• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • aztec
    Sommarmalva skrev 2015-09-08 21:11:28 följande:

Har du kollat blodtrycket? Högt blodtryck brukar ge huvudvärk...

Kollade på inskrivningen, då var det normalt, men huvudvärken kom efter så ska nog kolla det faktiskt, äter en medicin som kan höja så bättre att dubbelkolla, tack.

Legat i sängen. Med en påse isbitar på huvudet idag! Men gott över så ska försöka laga mat till familjen.

Börjar känna av foglossningen nu, så får boka in en tid till sjukgymnasten också, yay. Dålig dag idag :( men tiden går, går in i v 15+ imorgon..
  • aztec
    Modesta skrev 2015-09-09 15:33:06 följande:

Jag var på KUB-ultraljudet idag. Fick se lilla hjärtat picka och små ben och armar som viftade! Så underbart! KUB visade låg sannolikhet för kromosomförändringar så det var ju skönt. Nu känns allt så mycket bättre när jag fått se en liten därinne som rör sig och lever! Pjuh!

Fick BF flyttat några dagar så nu är det 15 mars, är i vecka 14 from idag alltså. Skönt med ett litet skutt framåt

Roligt! :) när fick du vanliga ul? Fick du också i v 19?
  • Topi86

Jag var på KUB-ultraljudet idag. Fick se lilla hjärtat picka och små ben och armar som viftade! Så underbart! KUB visade låg sannolikhet för kromosomförändringar så det var ju skönt. Nu känns allt så mycket bättre när jag fått se en liten därinne som rör sig och lever! Pjuh!

Fick BF flyttat några dagar så nu är det 15 mars, är i vecka 14 from idag alltså. Skönt med ett litet skutt framåt Glad

Åh vad härligt!  

Känns som att det tar hundra år för tiden att gå framåt för mig medan det går superfort för alla andra.. haha.. 

• pomperiposa

Fick BF flyttat några dagar så nu är det 15 mars, är i vecka 14 from idag alltså. Skönt med ett litet skutt framåt Glad

Grattis!! Härligt att höra
  • Cissi90
    lillasysterfia skrev 2015-09-09 19:24:42 följande:

Åååå. Jag som bara är i v8+2 ni är ju långt före

Jag är i 8+5 så vi är tidiga vi :)
  • lillasysterfia

Jag är så orolig för nästa vecka. Va i vecka 10 som jag fick mf i vintras. Så kommer känna mig lugnare när jag passerat den veckan.

• Topi86

Jag är i vecka 6+5 så jag är ju också tiiidig.. hihi

När började ni må illa? Jag har två barn sen innan med kommer inte ihåg när det började.. (förtränger tydligen saker fort!).
    Hade en riktigt jobbig dag i måndags, men resten av veckan har jag mest haft ett lätt, lätt illamående.

• FLovesA

Mitt illamående har kommit runt v 6 båda mina graviditeter. Och jag hoppas att det denna gång ger med sig snabbare än sist, då höll det på till v 26, fast absolut inte så illa som i början.

Jag ringde jobbet förut och sa att jag börjar nästa vecka, det känns skönt att komma tillbaka och liksom försöka stänga av illamåendet (kräkningarna kan ju bli ett bekymmer men det tar jag då) behöver komma ut lite tror jag.

Hur mår ni andra? Vi kanske ska skriva ihop någon typ av bf lista? Jag har så dålig koll på vilka som skriver här inne ;)

• Modesta
    aztec skrev 2015-09-09 15:55:00 följande:
    Roligt! :) när fick du vanliga ul? Fick du också i v 19?
    I v 20 blir det nog om jag räknat rätt - 23 oktober. Känns ju långt fram iofs, men just nu känns det helt ok när jag precis fått se parveln därinne Glad
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)