• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • saraaj

Har magen växt något för er? För mig har det inte hänt något, å kan bara känna på morgonen innan jag kissar att jag är lite hårdare ovanför fiffi, sen känner jag ingenting. :( känns inte som de är någon bebis där inne..

• bine87
    saraaj skrev 2015-10-17 10:20:27 följande:

Har magen växt något för er? För mig har det inte hänt något, å kan bara känna på morgonen innan jag kissar att jag är lite hårdare ovanför fiffi, sen känner jag ingenting. :( känns inte som de är någon bebis där inne..

Det är ju så olika för alla beroende på hur livmodern växer (inåt/utåt) och om man fått barn tidigare, hur vältränad magen är osv. Vilken vecka är du i?

Jag tycker att det syns jättetydligt på mig men alla säger att det inte gör det. Det är ingen som tänker på det och min chef blev jätteförvånad. En dag kommer det bara säga plupp.
  • bine87

Någon som är intresserad av en 2013 emmaljunga city cross, grey leaves (grå), quadrolift, för 3000 kr? Finns i Borås. Kan eventuellt möta upp runt om Borås :)

• AnnaCR
    TouchOfRed skrev 2015-10-13 20:35:25 följande:

Var på RUL idag! Fick se världens finaste där inne i magen och allt såg normalt ut. BF flyttades till 5 mars, alltså v.19+3 idag istället för 18+4 fick även se rörelser och kände detta och kunde då koppla ihop det till det jag känt de senaste 2 dagarna! Har moderkaka i framkant, så antagligen därför det dröjt innan jag känt något livet är underbart just nu <3

Men va underbart ????! Måste vara så spännande! Jag har mitt UL om bara några dagar, längtar så ;)!
  • saraaj
    bine87 skrev 2015-10-17 10:54:01 följande:

Det är ju så olika för alla beroende på hur livmodern växer (inåt/utåt) och om man fått barn tidigare, hur vältränad magen är osv. Vilken vecka är du i?

Jag tycker att det syns jättetydligt på mig men alla säger att det inte gör det. Det är ingen som tänker på det och min chef blev jätteförvånad. En dag kommer det bara säga plupp.

Går in i v18 (17+0) imorgon, är det detta som kallas spökveckor? Är själv överviktig så det lär väll inte synas något på ett bra tag, men hoppas jag börjar känna snart att jag är gravid eftersom jag saknar alla symtom..
  • bine87
    saraaj skrev 2015-10-17 12:01:20 följande:

Går in i v18 (17+0) imorgon, är det detta som kallas spökveckor? Är själv överviktig så det lär väll inte synas något på ett bra tag, men hoppas jag börjar känna snart att jag är gravid eftersom jag saknar alla symtom..

Min syster så inget förrän vecka 18 till folk. Syntes ingenting knappt och hon har precis som jag varit väldigt platt. Så oavsett om du har lite extra vikt eller är underviktig så sker ploppadet vid olika veckor för alla. Du får snart din mage ;)
  • FLovesA

jag är överviktig men har fått rundare mage, ser ut som om jag är betydligt längre gången, men jag gillar det. Med dottern fick jag mage som liksom såg ut som en gravidmage först runt v 23 (är v 18 nu)där tror jag. Nu kom den tidigare, vet ju dock att det inte är bebis som tar den största platsen;) men äsch..gillar magen. Men till er som inte fått "gravidmage" än, det kommer garanterat snart. Njut medans den är under kontroll, minns mot slutet sist, hjälp ! Trodde inte det var möjligt att en mage kunde växa så mycket. Haha.

• Fredrikasimona

Jag är gravid för första gången. Jag är överlycklig men hemskt nervös hela tiden! I övermorgon går Jag in i vecka 19 och jag känner mig verkligen ledsen över att det inte syns något. Jag har inte heller känt något alls. Det är lite jobbigt att se alla fina gravidmagar som inte ens gått lika långt. Jag har inte det minsta put på magen, hur jag än sitter, står eller ligger. Är det någon som känner likadant?

• Fredrikasimona

Ser att ni har skrivit lite om ämnet. Känns konstigt att det inte märks alls att jag är gravid trots att bebis ändå är ganska stor nu.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)