• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • FLovesA

Hej på er, nu ha vi sett vårt lilla hjärta i magen. Helt fantastiskt! Allt såg bra ut och blev framflyttad så är nu i v 15+5 (16)

Nu kan jag andas ut, och vi ska på ytterligare ett ultraljud om tre veckor:)

• Nystjärna

Härligt att allt såg så bra ut på rul :)
    Väntar fortfarande på min tid för rul. Hoppas att den kommer snart.

Allt gick bra hos läkaren idag. En märklig läkare men bra. Blir sjukskriven 2 veckor till men att jag kanske kan börja jobba lite sista veckan,vilket jag skall kolla med min chef imorgon vad hon säger om det.
    Kunde fått ondasetron om jag ville,vilket jag hade med dottern men vågar ju inte de sen jag hörde att de finns en liten risk för missbildning på hjärtat. Denna risk fanns tydligen när jag åt de med dottern med,men aldrig någon som sa det. Men var väl tur att de gick bra med henne. Men skall kämpa vidare med lergigan comp men äta vanliga lergigan på kvällen så jag sover bättre. Sen lämna urinprov imorgon då jag kan ha en urinvägsinfektion så man får skicka en odling. Bättre och kolla för säkerhetsskull. Men hade dock +1 i ketoner,dock inte gått upp i vikt men inte heller gått ner utan ligget samma som vid inskrivningen. Men skall försöka äta så gott jag kan sa hon. Sen fick jag se bebisen en snabbis med. Tänk så tidigt men ser ändå ut som mer en bebis nu :) <3 Fint huvud,armar och ben. Och det allra bästa,ett hjärta som slog så fint!! <3 :) Så glad och känns bra. Idag vecka 13+5. Så går in i vecka 15 redan på fredag. De sista 3-4 veckorna har gått så fort!! Någon som håller med? :)
    Idag blir det tidig läggdags då man var upp halv 5 imorse,helt slut. Men firade lite efter att fått se bebisen med att handla de första bebisplaggen. Hihi <3

• FLovesA

Nystjärna: vad skönt att det gick bra för dig med idag, och att du fått se lilla bebisen.

Vi var helt fascinerade av hur tydligt man såg allt! Tekniken måste gjort ett riktigt hopp på tre år!

Lilla näsan och munnen fick vi se framifrån och det var så häftigt.

Att det går otroligt snabbt kan jag skriva under på. Om 3 veckor är vi halvvägs! Hjälp! Men så skönt på något vis.

• Syoss
    FLovesA skrev 2015-10-07 13:46:18 följande:

Hej på er, nu ha vi sett vårt lilla hjärta i magen. Helt fantastiskt! Allt såg bra ut och blev framflyttad så är nu i v 15+5 (16)

Åh, så skönt! skönt också att veta hur långt gången du är.

Såg kommentaren du skrev till Nystjärna. Jag gjorde kub med mina andra två barn, då är man ju i v13, och redan då ser man ju allt väldigt tydligt. Jag gjorde kub 2011 och 2013, så här i Värmland har det nog inte hänt så mycket med tekniken sen dess :-P
  • TouchOfRed
    FLovesA skrev 2015-10-07 13:46:18 följande:

Underbart <3
  • Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-07 21:40:03 följande:

Nystjärna: vad skönt att det gick bra för dig med idag, och att du fått se lilla bebisen.

Vi var helt fascinerade av hur tydligt man såg allt! Tekniken måste gjort ett riktigt hopp på tre år!

Lilla näsan och munnen fick vi se framifrån och det var så häftigt.

Att det går otroligt snabbt kan jag skriva under på. Om 3 veckor är vi halvvägs! Hjälp! Men så skönt på något vis.

Ja det var så skönt och blev riktigt glad över att se vår bebis. <3 Var ju inget jag väntade mig eller trodde. Så var en bonus :)

Ja men precis,håller helt med dig.

Idag vart det lite bakslag med kräkningar imorse,tufft då detta är en liten stressig dag. Men fått tagit ny tablett och fått i mig en sallad så känns bättre nu. Dock extrem huvudvärk och haft hela dagen. Van vid huvudvärk men hemsk idag. Inte velat ta tabletter då jag redan äter en del tabletter. Men får nog ändå ta 2 st alvedon sen så man orkar möte med chefen och resten av dagen.

Känt av huvudvärk mer och mer de senaste dagarna,någon mer som har det så?
  • aztec
    Nystjärna skrev 2015-10-08 13:34:52 följande:

Ja det var så skönt och blev riktigt glad över att se vår bebis. <3 Var ju inget jag väntade mig eller trodde. Så var en bonus :)

Ja men precis,håller helt med dig.

Idag vart det lite bakslag med kräkningar imorse,tufft då detta är en liten stressig dag. Men fått tagit ny tablett och fått i mig en sallad så känns bättre nu. Dock extrem huvudvärk och haft hela dagen. Van vid huvudvärk men hemsk idag. Inte velat ta tabletter då jag redan äter en del tabletter. Men får nog ändå ta 2 st alvedon sen så man orkar möte med chefen och resten av dagen.

Känt av huvudvärk mer och mer de senaste dagarna,någon mer som har det så?

Jag ligger klubbad nu i sängen pga huvudvärk, dock så kräks jag inget, så troligtvis har vi inte ont utav samma orsaker ;) min bm sa bara ta två Alvedon, inte mycket vi kan göra.... Så arg jag blev! Men har tid hos läkare 19de så hoppas de kan utesluta några saker iaf, orkar inte ha ont var och varannan dag.

Men RUL imorgon <3
  • snowybaby
    Syoss skrev 2015-10-08 07:50:51 följande:

Åh, så skönt! skönt också att veta hur långt gången du är.

Såg kommentaren du skrev till Nystjärna. Jag gjorde kub med mina andra två barn, då är man ju i v13, och redan då ser man ju allt väldigt tydligt. Jag gjorde kub 2011 och 2013, så här i Värmland har det nog inte hänt så mycket med tekniken sen dess :-P

Åh en värmländska :) bor själv i värmland :)
    Min blogg - www.natalina.se
  • Syoss
    snowybaby skrev 2015-10-08 19:27:29 följande:

Åh en värmländska :) bor själv i värmland :)

Åh, trevligt! Får man fråga vart i Värmland du håller till? själv bor man i Grums. Liten håla :-P
  • FLovesA

Tack för alla grattis och fina kommentarer:) så roligt att läsa. Kram på er allihopa.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)