• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Smilla80
    Topi86 skrev 2015-09-18 13:43:51 följande:

Mitt illamående gick tillbaka fort, och jag mår förvånansvärt bra (!!) bortsett från tröttheten. Hade ett par dagar förra veckan som var riktigt tuffa med illamående, spydde en gång i tisdags (på sonens 6årsdag så jag fick springa ut medan han öppnade paket) men annars har det mest legat som en olustkänsla och lätt illamående. 

De senast dagarna har det dock bara varit tröttheten och inget sug efter mat som legat kvar. 7+1 idag, och jag hoppas verkligen att det håller i sig så här..

Vi gjorde något galet igår, vi var och köpte en vagn! Tidiga var vi i och för sig även med sonen (med dottern hade vi vagnen från sonen kvar), men det kändes ändå helt galet.  Men vi fick ett kanonpris på den vagnen vi (=jag) verkligen vill ha... 

Så nu står det en superfin vagn hemma, och ingen vet något om att vi ska ha barn.. haha.. 

Ikväll ska vi ha 6-årskalas med 6st grabbar och filmkväll - så jag önskar er en trevlig helg!

Vad skönt att du mår bättre! Så spännande, vad blev det för vagn? :) Är också sugen på att köpa vagn, kollar varje dag, haha...
  • Smilla80
    TouchOfRed skrev 2015-09-18 18:27:29 följande:

Vi fick höra världens vackraste hjärtljud idag! <3 är så lycklig!

Härligt, grattis!
  • Smilla80
    Dalja skrev 2015-09-18 19:48:54 följande:

Hej alla :) hoppas alla mår bra och njuter av sin graviditet <3 jag är i vecka 7 men min mage är enorm börjar långt ner ser redan ut som en babybula vet att det är svullnad men varför så stor :O tvillingar.???? Jag har systrar som är tvillingar och min mans brödrar är tvillingar haha men ta en titt på bilden

Svullnad, babybula, tvillingar eller ej - en jättefin mage har du iaf! Har du barn sedan innan eller hur var det nu igen? Nä första var det för dig va? ;)
  • Dalja
    Smilla80 skrev 2015-09-19 13:57:33 följande:
    Svullnad, babybula, tvillingar eller ej - en jättefin mage har du iaf! Har du barn sedan innan eller hur var det nu igen? Nä första var det för dig va? ;)
    Det är första för mig :) jätte spännande längtar faktiskt..! Oh tack men ska magen va så svullen och så långt nerifrån redan nu ? Eller lägger det sig senare
  • Saltig
    pomperiposa skrev 2015-09-18 20:15:53 följande:

Hur gick det för dig, hoppas allt är bra..

Jo allt gick bra. Såg bebisen magen som rörde sig hela tiden.

Har dock inte fått svar då blodproverna jag tog på mvc var tagna förtidigt. Fick lämna in nya prover så jag får svar först nästa vecka :-/

Varit fullt upp då jag varit mycket på sjukhus då min lillebror fick åka in akut då han svimmade. Han har tydligen diabetes 1 och det var tur han kom in tid då det vara nära att han hamnade i koma. Så dåliga värden hade han.

Mår fortfarande lite illa då och då men mycket bättre!!! Äntligen börjar man leva någorlunda igen. Börjar även gå upp i vikt.

Hoppas ni mår bra. 12+5 idag...
  • Smilla80

Ja det är normalt att vara så svullen, dels att livmodern jobbar, dels blir tarmarna lite slöare och det kan göra att man blir svullen och även gasig. Ofta syns magen mkt tydligare på kvällen. Det kan lägga sig lite senare, och ofta när man kommer in i v 12-14 nånstans så går man in i de berömda "spökveckorna" då magen kan bli mindre, illamående försvinner, brösten kan sluta ömma mm... Helt normalt det också, men det kan göra en lite orolig! :) Men efter ett tag kommer den "riktiga" magen. Från v 16 o framåt kan man ju även börja känna rörelserna, det är så mysigt! Som förstföderska kan du dock få vänta på det till ca v 20. Men det är väldigt olika! Njut du på av lilla magen bara! :)

• FLovesA

Hej på er, härligt att en del börjar må bättre och att några har hört hjärtljud och sett bebis i magen. Vilken underbar känsla det måste vara. Vi får vänta lite till men om ca tre veckor 7/10 ska vi in på RUL. Vår BM kunde inte fixa en tidig tid utan skrev in oss på det tidigare istället och sen om inte allt går att mäta så får vi såklart en tid till efter. Känns så fantastiskt att vi om tre veckor ska få se vår lille/lilla!

Tiden går rasande fort och jag har inte spytt (även om det varit nära) på flera dagar. Illamåendet är som värst på kvällarna och tröttheten ska vi inte ens prata om. Kan somna ståendes haha.

• aztec

Full fart med lek och bad igår på badhuset med 3åringen och idag tog vi halvdag på leos Leksand, känns som om jag kan sova en vecka nu :D nu väntar jag bara på att mannen ska komma hem från jobb och laga middag till oss! Sugen på en fet köttbit! 16+2 idag! Tiden går fort nu..

• FLovesA

Hur går det för dig Nystjärna?

Jag har kommit in i en ännu mer förlamande trötthet. Kan höra ihop med att blodvärdet inte var superbra. Får ha lite koll. Ska jobba till 20 ikväll så passar på att vila lite innan jobbet helt enkelt.

Hur är det med er andra? :)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)