju varit lite motvilliga och inte riktgt viljat förstå hur dåligt jag mått och hjälpa mig men får se. Annars får jag be MVC hjälpa mig,igen.
  • aztec
    Duvan82 skrev 2015-11-02 08:03:02 följande:

Hej

En till här med foglossning. Är så ledsen. Hade hoppats på att kunna träna under grav, nu kan jag inte en gå. Har aldrig haft det tidigare med de andra 2 barnen... Hur skall man stå ut så många månader till?

Skall försöka bli deltids sjukskriven, visst jag har stillasittande jobb men det gör det värre. Aldrig någonsin varit sjukskriven... Är det svårt att få igenom?

Hej! Ja foglossning är inte roligt :( har du varit till en sjukgymnast? om inte så hade jag först bokat tid där samt börjat klaga hos din bm. Jag blev 50% min första grav där vid v 20, men de var noga med att jag försökt och sökt all hjälp innan. Mest för att läkaren trodde det skulle vara lättare med försäkringskassan då. Lycka till.
  • Nystjärna

Är lite nyfiken av mig. :) Hur ser era magar ut nu och vilken vecka är ni i? Tycker de vore roligt att se lite bilder på fina magar :) <3 Tycker gravid magar är så fina. Skall lägga upp på min sen,måste ladda mobilen bara :)

• safiia
    FLovesA skrev 2015-11-01 10:44:44 följande:

Söndag, och November, nu får julen komma fort tycker jag. Den mysigaste tiden på hela året.

Idag tog vi en lååång sovmorgon, och det kändes ljuvligt måste jag säga. Även om jag föredrar att inte sova bort hela morgonen. Snart dax för sen frukost!

Hur går det för er andra med illamåendet och kräkningarna? Jag kom på att det nog allt var några veckor sedan jag inte fick behålla mat. Helt underbart!

Mitt kräkande har också lättat (v20 nu) har varit bättre ett par veckor. Kräks nu och då ännu om jag inte äter tillräckligt ofta. Därför är sovmorgon bara något jag kan drömma om nu ;). Mår illa hela tiden men det är inget jämfört med tidigare.
  • snowybaby

Här kommer en bild på en kvällssvullen mage i vecka 17. Men har några kilo till godo också men jag ser lite gravid ut nu till skillnad från förut när de såg ut som jag hade ätit för mycket pizza haha ;)

Min blogg - www.natalina.se
  • aztec

Skickar på en naken mage, är 22+3 ;) är 181 lång och min mage känns som världens minsta! Hehe. Dags för mig att sova!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)