• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • bine87
    Maalon skrev 2015-09-14 11:56:19 följande:

Någon som har tips angående matlust? Jag är i vecka 9 (8+5) och är aldrig sugen på något alls. Illamåendet har kickat in ordentligt den här veckan och det är oftast bara middagen jag får behålla. När jag plussade vägde jag ca 59-60 och har varit uppe på 62 och vänt och är nu tillbaka på 59. Jag har det senaste året gått ner närmare 40 kg, och det är klart att det känns skumt att gå upp igen nu och jag äter oftast väldigt nyttigt. Men jag vill ju att bebisen ska må bra och få i sig all sin näring, så har någon några tips? Borde jag köpa näringsdrycker, såna med högt kalorivärde? 

Jag tycker det funkar med gainomax. Jag har näringsdrycker fast jucy och dom mår jag bara ännu mer illa av så funkar inte alls. Nyponsoppa och naturell yoghurt funkar också.
  • bine87
    Nystjärna skrev 2015-09-14 11:51:07 följande:

Här är en skit jobbig dag. Känner mig gråtfärdig hela tiden. Då de känns som jag skall kräkas så fort jag rör mig. Och blir yr. Orkar ingenting. Hemmet ser rent ut sagt för jävligt ut och ger mig mer ångest. Min dotter lyssnar inte alls och jag vet inte vad jag skall göra. Orkar bara inte må såhär något mer. Detta är trots tabletterna. När skall de någonsin vända och sluta?! Kräktes 3 gånger igår,ser inget slut. Jag är helt slut. Min dotter tycker jag är skit tråkig och lyssnar inte alla på mig :( förlåt för att jag är så negativ men detta är så sjukt jobbigt. :(

Hur gammal är dottern?

Detta är andra gången jag är gravid fast första gången var jag allvarligt sjuk så fick göra abort. Jag var i samma vecka som nu och jag kan inte minnas att jag kände nånting alls då. Har inte varit med om att någon jag känner haft det såhär och det känns orättvist att inte orka nåt och bara känna som att man vill sova bort allt och vakna om några veckor och hoppas att det är borta. Jag måste nog ringa till läkaren och försöka sjukskriva mig idag.
  • Maalon
    bine87 skrev 2015-09-14 13:09:22 följande:
    Jag tycker det funkar med gainomax. Jag har näringsdrycker fast jucy och dom mår jag bara ännu mer illa av så funkar inte alls. Nyponsoppa och naturell yoghurt funkar också.
    Tack för tipsen! Ska iväg och köpa gainomax direkt. Nyponsoppa finns tyvärr inte att få tag på där jag bor, men åker hem till Sverige på torsdag och då ska jag köpa på mig både nypon och blåbärssoppa :) 
  • Saltig

Verkas som vi kämpar alla med våra krämpor och att vara gravid tar mycket av våra krafter. Är oxå väldigt negativ och det är svårt att se det positiva av graviditeten.

Det enda vi kan försöka tänka på att det är övergående. I värsta fall går det över efter 7-8 månader och då får man något fantastiskt som belöning av allt skit man fått utstå.

Trots man försöker se det positiva så hjälper det inte alltid när man mår som sämst. Vi förtjänar guldmedalj när allt detta är över.

Nystjärna- mina döttrar är inte heller så lätta att handlas med nu. Bråkar och tjafsar och de är ändå 5 och 11 år gamla. Den äldsta är i någon tidig tonårsperiod med jäkla humör och attityd. 5 åringen skriker, retas heeeela tiden. Min man håller på och sliter i sitt hår. Han orkar inte. Och jag ligger i sängen och gapar på ungarna. En tuff period för oss alla. Min man säger jämt att det ordnar sig och att allt detta är övergående vilket gör det lättare att hantera.

Kämpa på ni tjejer. I mina mörkaste tankar och när jag mått såå dåligt har jag övervägt abort men sen så tänker man på det som komma skall och det känns lite bättre.

Vi ska inte ha dåligt samvete över att vi mår illa och har det kämpigt just nu. För så är det och alla runtomkring får faktiskt acceptera. Att vara gravid är inte en sjukdom men det är fysisktoch psykiskt påfrestande och det känns som en sjukdom.

Kram till er kämpande blivande mammor. Nu ligger jag i sängen och mår jätteilla.

Oj blev långt! Ber om ursäkt för alla ev stavfel!

Lot's of love till er

• bine87
    Saltig skrev 2015-09-14 13:20:36 följande:

Verkas som vi kämpar alla med våra krämpor och att vara gravid tar mycket av våra krafter. Är oxå väldigt negativ och det är svårt att se det positiva av graviditeten.

