• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Syoss
    FLovesA skrev 2015-10-05 18:59:29 följande:

Här vänder måendet snabbt. I eftermiddag blev jag helt golvad och hade sån tur att dottern satt med mig i soffan och pärlade varvat med lek med dockor Medans jag nästan sov. Precis när min man kom innanför dörren var det daga för kaskadspyor för min del. Rena turen att jag hann in till toaletten.

Känner att det är svårt att skilja på graviditeten och magsjuka om jag ska vara ärlig. Men det är säkert graviditeten som spökar även idag.

Usch så jobbigt :-/ Men vid magsjuka så brukar det ju vara andra symptom också, som feber, magkramper och ofta diarré. Hoppas du är piggare imorron!
  • saraaj

Har blivit dunderförlyld, när jag böjde mig ner i morse blev jag jätte illamående så jag spydde hur mycket som helst! Vet inte om de är för att jag är sjuk eller om de har med graviditeten att göra? Har gått in i v16 och har inte känt av något alls under graviditeten. Så börjar kännas som jag inte ens är gravid längre. Fick se mini i v 11+0 (hos privat) för trodde inte jag var gravid. Nu ska jag dit igen den 22 men de känns som att det är alldeles för långt bort, jätte orolig när jag inte känner av något över huvud taget.

• FLovesA
    saraaj skrev 2015-10-06 08:49:53 följande:

Har blivit dunderförlyld, när jag böjde mig ner i morse blev jag jätte illamående så jag spydde hur mycket som helst! Vet inte om de är för att jag är sjuk eller om de har med graviditeten att göra? Har gått in i v16 och har inte känt av något alls under graviditeten. Så börjar kännas som jag inte ens är gravid längre. Fick se mini i v 11+0 (hos privat) för trodde inte jag var gravid. Nu ska jag dit igen den 22 men de känns som att det är alldeles för långt bort, jätte orolig när jag inte känner av något över huvud taget.

Tråkigt med kräkandet , men inte omöjligt att det hänger ihop med förkylningen heller. Slem och snor(förlåt för äckelinfo) som åker ner i halsen när man sover, retar magen. Och så att vara gravid sammtidigt är ju en vinnande kombo;)

Jag minns så väl när vi var på RUL när vi väntade dottern att jag hävde ur mig (precis innan hon la apparaten på magen) "Fast jag kanske inte ens är gravid!!" Och jag har precis samma känsla nu, blir vårt första ultraljud imorgon. Men visst kallas de här veckorna för spökveckor? Jag går in i v 16 på torsdag och känner inga direkta rörelser heller.

Kram på dig.
  • saraaj
    FLovesA skrev 2015-10-06 10:09:42 följande:

Tråkigt med kräkandet , men inte omöjligt att det hänger ihop med förkylningen heller. Slem och snor(förlåt för äckelinfo) som åker ner i halsen när man sover, retar magen. Och så att vara gravid sammtidigt är ju en vinnande kombo;)

Jag minns så väl när vi var på RUL när vi väntade dottern att jag hävde ur mig (precis innan hon la apparaten på magen) "Fast jag kanske inte ens är gravid!!" Och jag har precis samma känsla nu, blir vårt första ultraljud imorgon. Men visst kallas de här veckorna för spökveckor? Jag går in i v 16 på torsdag och känner inga direkta rörelser heller.

Kram på dig.

Ja jag mår inte illa eller något längre så de försvann så fort jag spydde.

För mig har det varit spökveckor sen jag plussade! Eftersom jag aldrig känt några symptom en på att jag är gravid, men samtidigt ska man väll vara glad för det eftersom vissa har det riktigt jobbigt som gravid.

Vad kul med ultraljud imorgon för er!

Har som sagt bokat den 22 hos privat, för ska till ullared 2/3 november så rul är inte fören efter det så hade bara velat veta att mini lever innan vi åker dit eftersom det är 140 mil dit, så man kanske vågar köpa något : )

Lycka till imorgon :)
  • FLovesA
    saraaj skrev 2015-10-06 10:21:47 följande:

För mig har det varit spökveckor sen jag plussade! Eftersom jag aldrig känt några symptom en på att jag är gravid, men samtidigt ska man väll vara glad för det eftersom vissa har det riktigt jobbigt som gravid.

