Inlägg från: Duvan82 |Visa alla inlägg
  • Duvan82

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej

Väntar tredje barnet, en sladdis :) får in i v18 idag enligt äl. Känner av bebisen men har blivit världens gasmaskin så vet inte vad som är vad ibland :)

Är det någon som har erfarenhet av spjälsäng som är öppen emot förälderns säng? Verkat bra men blir det inte konstigt i skarven?

• Duvan82

Hej

En till här med foglossning. Är så ledsen. Hade hoppats på att kunna träna under grav, nu kan jag inte en gå. Har aldrig haft det tidigare med de andra 2 barnen... Hur skall man stå ut så många månader till?

Skall försöka bli deltids sjukskriven, visst jag har stillasittande jobb men det gör det värre. Aldrig någonsin varit sjukskriven... Är det svårt att få igenom?

• Duvan82
    Saltig skrev 2016-02-10 19:05:48 följande:

Ser att många av er kämpar med graviditeten. Kan bara hålla med att det är inte dans på rosor. Jag är fortfarande sjuk i influensan med brutet revben pga hostan.

Nu har jag ont i magen pga all hosta. Imorgon har jag fått tid att kolla att allt är bra i magen. Så orolig då jag varit så sjuk och just nu även ont i magen. Fortfarande riktigt andfådd, hostig och fruktansvärt trött. Hade låg hb på 80. Försöker få i mig mycket järn nu, mycket blodpudding och järntabletter

Jag har börjat få Svårt att äta. Barnet trycker uppåt och får ingenting i mig.... Känner mig proppmätt hela tiden, någon mer som känner så?

Foglossningen är kvar och lite sammandragningar.

Läste att många av er hade kraftiga sammandragningar, vad har Mvc sagt till er om det? Mycket vila? Har ni kollat om livmodertappen påverkats?

Inte långt kvar nu. Jag har 54 dagar kvar. Hur många dagar har ni kvar?

Hej
    51 dagar kvar idag :) Jag har sjukt mkt sammandragningar, känner mig invalid då jag knappt kan gå några hundra meter utan att få. Är en träningstjej annars så det är frustrerande att inte ens kunna ta en promenad.
    BM verkar inte ta det på så stort allvar, ingen undersökning el ngt.
    Tur man har stillasittande jobb, hade aldrig gått annars.
  • Duvan82

Kan man bli sjukskriven om man har stillasittandes arbete och mkt sammandragningar?  Eller är de stentuffa? Hade gärna blivit det.
    Då vi väntar sladdis och våra barn har fullt upp med aktiviteter så känner jag att jag inte riktigt orkar med livet efter en arbetsdag... Vila mkt står det, ja tjena, när man går och lägger sig kl 23...

• Duvan82
    Topcom skrev 2016-02-11 19:12:37 följande:

Jag har ett stillasittande arbete. Blev sjukskriven 25 %, jobbar alltså 75% nu. Känns jätteskönt och det är något jag verkligen behöver. Blev sjukskriven pga foglossning och sammandragningar, de gamla klassikerna ;)

Gick du till vårdcentralen då? Min bm sa att de inte har någon läkare så jag skall vända mig till vårdcentralen... Har inget förtroende för min vårdcentral alls, tycker de ofta är okunniga och stället fel diagnos.
  • Duvan82

Hej
    Det är skönt att komma hem tidigare, vill inte alls dela rum med andra, men jag känner mig trygg om jag stannar en dag till.
    När jag födde första barnet så "kollapsade" livmodern ( den slutade dra ihop sig och det blir som ett öppet sår där moderkakan suttit) efter 5-6 h, jag svimmade och förlorade jätte mkt blod, så känns bra att vara på rätt plats ifall något händer.

• Duvan82

Hur fick ni reda på att ni hade GBS dvs vad hade ni för symptom som gjorde att bm valde att testa? Det är ngt jag varit orolig för. Har haft sammandragningar sedan v20 som gjort att jag knappt kunnat röra mig men de har inte testat mig för det....

En annan fråga: Kommer ni här inne ha andningslarm? Har sådan beslutsångest, vissa menar på att det är lika viktigt som brandlarm men jag vet inte om det är överdrivet? Hur många FRISKA barn dör i psd?

• Duvan82

Funderar med på andningslarm. Har aldrig haft det tidigare men inbillar mig att jag kanske kan sova bättre och inte noja mig och kolla om barnet lever stup i kvarten. Men vacklar väldigt. Vissa jämför det med att ha brandalarm medans andra menar på att om det inte ligger ngn sjukdom bakom el prematurbarn etc så "behövs det inte".

11 dagar kvar för min del. Sf mått 35 som planat ut sedan några veckor tillbaka så bm skulle tala med en läkare och se om denne tycker jag skall skickas att göra ultraljud. Man blir lite orolig.

När jag ändå är inne på mått så mätte jag omkretsen för skojs skull. Fick frågan med tidigare barn om jag gjort det men aldrig tänkt på det. 96 cm har det varit senaste veckorna så blir inte över en meter, hihi.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)