• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Cissi90

Är det någon mer som får "panik kräkning" ?

Jag äter frukost, mår helt OK, sen helt plötsligt när jag är på väg till jobbet så måste jag stanna för illamåendet tog över och Jag måste kräkas på en gång asså det går inte att hålla tillbaka det kommer oavsett vad Jag vill.. Så jävla jobbigt. Så måste jag tugga tuggummi som en galning och äta igen.

• FLovesA
    Cissi90 skrev 2015-10-01 13:14:55 följande:

Är det någon mer som får "panik kräkning" ?

Jag äter frukost, mår helt OK, sen helt plötsligt när jag är på väg till jobbet så måste jag stanna för illamåendet tog över och Jag måste kräkas på en gång asså det går inte att hålla tillbaka det kommer oavsett vad Jag vill.. Så jävla jobbigt. Så måste jag tugga tuggummi som en galning och äta igen.

Så får jag med:( hinner precis tänka: skönt att jag får behålla lite mat igen och sen kommer det upp lika fort igen. Hemskt. Dock spyr jag inte varje dag längre vilket är galet skönt!

Idag blev det vab för min del, både jag och dottern e förkylda och eländiga. Men imorgon ska jag jobba så får min man vara hemma. Mycket förkylningar som cirkulerar nu och jag upplever också att mitt immunförsvar är nedsatt !

Annars är jag fortfarande supertrött och hängig. Är helt slut efter jobbet oavsett vilken tid jag jobbar. Hoppas på att det vänder, så man kan få vara lite social igen.

Hur är det med er andra?
  • bine87

Jag är på jobbet och är helt slut. Massor att göra och jag har ont överallt och jag börjar snart gråta.. Jag orkar inte mer.

• Syoss

Man har lägre immunförsvar som gravid, så det är inte konstigt om man är sjuk ofta då. Och en vanlig förkylning kan sitta i längre än normalt också då. Hoppas ni kryar på er snart. Inte kul att må så illa också samtidigt :-/

Jag går in i v15 idag och mår fortfarande skit. Jag ser verkligen ingen ände på det. Har mått såhär sen v6, så är inne på nionde veckan nu. Det är verkligen hemskt! Jag skulle ha börjat jobba nu egentligen. Eller förra månaden, var det sagt från början. Just nu vet jag inte när jag kan börja jobba. Jag hoppas inte jag tillhör skalan som mår dåligt hela graviditeten. Inte helt lätt att må såhär med två barn här hemma, som är snart 4 år och 1,5 år.

Men nått positivt som jag njuter av just nu är att jag börjat känna bebisen i magen. Helt underbart! <3

• Dalja

Hej tjejer :) var på första ultraljud idag så bebisen och hjärtat slå fint allt såg bra ut <3 men har haft jätte jätte ljusa rosa eller bruna flytningar i några dagar nu dem är jätte ljusa men man kan se att dem är rosa eller bruna om man kollar på pappret :( är i vecka 9 bör jag vara orolig tro ?

• Syoss
    Dalja skrev 2015-10-01 21:34:41 följande:

Hej tjejer :) var på första ultraljud idag så bebisen och hjärtat slå fint allt såg bra ut <3 men har haft jätte jätte ljusa rosa eller bruna flytningar i några dagar nu dem är jätte ljusa men man kan se att dem är rosa eller bruna om man kollar på pappret :( är i vecka 9 bör jag vara orolig tro ?

Nej det tycker jag inte att du ska vara dels så såg du hjärtat idag på den lille, och dels så låter det mer som att det är typ blodkärl eller Slemhinnan som blött lite när det bara är lite ljust rosa/brunt. Brunt innebär ju dessutom att det är gammalt. Så jag tycker du ska försöka ta det lugnt och njuta av att det tickar på därinne blir det värre och övergår till färskt klarrött blod och mängden ökar så borde du söka läkare för det. Men just nu kan du ta det lugnt
  • FLovesA

Trevlig Helg allihopa ! Jag är ledig och ska spendera helgen med att städa här hemma. Fy vad hemskt det är när det liksom bara förfaller!!

Idag har jag knappt mått illa alls men har mått konstigt hela dagen. Snart kanske man får må bra helt och hållet.

5 dagar kvar till Ultraljud!!! Så nervös!

• Dalja

Någon som använt lergigan Comp och tycker det hjälper ? Jag fick det utskrivet igår och börja använda dem och knappt mått illa idag mådde jätte jätte illa hela veckan fram tills jag fick dem. Dem är väl inte skadliga för fostret ?

• Nystjärna

Hej allihopa :)

Börjat må lite bättre här äntligen. Kräks inte varje dag iallafall. Kan hända någon gång men annars så bara illamåendet. Men tack vare både postafen och lergigan comp så kan jag fungerar som en normal människa igen. Någorlunda iallafall. Illamåendet blir iallafall okej och hanterbart med det och så små äta så har jag det under kontroll. Så orkar att leka och greja lite hemma. Känns skönt. Men vore skönt om det helt kunde gå över. Men men glad ändå,verkar ha börjat gå upp i vikt och magen har kommit lite. Sen vissa dagar är ju bättre än andra och tvärtom. Men så det är. Tanken är att vara hemma nästa vecka med och sen jobba. Så hoppas vi att det kommer att fungera. Gick in i vecka 14 igår. Så v 13+1 idag :) Väntar så på min tid till rul nu. :)
    Hoppas ni får en trevlig helg tjejer :)

• Nystjärna
    Dalja skrev 2015-10-02 23:15:11 följande:

Någon som använt lergigan Comp och tycker det hjälper ? Jag fick det utskrivet igår och börja använda dem och knappt mått illa idag mådde jätte jätte illa hela veckan fram tills jag fick dem. Dem är väl inte skadliga för fostret ?

Vad skönt att de verkar hjälpa för dig :)
    Jag fick lergigan comp när jag väntade dottern dock hjälpte de inte då och äter även lergigan comp nu,3 om dagen. Och det är absolut inte farligt att äta det. :) Som gyn läkaren sa till mig på gynakuten så är lergigan det enda de vågar ge/skriva ut till gravida. Så det skadar inte :) Så du kan ta det lugnt. :) Det enda du skall tänka på är ju att de innehåller ju koffein. 50 mg tabletten så att tar du 3 om dagen så har du ju fått i dig 150 mg koffein vilket är den max mängde koffein som gravida inte bör överstiga eller som Livsmedelsverket rekommenderar iallafall att man inte skall gå över. Så det kan du ju tänka på bara :) hoppas att det fortsätter och hjälpa
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)