• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Smilla80
    FLovesA skrev 2015-08-20 12:01:59 följande:

Verkar som vi är många som har mindre roliga symtom. Dag tre med sjukskrivning imorgon ska jag till VC på inrådan av MVC så att jag kan få en sjukskrivning någon/några veckor tills det värsta kräkandet gått över. Skönt att slippa stressen över att vara på jobbet och må kasst.

Konstigt det där med att man ändå hur dåligt man ändå mår, vet att det är så värt det. Längtar så tills magen blir större och jag börjar känna bebisen. Det är en magisk känsla.

Krya på er ni andra. Hoppas vi snart kan äta som vanligt igen. Och till er som inte mår illa, njut med gott samvete, härligt att vara gravid:) (jag är bara lite avundsjuka på er som mår bra;)..men inte missunnsam )

Krya på dig!! Hoppas du får må bättre snart! Och du har rätt i att man ska försöka njuta... :) Längtar också efter "den riktiga" magen! Kram!
  • aztec

Hej allihopa, hur går det? Någon som är kvar på fl? :) 12+6 idag så den värsta rädslan för missfall har släppt nu, känns mer som om jag kan njuta av vardagen igen. Men har dock Kub på måndag så är nog först efter den jag kommer våga berätta för närmsta. Någon annan som gjort kub än?

• FLovesA

Hej aztec, jag är kvar här:) skönt att passerat dem "kritiska" veckorna, har två veckor kvar sen är jag i v 12. vi har inte heller berättat för någon än, endast för mitt jobb då jag blev sjukskriven. Lättare att hålla lite hemligt nu med andra barnet tycker jag:)

Inte så flitigt med inlägg här inne än, men skönt att ha en grupp just på fl istället för fb.

• pannkakan87
    aztec skrev 2015-08-29 11:17:51 följande:

Hej allihopa, hur går det? Någon som är kvar på fl? :) 12+6 idag så den värsta rädslan för missfall har släppt nu, känns mer som om jag kan njuta av vardagen igen. Men har dock Kub på måndag så är nog först efter den jag kommer våga berätta för närmsta. Någon annan som gjort kub än?

Jag har kub på tisdag! Jättenervös!! Du måste skriva hur det gick för dig sen Solig
  • aztec
    pannkakan87 skrev 2015-08-29 11:46:46 följande:

Jag har kub på tisdag! Jättenervös!! Du måste skriva hur det gick för dig sen 

Ja jag får göra det! Bör inte vara orolig då jag egentligen inte är i någon riskgrupp, men gått så länge nu sen vi började försöka så känns som om att snubbla på mållinjen ungefär ;)
  • pannkakan87
    aztec skrev 2015-08-29 11:48:18 följande:
    Ja jag får göra det! Bör inte vara orolig då jag egentligen inte är i någon riskgrupp, men gått så länge nu sen vi började försöka så känns som om att snubbla på mållinjen ungefär ;)
    Exakt samma här! Är mest orolig för att graviditeten avstannat eller nåt. Men har inga tecken på det, tror bara att hela känslan att det ligger en bebis i magen inte har gått in helt ännu. :)
  • Saltig

Kvar här oxå.

Fortfarande hemska symtom kvar. Är sjukskriven nu. Mår illa konstant trots fått utskrivet pimperan och lergigan comp.

Är i vecka 9+5.....

Har kub-ultraljud den 16/9. Jättenervös då jag är 37 år och rädd att det visar något är fel. Usch känns hemskt att ha mått så dåligt dessa veckor för att sen inte bli någon bebis.

Nåja, inget som jag göra något åt isf.

Lämnade blodprover i onsdags, vet ni när hur fort man får resultatet på blodprovet? Får man det innan ultraljudet?

• lillasysterfia

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Vill inte va med i någon grupp på fb. Har BF 18/4 och mår illa till och från men min halsbränna är värst! Ska försöka vänta till efter v 12 med att berätta. Har dock redan berättat för min bror med sambo och mannens syster. Annars är tanken att våra två pojkar sen innan ska ha på sig storebrortröjor på äldste sonens kalas :) Om jag kan hålla mig så länge!

• pannkakan87
    lillasysterfia skrev 2015-08-29 15:59:47 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Vill inte va med i någon grupp på fb. Har BF 18/4 och mår illa till och från men min halsbränna är värst! Ska försöka vänta till efter v 12 med att berätta. Har dock redan berättat för min bror med sambo och mannens syster. Annars är tanken att våra två pojkar sen innan ska ha på sig storebrortröjor på äldste sonens kalas :) Om jag kan hålla mig så länge!

Välkommen vad kul vilken vecka är du i? Vi berättade för familjerna tidigt!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)