• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • aztec
    Fredrikasimona skrev 2015-10-17 22:11:51 följande:

Jag är gravid för första gången. Jag är överlycklig men hemskt nervös hela tiden! I övermorgon går Jag in i vecka 19 och jag känner mig verkligen ledsen över att det inte syns något. Jag har inte heller känt något alls. Det är lite jobbigt att se alla fina gravidmagar som inte ens gått lika långt. Jag har inte det minsta put på magen, hur jag än sitter, står eller ligger. Är det någon som känner likadant?

Hej, mitt andra barn nu och är i v 21.. Syns inte på mig heller. Förutom när jag klämt i mig massa mat ;) men var likadant med första barnet. Kände också sorg över att aldrig få den där magen alla andra hade. Fick såklart en mage efter v 30 där omkring och så här i efterhand var det riktigt skönt! Kunde ha mina vanliga kläder, inga problem att röra och jobba.. Så njut du så ska du se att du får en mage tillslut :)
  • Nystjärna

Hej :) När jag väntade dottern kom min mage ganska sent. Minns inte direkt att jag hade någon mage när vi gjorde RUL i vecka 20. En liten kanske,men man kunde likaväl tro att jag hade ätit mycket vid jul och nyår som inte hade gått bort. Men samtidigt så kräktes jag ännu mer när jag var gravid med henne och vägde ca 5 kg mer då,även om jag tappade vikt i början. Men magen kom senare någon gång där efter v 20 och då kom även rörelserna. Var så nervös och orolig för att jag inte hade känt något. Men min bm lugnade mig då och sa att det kommer och det gjorde det :) Jag jade ju även moderkakan fram så sparkarna dämpades. Åkte in någon gång för att jag inte hade känt sparkar. Men det sparkades för fullt och kunde öve

• Nystjärna

Dumma mobil som skickar innan man är klar.

Jo även om CTG tog upp att bebis sparkade och jag hörde det så var det inte alltid som jag kände det

• Nystjärna

Denna gången väntar jag ju mitt andra barn. Har ju mått dåligt denna gången också men vägde ca 5 kg mindre denna gången när jag blev gravid. Är i vecka 16 (15+2) och magen har kommit lite. Inte någon jättestor men ändå en liten gravidmage. :) <3 Vilket jag tycker om och tycker är

• Nystjärna
    Nystjärna skrev 2015-10-18 08:30:31 följande:

Denna gången väntar jag ju mitt andra barn. Har ju mått dåligt denna gången också men vägde ca 5 kg mindre denna gången när jag blev gravid. Är i vecka 16 (15+2) och magen har kommit lite. Inte någon jättestor men ändå en liten gravidmage. :) <3 Vilket jag tycker om och tycker är

Och tycker är mysigt. Då jag inte fick så mycket mage första gången. En del har inte sätt det än men beror lite på vad jag har för kläder med. Men min chef sa redan för ca 2 veckor sen att de började synas lite. :) Min mamma märker inget,hon ser mig nog för ofta. Men både jag och min man ser. :) Han säger det att jag ser inte tjock ut,utan det syns att det är en gravid mage. En liten men en gravidmage. Så kom snabbare denna gången. Har även kunnat ana/misstänka någon enstaka rörelse men inte säker och inte varje dag. Så hoppas det kommer mer och mer och tidigare denna gången. Då allt går så fort denna gången så vore det mysigt att få känna och njuta av spakarna tidigare och längre. :) Intressant och se vart man har moderkakan på RUL. :).

Förlåt för massa inlägg. Men allt kom inte med ifrån början. Både mobil och app som bråkar med mig. Men nu kom allt jag ville skriva. :) Hoppas ni haft en bra helg :)
  • Cissi90

Behöver tips !

Blivit väldigt förstoppad och börjar få lite panik nu. Har druckit huuuur mycket vatten som helst och ätit linfrön hela utan resultat.

Hjälp?

• aztec
    Cissi90 skrev 2015-10-18 11:09:04 följande:

Behöver tips !

Blivit väldigt förstoppad och börjar få lite panik nu. Har druckit huuuur mycket vatten som helst och ätit linfrön hela utan resultat.

Hjälp?

Om vi ska prata bajs så x) jag har också haft perioder där jag varit förstoppad, men sist gick det så långt att mannen fick köpa hem microlax och jag fick ta på mig handskar och börja plocka, inte fräscht. Men fungerade den gången.
  • Cissi90
    aztec skrev 2015-10-18 11:36:18 följande:

Om vi ska prata bajs så x) jag har också haft perioder där jag varit förstoppad, men sist gick det så långt att mannen fick köpa hem microlax och jag fick ta på mig handskar och börja plocka, inte fräscht. Men fungerade den gången.

Ja det är nästan så det börjar luta åt det hållet.

Ätit ägg som min mage ALLTID tackar nej till,

Druckit apelsinjuice, ätit linfrön och sesamfrön, druckit massor med vatten. Så jäkla jobbigt. Får åka och köpa och om det inte släppt ikväll ..
  • bine87
    aztec skrev 2015-10-18 11:36:18 följande:
    Jag har inte haft några problem alls med förstoppning, i början va det helt tvärtom vilket inte heller var roligt då jag kände under två veckor att jag inte kunde gå nånstans om jag inte visste att det fanns toalett. Tryckte då i mig en massa potatis utan resultat. Nu är min mage helt okej. Jag vet inte om det kanske skiljer sig i att jag äter typ 95 % vegetariskt, massa frukt och grönt, nötter och fröer och förutom vitt ris och potatis nån gång då och då så är allt fullkorn. Kanske gick in med en bra start från början?
    Det är mindre kul med förstoppning och jag förstår paniken, gör ju ont med. Jag kunde få det innan jag var gravid när jag haft perioder då jag åt väldigt mycket potatis, men det är ju så gott! :P
  • bine87
    Cissi90 skrev 2015-10-18 11:48:16 följande:
    Ja det är nästan så det börjar luta åt det hållet.

Ätit ägg som min mage ALLTID tackar nej till,

Druckit apelsinjuice, ätit linfrön och sesamfrön, druckit massor med vatten. Så jäkla jobbigt. Får åka och köpa och om det inte släppt ikväll ..
    Nu vet jag inte om du är en kaffedrickare och dumt att rekommendera när man är gravid kanske, men testa att dricka en kopp och gå sen en promenad.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)