FLovesA skrev 2015-10-31 02:01:01 följande:
En liten nattuppdatering. Somnade i soffan efter jobbet så nu är jag pigg igen. Haha.
Efter några långa dagar på jobbet har jag också känt av foglossningen, har samma bekymmer som förra graviditeten. Mittenfogen igen:(
Kanske lite halvtokigt att vara nattuggla men just idag var det tur för nu var första gången som jag kände sparkarna på utsidan av magen. Och mannen fick också känna sparkarna för första gången. Häftig känsla!
Har för mig att det var mycket senare med dottern så antagligen ligger moderkakan annorlunda denna gång. I bakkant ligger den nu men vet ej hur den låg sist faktiskt..
Trevlig helg allihopa.
Ja nattuggla är väl inte speciellt vanligt som gravid haha! Eller ja, i slutet av mina två tidigare graviditeter så har jag haft väldigt svårt att sova, så räknar med det denna gången också.
Mysigt att din sambo fick känna sparkarna!

här är det bara jag som får göra det än så länge. Jag har känt på utsidan 1,5 vecka men ingen annan har hunnit med än :-P längtar tills äldsta sonen (4 år i januari) får känna snart

han var så liten när andra sonen var i magen så det är så roligt nu när han är med och förstår vad som händer
Jag har moderkakan i bakvägg och har haft med alla, så både jag och sambon har känt sparkarna tidigt. Är i v18+2 idag enligt ägglossning, 17+2 enligt rul.