• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • bine87
    imsevims skrev 2015-09-28 08:28:20 följande:

Tydligen är hjärnan funtad så att vi glömmer/förtränger det jobbiga väldigt snabbt, och tur är väl det ;) Det här är vårt 8e barn så antingen glömmer jag jäkligt bra eller så är jag helt enkelt knäpp ;) Nä men jag tror faktiskt att detta är den graviditet som jag mått sämst, som jag varit så totalt sänkt av :( Sen spelar det så klart in att det är fullt ös hela dagarna med alla små hemma. Känner ändå lite hopp nu då just illamåendet lugnat ner sig. Blir ju lite lättare att samla krafter om man klarar av att äta ordentligt.

Du är fanimej mer galen än jag trodde ;D åtta stycken! Du måste ju vara superkvinnan, Jesus christ!

Jag trodde mitt illamående hade lagt sig men inte då. Bara tagit annan form. Det är fruktansvärt jobbigt och ont i huvudet får jag också.. Meningen att jag ska bjuda min farmor på lunch idag. Känner mig mindre pepp på det. Funderade på om kanske sallad på jensen bøfhus kunde vara nåt. Finns ju många andra alternativ också för min farmor då.
  • FLovesA

Igår hittade jag citrondryck i en sån där stor förpackning som Multivitamindrycken är i. Citron hjälper mot mitt illamående, och har gjort det tidigare med så hoppas denna dryck går ner:) snart dags för ännu en dag på jobbet. Lite seg efter en jobbhelg;)

Hoppas du får en mysig dag med farmor bine87

• CarolineMagdalena

Hallå, är ny här och hoppar in om det är okej. :)

Jag väntar första barnet och har bf 17 mars, ska på ultraljud den 21 oktober är såå nervös men längtar så jag blir tokig, hoppas allt ska se bra ut.

Har en undran, har nu ett par dagar känt som konstant träningsvärk långt under naveln, alltså över livmodern antar jag, är det normalt? Växtvärk kanske? Vet ju inte hur det kan kännas riktigt, är i vecka 15+3.

• bine87
    FLovesA skrev 2015-09-28 10:34:41 följande:

Igår hittade jag citrondryck i en sån där stor förpackning som Multivitamindrycken är i. Citron hjälper mot mitt illamående, och har gjort det tidigare med så hoppas denna dryck går ner:) snart dags för ännu en dag på jobbet. Lite seg efter en jobbhelg;)

Hoppas du får en mysig dag med farmor bine87

Det var underbart mysigt! :) Vi åt mat och pratade och sen gick vi runt och letade efter en vattenkokare till henne då den hon har gått sönder och hon ville ha en vit i metall med minst 2200 watt och helst inte större än 1,2 liter. Vi lyckades tillslut!
    Köpte mig även ett par mammabyxor. Underbara! Skönare än skönast att kunna ha jeans som inte klämmer åt runt magen.
  • aztec

Mått bra i några veckor nu! Förutom huvudvärk ;) men idag slog magen till rejält. Suttit på toa nästan hela dagen, varit jobbigt då dottern är hemma och sjuk just idag med. Men sambo kom hem från jobbet med ett paket microlax så nu är kvällen räddad (;0 pust....

• Cissi90

Hej allihop! Skulle behöva lite tips :)

Jag jobbar till sena kvällar och har super svårt att sova ordentligt nu. Somnar snabbt men vaknar hela tiden på nätterna.

Tips?

• lillasysterfia
    Cissi90 skrev 2015-09-28 22:42:01 följande:

Hej allihop! Skulle behöva lite tips :)

Jag jobbar till sena kvällar och har super svårt att sova ordentligt nu. Somnar snabbt men vaknar hela tiden på nätterna.

Tips?

Det gjorde jag förra veckan, men nu sover jag som en stock. Tröttheten på dagen har nästan försvunnit helt! :)
  • saraaj

Åh har bokat ultraljud idag! Kollade mini v 11+0, å då såg allt bra ut! Så nu den 22 oktober, har jag bokat privat så ska jag på det riktiga i början av november, men ville veta så att mini lever så fick boka ett privat oxå för ska till ullared (140) mil härifrån så vill veta innan jag åker så jag vågar handla något! Är nu i v 14+2 : ) har inte känt av något allt än ända är att jag har ont i huvudet men tror inte det har med graviditeten att göra!

Kul att många av er börjar må bättre nu!

• mummyB

hej på er

ny i denna tråd. är i v 14 och planerad bf 30 mars. andra barnet. har en sexåring.

har varit på kub ul och allt såg bra ut.

måste få "gnälla lite" då jag just idag verkar vara mer hormonstin än tidigare.

jag har legat golvad i soffan sedan v 6 i kräkningar och illamående (å sjukskriven). sen några veckor har det övergått i "bara" illamående.... men trots det är energierna att klara en vanlig dag som bortblåsta. Har några veckor kvar på sjukskrivningen... men börjar klättra på väggarna här hemma. behöver stimulans. Lösa korsord räcker inte. Funderar på att börja lite på deltid för att vänja kroppen och knoppen vid något annat, men velig som få... och så har jag blivit orolig för bebisen. Varför vet jag inte.

å idag har varit en sån där dag "ingen-tycker-om-mig-ensamast-i-världen".... någon som känner igen sig i känslan?!

å nu tvingade jag maken att åka å köpa sushi för något annat går inte ner....

• aztec

Hej! Hur går det för allihopa? Känns som om det spökar mycket illamående i den här tråden? Börjar det bli bättre?

Är i 17+6 idag, ultraljud om en vecka! :) inte haft huvudvärk på 3 dagar så kände mig toppen tills jag vaknade med feber, ont i halsen och förkylning imorse.. Var likadant för en månad sedan :( hatar att vara sjuk. Känner mig extra mottaglig not sjukdomar just nu, fick influensan sist jag var gravid så funderar på att vaccinera mig denna gång. Låg däckad i över en v då i feber och en natt på sjukhuset :// jaja! Försöker vara positiv! Ligger efter i skolarbete så bara nöta på från sängen!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)