• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Nystjärna
    bine87 skrev 2015-09-22 13:28:24 följande:

Någon som har något att säga om Barnmorskegruppen i Göteborg? Funderar på att gå dit istället. Har ingen bil och det verkade nära och bra från stationen. Bara 450 meter. :)

Kan hända att jag är petig men alla människor passar ju bara inte ihop och jag känner av sånt väldigt fort och i en sån här kontakt så vill jag verkligen att jag ska kunna känna att jag har någon som jag kan vända mig till utan att det känns jobbigt och jag känner inte så. Det var stressat och hon kollade på klockan flertalet gånger och sa även tre ggr att oj vad tiden springer iväg. Jättedålig start på min morgon. :(

Hej. Jag har varit på barnmorskegruppen i Göteborg 2 gånger. En gång för att träffa gynläkare efter min förra graviditet och så var jag där för några veckor sen när vi gjorde vårt tidiga ultraljud. Båda gångerna har de varit väldigt bra och trevliga. Aldrig varit något problem när man ringt och bett om hjälp eller så. Och väldigt lätt och hitta nära stationen. :) Känner även folk som gått där under sin graviditet och som varit jättenöjda med dem. Inte hört något negativt om de. :)
  • Nystjärna

Idag mår jag ganska bra,hurra!! :) Men då äter jag 3 lergigan om dagen och en postafen på morgonen och en postafen på kvällen. Blir väldigt trött men mår inte så illa iallafall :) Kan känna av illamåendet lite när lergiganen börjar gå ut eller jag inte ätit. Så höll på att kräkas men så blev det inte. Så framsteg sker :) Visst trött men hellre trött än att gå och må sjukt illa 24/7. Man får vara glad för det lilla. Hoppas det kan hjälpa mig nu och sen vända. Skall till och med försöka greja lite hemma idag,så jag kan trivas och må lite bättre av de med. Hatar oordning och stökigt hem. Men litet glatt och positivt inlägg ifrån mig,hehe var nog väldigt länge sen. Men som sagt lite bättre och det lilla jag mår bättre tänker jag greppa allt jag bara kan!! Hoppas ni andra har okej dag.

• FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-09-23 12:13:04 följande:

Idag mår jag ganska bra,hurra!! :) Men då äter jag 3 lergigan om dagen och en postafen på morgonen och en postafen på kvällen. Blir väldigt trött men mår inte så illa iallafall :) Kan känna av illamåendet lite när lergiganen börjar gå ut eller jag inte ätit. Så höll på att kräkas men så blev det inte. Så framsteg sker :) Visst trött men hellre trött än att gå och må sjukt illa 24/7. Man får vara glad för det lilla. Hoppas det kan hjälpa mig nu och sen vända. Skall till och med försöka greja lite hemma idag,så jag kan trivas och må lite bättre av de med. Hatar oordning och stökigt hem. Men litet glatt och positivt inlägg ifrån mig,hehe var nog väldigt länge sen. Men som sagt lite bättre och det lilla jag mår bättre tänker jag greppa allt jag bara kan!! Hoppas ni andra har okej dag.

Så skönt att du mår lite bättre. Här har det varit en städdag med, helt underbart! Men typ halva huset kvar. Man orkar inte hur mycket som helst på en dag!

Jag kan inte äta något sött, det går inte alls ner. Vilket ju är bra egentligen. Och är fortfarande inte sugen på någonting. Men kan i alla fall äta lite vanlig mat, och det är underbart. Nu var det flera dagar sedan jag kräktes. Härligt!!
  • bine87
    Nystjärna skrev 2015-09-23 12:08:33 följande:

Hej. Jag har varit på barnmorskegruppen i Göteborg 2 gånger. En gång för att träffa gynläkare efter min förra graviditet och så var jag där för några veckor sen när vi gjorde vårt tidiga ultraljud. Båda gångerna har de varit väldigt bra och trevliga. Aldrig varit något problem när man ringt och bett om hjälp eller så. Och väldigt lätt och hitta nära stationen. :) Känner även folk som gått där under sin graviditet och som varit jättenöjda med dem. Inte hört något negativt om de. :)

Perfekt :) precis vad jag vill höra :) nu ska det bara bli torsdag nästa vecka också så att jag kan bege mig dit ;)
  • bine87

Jag har så fruktansvärt ont.. Letade upp gamla knästrumpor och har nu bundit tre stycken runt bäckenet. Kändes att det hjälpte ganska så direkt men har så ont att jag fortfarande inte kan sova. Inga värktabletter har jag heller. Vet inte vart jag ska ta vägen snart..

• Marisol
    bine87 skrev 2015-09-22 13:28:24 följande:

Någon som har något att säga om Barnmorskegruppen i Göteborg? Funderar på att gå dit istället. Har ingen bil och det verkade nära och bra från stationen. Bara 450 meter. :)

Kan hända att jag är petig men alla människor passar ju bara inte ihop och jag känner av sånt väldigt fort och i en sån här kontakt så vill jag verkligen att jag ska kunna känna att jag har någon som jag kan vända mig till utan att det känns jobbigt och jag känner inte så. Det var stressat och hon kollade på klockan flertalet gånger och sa även tre ggr att oj vad tiden springer iväg. Jättedålig start på min morgon. :(

Jag tog reda på mitt andra barns kön hos Barnmorskegruppen och det var trevligt där. Har också vänner som gått där under sina graviditeter och dom har varit nöjda. Själv funderar jag på Aleris denna gången, nära Hagakyrkan. Deras barnmorska är jättebra.
  • bine87

Börjar ni må bättre? Jag känner att illamåendet faktiskt är hanterbart och det går att äta. Jag är hungrig men har fortfarande svårt för det mesta. Åt precis fiskgratäng, lax och spenat. Åt upp allt utan problem :)

• TouchOfRed

Idag släppte jag bomben hos chefen. Var jätteorolig att han skulle reagera negativt för vi har haft mkt bekymmer med för lite personal mm och det har precis börjat rätta upp sig. Och nu meddelar jag min graviditet. Men han reagerade jättepositivt! Gratulerade och sa att vi skulle hålla kontinuerlig kontakt angående min hälsa mm och att jag skulle säga till om mina arbetsuppgifter blev för tunga mm. Åh så skönt, och jag som har oroat mig så för hur han skulle reagera ska berätta för kollegorna nästa vecka tänkte jag har ni berättat för chefen och kollegorna än?

• bine87
    TouchOfRed skrev 2015-09-24 20:50:47 följande:

Idag släppte jag bomben hos chefen. Var jätteorolig att han skulle reagera negativt för vi har haft mkt bekymmer med för lite personal mm och det har precis börjat rätta upp sig. Och nu meddelar jag min graviditet. Men han reagerade jättepositivt! Gratulerade och sa att vi skulle hålla kontinuerlig kontakt angående min hälsa mm och att jag skulle säga till om mina arbetsuppgifter blev för tunga mm. Åh så skönt, och jag som har oroat mig så för hur han skulle reagera ska berätta för kollegorna nästa vecka tänkte jag har ni berättat för chefen och kollegorna än?

Jag har berättat för en kollega. Vi jobbade båda en helg och det va lite svårt att dölja hur illa jag mådde så jag berättade. Annars har jag inget sagt till någon annan på jobbet.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)