• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • lillasysterfia
    pannkakan87 skrev 2015-09-02 16:41:58 följande:

Jag fick reda på att jag fått ett missed abortion på kuben igår. Min bebis dog för fem veckor sedan men kroppen tror att den fortfarande är gravid. :( Har aldrig känt sån sorg. Fruktansvärt. Nu har jag fått en operationstid på fredag och hoppas på ljusare tider framöver. Lämnar denna tråd. Kram och lycka till allihop!

Åååå, stackars dig! Kan dock säga att jag vet hur det känns. Hade ett MA I december förra året. Där de inte ens såg fostret i v 10. Lider med dig och hoppas att allt går bra och att du snart blir gravid igen där det går bra! Massa kramar!
  • lillasysterfia

Jag fick reda på att jag fått ett missed abortion på kuben igår. Min bebis dog för fem veckor sedan men kroppen tror att den fortfarande är gravid. :( Har aldrig känt sån sorg. Fruktansvärt. Nu har jag fått en operationstid på fredag och hoppas på ljusare tider framöver. Lämnar denna tråd. Kram och lycka till allihop!

Åååå, stackars dig! Kan dock säga att jag vet hur det känns. Hade ett MA I december förra året. Där de inte ens såg fostret i v 10. Lider med dig och hoppas att allt går bra och att du snart blir gravid igen där det går bra! Massa kramar!
  • Saltig

Oh nej förstår din känsla då jag själv fått två st. Stor styrkekram till dig
  • Smilla80
    happylife skrev 2015-08-31 11:05:56 följande:

Jag vet inte riktigt hur de gick om jag ska va helt ärlig....

allt hon såg var att livmoderslemhinna var förtjockad, vilket kan tyda på grav men hon såg inget mer. Fick lämna blod så får vi se ur mitt HCG står till...får svar på det på ons! Segt som tusan :(

har världens molsvärk i rygg och livmoder.

Hej, hur har det gått, fått svar idag?
  • Smilla80

Beklagar verkligen. Så sjukt ledsamt. Varm tröstkram till dig o lycka till framöver, nästa gång är det din tur! <3
  • pomperiposa

Beklagar från djupet av mitt hjärta, stackars dig, många styrkekramar
  • Mamma05081214

Hej!
    Hoppar in här, om jag får? Tungan ute
    Gravid med femman och BF 29 AprilHjärta

Mamma till 2 pojkar & 2 flickor & bebis i magen Bf 29 April-16
  • happylife
    Smilla80 skrev 2015-08-31 10:47:46 följande:

Har inte upplevt det själv men vet flera andra som har blödit och allt har ändå varit helt ok, o de är nu långt gångna i graviditeten och en har fått sitt barn nu. Så behöver alltså inte vara nån fara! Hur gick det idag på VUL?

Dom konstaterade missfall, vecka 6+5 :(

Så lämnar tråden och önskar er alla lycka till !
  • Modesta

happylife skrev 2015-09-03 07:10:44 följande:
    Dom konstaterade missfall, vecka 6+5 :(

Så lämnar tråden och önskar er alla lycka till !
    Åh nej, jag beklagar verkligen till er båda! Ta hand om er och lycka till framöver!

• Nystjärna

Beklagar till er som fått missfall. :( Ta hand om er och ta den tid ni behöver för att må bra. Stor kram till er båda!! <3

Här verkar de som lergiganen funkar,men får ta 3 tabletter om dagen men skönt att de funkar. Känner ju av illamåendet men hanterbart. Hoppas de funkat nästa vecka med när jag skall börja jobba igen. Fick ju ingen sjukskrivning så bara att hoppas på det bästa. Min mage har även fått någon knäpp. Haft 2 dagar i rad sjuk magknip och hinner ju bli livrädd innan jag känner att de är magknip. Men har ätit mycket broccoli och kålpudding 2 dagar i rad så förklarat en del. Just nu hoppas jag bara att illamåendet snart kan ge med sig. Imorgon går jag in i vecka 10 (9+0) och på måndag är det dags för ul men är så nervös och rädd för att de skall visa att hjärtat i slår och att jag fått ett MA. Vet inte varför men blir mer och mer rädd och orolig för det. Har ju mina symptom men ändå. Hoppas på det bästa bara. Har ju 2 missfall som jag fick innan dottern. Denna gången vill jag så gärna att allt skall gå bra ifrån början och att jag verkligen skall kunna få vara glad och njuta ifrån början. Vilket jag tyvärr aldrig gjorde med dottern. Så snälla om någon har lugnande ord tas de tacksamt emot.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)