Det enda vi kan försöka tänka på att det är övergående. I värsta fall går det över efter 7-8 månader och då får man något fantastiskt som belöning av allt skit man fått utstå.

Trots man försöker se det positiva så hjälper det inte alltid när man mår som sämst. Vi förtjänar guldmedalj när allt detta är över.

Nystjärna- mina döttrar är inte heller så lätta att handlas med nu. Bråkar och tjafsar och de är ändå 5 och 11 år gamla. Den äldsta är i någon tidig tonårsperiod med jäkla humör och attityd. 5 åringen skriker, retas heeeela tiden. Min man håller på och sliter i sitt hår. Han orkar inte. Och jag ligger i sängen och gapar på ungarna. En tuff period för oss alla. Min man säger jämt att det ordnar sig och att allt detta är övergående vilket gör det lättare att hantera.

Kämpa på ni tjejer. I mina mörkaste tankar och när jag mått såå dåligt har jag övervägt abort men sen så tänker man på det som komma skall och det känns lite bättre.

Vi ska inte ha dåligt samvete över att vi mår illa och har det kämpigt just nu. För så är det och alla runtomkring får faktiskt acceptera. Att vara gravid är inte en sjukdom men det är fysisktoch psykiskt påfrestande och det känns som en sjukdom.

Kram till er kämpande blivande mammor. Nu ligger jag i sängen och mår jätteilla.

Oj blev långt! Ber om ursäkt för alla ev stavfel!

Lot's of love till er

Detta får mig faktiskt att må bättre. Att jag inte är den enda som velat ge upp. Jag vet ju att det inte är vad jag vill egentligen men när man ligger och mår som sämst och alla Tankar snurrar och man bara gråter då är det inte så lätt.

Lycka till allihopa.
  • Dalja

Hej alla :) mitt illamående har inte kommit riktigt än bara smått på kvällarna men fy vilken yrsel jag fått usch. Var hos BM idag första gången jätte gullig barnmorska fick tid för ultraljud 1/10 och inskrivning 14/10 åh längtar så mycket till ultraljudet <3 man vill se att allt är ok

• Smilla80

Skickar massor av styrkekramar till alla er kämpande tjejer. Kan inte ens föreställa mig hur tufft det måste va. Som någon sa - ni är verkligen värda en guldmedalj efter det här!! Men ni får något ännu bättre istället - en hel guldklimp!

• FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-09-14 11:51:07 följande:

Här är en skit jobbig dag. Känner mig gråtfärdig hela tiden. Då de känns som jag skall kräkas så fort jag rör mig. Och blir yr. Orkar ingenting. Hemmet ser rent ut sagt för jävligt ut och ger mig mer ångest. Min dotter lyssnar inte alls och jag vet inte vad jag skall göra. Orkar bara inte må såhär något mer. Detta är trots tabletterna. När skall de någonsin vända och sluta?! Kräktes 3 gånger igår,ser inget slut. Jag är helt slut. Min dotter tycker jag är skit tråkig och lyssnar inte alla på mig :( förlåt för att jag är så

[quote=75754702][quote-nick]Nystjärna skrev 2015-09-14 11:51:07 följande:[/quote-nick]Här är en skit jobbig dag. Känner mig gråtfärdig hela tiden. Då de känns som jag skall kräkas så fort jag rör mig. Och blir yr. Orkar ingenting. Hemmet ser rent ut sagt för jävligt ut och ger mig mer ångest. Min dotter lyssnar inte alls och jag vet inte vad jag skall göra. Orkar bara inte må såhär något mer. Detta är trots tabletterna. När skall de någonsin vända och sluta?! Kräktes 3 gånger igår,ser inget slut. Jag är helt slut. Min dotter tycker jag är skit tråkig och lyssnar inte alla på mig :( förlåt för att jag är så negativ men detta är så sjukt jobbigt. :(

Du beskrev mina föregående veckor när jag bara ville ge upp. Men snart blir det bättre. Tabletterna hjälpte inte på mig och mådde nästan mer illa av dem eftersom jag tog dem på tom mage...fick ju aldrig behålla maten. Idag är första dagen på fem veckor som jag stått och gått. Var på jobbet och det kändes som ett helt träningspass. Är helt slut nu.

Det kommer vända för dig med, så hemskt att må dåligt:(
  • bine87

Piggelin! Min väninna som har bf nu i veckan rekommenderade det om man är illamående. Måste testa!

• Saltig

Kub idag kl 11. Jättenervös. Tänk om allt inte är ok usch nu tänker man på det värsta. Men som min kloka man säger att "det får man ta då".

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)