• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Nystjärna
    kvinna1986 skrev 2015-11-07 17:10:51 följande:
    Hur tusan svarar man via mobilen? :)

Ja nystjärna, det är första barnet ;)
    Vad spännande med första :) Hur har du mått under graviditeten hittills? :)
  • sandra84
    Cissi90 skrev 2015-11-07 11:57:46 följande:

Hej allihop!

Blivit beordrad av barnmorskan att äta mer järnrik mat då jag hamnat på gränsen nu och inte kan äta tabletterna.

Har ni tips på järnrikmat eller recept? Jag äter inte fläsk (gris) :)

Spenat, nässlor, baljväxter och linser. Jag försöker äta spenasoppa en gång i veckan. Är vegetarian och har klarat järnvärdet tack vare det.
  • sandra84

Hoppar gärna in här. Bf 28 mars så det kan likväl bli en mars som april bebis. Två barn sedan tidigare. 2 och 4 år gamla är de när bebis kommer.

• Mayy

Hej! Hoppar också in här! Har bf i mitten av mars och det är första barnet. Någon mer som är trött och har ont i ryggen? Jag har så svårt att hänga med i studierna pga detta, vilket jag verkligen måste om jag ska ta examen i januari som planerat :)

• Cissi90
    Mayy skrev 2015-11-08 12:29:17 följande:

Hej! Hoppar också in här! Har bf i mitten av mars och det är första barnet. Någon mer som är trött och har ont i ryggen? Jag har så svårt att hänga med i studierna pga detta, vilket jag verkligen måste om jag ska ta examen i januari som planerat :)

Trött och ont i rygg/höfter! Sjukt jobbigt. Kan knappt träna eller gå på promenad för det gör ont under tiden och efteråt.
  • Nystjärna

Måste fråga er här inne. Igår så myste jag och mannen till det för första gången sen jag blev gravid. Efteråt så hade jag så sjukt ont i ryggen och höfterna/fogarna. Helt galet. Men tänkte väl det går över,nog bara kroppen som inte är van längre och för jag låg för länge på rygg. Men idag har jag fortfarande helt galet ont i höfterna och fogarna. Drar och illar som bara den och även i ryggen. Har ju haft att jag känt höfterna lite innan,om jag gått och jobbat men inte såhär. Har ju haft i ryggen och ner i ens skinkan innan men igår var extremt. Har iof jobbat mycket denna veckan och varit mycket. Glömt använda mitt foglossningsbälte vissa dagar med. Men är detta foglossning och är det någon mer som känner igen sig? Framförallt att de blivit så här efter att ni och er partner har myst?
    Sen känner ni bebisen varje dag? Har ju känt bebisen ganska mycket mer och tydligt de senaste. Men sen någon dag inte lika tydligt,starkt eller ofta. Men känt små svaga buffar och ofta långt ner. Inte heller känt av biffarna under någon längre stund som innan,utan någon/några enstaka ibland? Men antar att de är för de är så pass tidigt och känna de än och att bebis kanske ligger och sparkar mot min rygg och även kanske därför jag har mer ont. Jag är i vecka 18+2 idag så. Jag vet inte. Vad tror ni och hur har ni andra det? Blir lite orolig och nojig :( Kan ju bero på att jag är nervös och så inför RUL imorgon,skall både bli skönt och roligt att få se bebis,men samtidigt så sjukt nervös och orolig idag :(

• Syoss
    Nystjärna skrev 2015-11-08 14:51:15 följande:

Måste fråga er här inne. Igår så myste jag och mannen till det för första gången sen jag blev gravid. Efteråt så hade jag så sjukt ont i ryggen och höfterna/fogarna. Helt galet. Men tänkte väl det går över,nog bara kroppen som inte är van längre och för jag låg för länge på rygg. Men idag har jag fortfarande helt galet ont i höfterna och fogarna. Drar och illar som bara den och även i ryggen. Har ju haft att jag känt höfterna lite innan,om jag gått och jobbat men inte såhär. Har ju haft i ryggen och ner i ens skinkan innan men igår var extremt. Har iof jobbat mycket denna veckan och varit mycket. Glömt använda mitt foglossningsbälte vissa dagar med. Men är detta foglossning och är det någon mer som känner igen sig? Framförallt att de blivit så här efter att ni och er partner har myst?

Sen känner ni bebisen varje dag? Har ju känt bebisen ganska mycket mer och tydligt de senaste. Men sen någon dag inte lika tydligt,starkt eller ofta. Men känt små svaga buffar och ofta långt ner. Inte heller känt av biffarna under någon längre stund som innan,utan någon/några enstaka ibland? Men antar att de är för de är så pass tidigt och känna de än och att bebis kanske ligger och sparkar mot min rygg och även kanske därför jag har mer ont. Jag är i vecka 18+2 idag så. Jag vet inte. Vad tror ni och hur har ni andra det? Blir lite orolig och nojig :( Kan ju bero på att jag är nervös och så inför RUL imorgon,skall både bli skönt och roligt att få se bebis,men samtidigt så sjukt nervös och orolig idag :(

Garanterat foglossning du kände/känner av. Det blir ju en helt annan belastning och vinklar (antar jag hehe) under sex än när man är uppe och går och står. Så du behöver nog inte vara orolig!

Jag känner bebisen varje dag, flera gånger. Men strykan varierar väldigt mycket. Ibland bara svepande rörelser och ibland jättestarka och ibland bara hicka. V.19+3 idag. Men du behöver inte vara orolig gällande det där heller tänk på att det är många som inte ens känner sin bebis i de här veckorna än. Bebisen är ju trots allt inte så jättestor stor ännu och har väldigt mycket plats i livmodern fortfarande Det kommer gå bra på rul imorgon ska du se! <3
  • Syoss
    sandra84 skrev 2015-11-07 21:53:53 följande:

Hoppar gärna in här. Bf 28 mars så det kan likväl bli en mars som april bebis. Två barn sedan tidigare. 2 och 4 år gamla är de när bebis kommer.

Hej! Jag har också bf då någon gång (jag och rul är inte ense hehe) och kommer ha en nybliven 4 åring och en som fyller 2 ca en vecka efter att bebisen kommit
  • kvinna1986
    Nystjärna skrev 2015-11-07 19:21:27 följande:
    Vad spännande med första :) Hur har du mått under graviditeten hittills? :)
    Ja det är första:)
    Själv?

Jag har mått väldigt bra. Lite trött och jävlig men det hör väl till ;) har börjat få ont i ländryggen och lite ischias-smärta i båda sidor men inget som hindrar mig i arbete eller vardag än så länge:)
    Hur mår du/ni ?
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2015-11-08 14:51:15 följande:

Jag har haft samma dilemma men frågat barnmorskan och de är absolut inge fara. de blir så när man anstränger sig på annorlunda sätt sa hon. Som tur va så gick de över efter 2 dagar.

Lycka till imorgon!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)