Har som sagt bokat den 22 hos privat, för ska till ullared 2/3 november så rul är inte fören efter det så hade bara velat veta att mini lever innan vi åker dit eftersom det är 140 mil dit, så man kanske vågar köpa något : )

Förstår att det är jobbigt utan symtom med, men tror säkert allt är bra med er lilla bebis i magen:) åh vad roligt med Ullared, vi har inte riktigt lika långt dit och ska faktiskt också åka dit och handla lite innan bebis kommer:)

Tack, jag är så nervös inför morgondagen och det ska bli fantastiskt skönt att se bebis för första gången <3
  • snowybaby

Vecka 13 nu (12+3) och igår gjorde vi ett privat ultraljud i en närliggande stad. Allt såg bra ut och de va en livlig krabat som ligger där inne. Illamåendet är fortfarande där men den extrema tröttheten börjar avta tror jag och jag känner mig lite piggare. Än så länge finns de ingen bebismage. Ser mest ut som jag ätit för mycket pizza. Men har lite övervikt också så kan ju dröja. Rul blir den 17/11

Hoppas allt är bra med er och under kontroll. Läser här varje dag men skriver sällan.

• bine87
    FLovesA skrev 2015-10-06 14:03:02 följande:

Förstår att det är jobbigt utan symtom med, men tror säkert allt är bra med er lilla bebis i magen:) åh vad roligt med Ullared, vi har inte riktigt lika långt dit och ska faktiskt också åka dit och handla lite innan bebis kommer:)

Tack, jag är så nervös inför morgondagen och det ska bli fantastiskt skönt att se bebis för första gången <3

Ska dit imorgon men jag befinner mig bara 1,5 mil bort typ ;)

Herregud 140 mil är ju sjukt långt bort! :o
    saraaj skrev 2015-10-06 10:21:47 följande:

• Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-06 10:09:42 följande:

Kram på dig.
    Lycka till på ultraljudet idag :) Allt kommer säkert att gå kanon bra :)
    Hoppas jag snart kan få min tid för rul så jag har något att se framemot. :)

Igår hade jag möte med min chef och kollegor. Det gick väl bra men känner mig ändå lite frustrerad och ledsen. För att de planerar att jag inte alls kommer tillbaka,vilket jag verkligen hoppas jag gör. Jag hoppas ju absolut att jag mår bra vid jul och nyår så att jag jobbar då igen. Men de planerar för att jag inte gör det,känns väldigt långt att planera så. Ändå 2,5 månad dit. Jag kan ju må bättre då,vilket jag verkligen hoppas att jag gör. Men men. Får ta det då isåfall...

Får se vad läkaren säger när jag träffat honom/henne idag. Hoppas på en bra lösning.

Ha en bra dag allihopa
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-10-07 04:53:56 följande:

Lycka till på ultraljudet idag :) Allt kommer säkert att gå kanon bra :)

Hoppas jag snart kan få min tid för rul så jag har något att se framemot. :)

Igår hade jag möte med min chef och kollegor. Det gick väl bra men känner mig ändå lite frustrerad och ledsen. För att de planerar att jag inte alls kommer tillbaka,vilket jag verkligen hoppas jag gör. Jag hoppas ju absolut att jag mår bra vid jul och nyår så att jag jobbar då igen. Men de planerar för att jag inte gör det,känns väldigt långt att planera så. Ändå 2,5 månad dit. Jag kan ju må bättre då,vilket jag verkligen hoppas att jag gör. Men men. Får ta det då isåfall...

Får se vad läkaren säger när jag träffat honom/henne idag. Hoppas på en bra lösning.

Ha en bra dag allihopa

Åh Tack snälla<3, berättar såklart hur det går sen, längtar till i eftermiddag!!!!

Hoppas det går bra hos läkaren idag för din del! Så att ni kommer fram till något som du mår bättre av. Kram till dig.
  • saraaj
    bine87 skrev 2015-10-06 23:26:17 följande:

Ska dit imorgon men jag befinner mig bara 1,5 mil bort typ ;)

Herregud 140 mil är ju sjukt långt bort! :o

Ja det är en bit dit haha! Som tur är ska vi åka med ullaredsflyget denna gång, så det är bokat sen innan bebisen fanns i magen! Så jG hoppas att ultraljudet ser bra ut så man kan passa på att köpa lite då (är i v 20 när vi åker ) även om det är lite tidigt kan jag tycka men isf får man väl passa på när man väl åker dit :) om 2 veckor får vi se så mini lever iaf sen har vi rul när vi kommer tillbaka :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)