• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Nystjärna
    Cissi90 skrev 2015-08-31 10:22:56 följande:
    Förstår dig verkligen! Illamåendet påverkar så sjukt mycket. Jag jobbar långa dagar/kvällar med ungdomar och jag orkar verkligen inte pga illamåendet och tröttheten. Är totalt slut när jag kommer hem. Små hulkar hela tiden och nästan ingen vet att jag är gravid.

Jag tänkte pröva sea-band.. Har du provat det?
    Det gör ju det och jag vill verkligen inte sjukskriva mig tidigt igen och redan berätta för jobbet. Men just nu vet jag inte vad jag skall göra. Mår så sjukt dåligt att jag är gråtfärdig. :( ringt MVC och hoppas de snart ringer upp mig. Okej ne aldrig provat de. Med dottern provade jag postafen som inte funkade,lergigan som inte funkade och sen fick jag andra tabletter som tillslut hjälpte. Men då kräktes jag så och tappade vikt. Vilket jag inte gör nu,vilket ändå är tur och bra. Men jobbigt ändå
  • Smilla80
    happylife skrev 2015-08-30 20:45:54 följande:

Hej alla tjejer! :)

Jag vet inte om jag kommer kunna hänga kvar här eller ej, är gravid i v 6 men har blödit en del så vet inte hur det står till där inne...ska på vul imorn bitti!

Blödde 4 dagar vid bim samt blödde lite brunt igår efter sex....

Får starka plus fortfarande på tester.

Är det någon här som blöder och allt ser bra ut ändå?

Är så orolig.

Kram <3

Har inte upplevt det själv men vet flera andra som har blödit och allt har ändå varit helt ok, o de är nu långt gångna i graviditeten och en har fått sitt barn nu. Så behöver alltså inte vara nån fara! Hur gick det idag på VUL?
  • Smilla80

Ni som mår illa - har ni provat the/uppkok på ingefära? Sägs hjälpa många! Lider med er!! Hoppas ni mår bättre snart!

• Smilla80

Kanske kommer jag dragande med ett ganska "angenämt" bekymmer jämfört med vad många andra av er får tampas med - men blev lite förvånad när jag såg häromdagen att jag redan gått upp flera kg! Minst 3 kg måste det vara. Har ju inte mått illa heller... Är i v 11+ nu, 12:e veckan alltså... Är det normalt tror ni? Någon mer i detta forum som redan gått upp i vikt?

• happylife
    Smilla80 skrev 2015-08-31 10:47:46 följande:
    Har inte upplevt det själv men vet flera andra som har blödit och allt har ändå varit helt ok, o de är nu långt gångna i graviditeten och en har fått sitt barn nu. Så behöver alltså inte vara nån fara! Hur gick det idag på VUL?
    Jag vet inte riktigt hur de gick om jag ska va helt ärlig....
    allt hon såg var att livmoderslemhinna var förtjockad, vilket kan tyda på grav men hon såg inget mer. Fick lämna blod så får vi se ur mitt HCG står till...får svar på det på ons! Segt som tusan :(
    har världens molsvärk i rygg och livmoder.
  • FLovesA

Nystjärna, känner så igen mig i det du skriver!! Med dottern kräktes jag konstant och nu med barn nr två mår jag så galet illa att jag knappt står ut:( och det där dåliga samvetet över att inte orka leka m.m det känner jag också igen! Hoppas illamåendet ger med sig!!

Jag är sjukskriven ytterligare en vecka då jag ej kan äta mat och mår galet illa och spyr från och till.

• Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-08-31 11:19:54 följande:

Nystjärna, känner så igen mig i det du skriver!! Med dottern kräktes jag konstant och nu med barn nr två mår jag så galet illa att jag knappt står ut:( och det där dåliga samvetet över att inte orka leka m.m det känner jag också igen! Hoppas illamåendet ger med sig!!

Jag är sjukskriven ytterligare en vecka då jag ej kan äta mat och mår galet illa och spyr från och till.

Usch din stackare som kräks. Jag har ju bara kräkts en gång denna graviditeten men illamåendet är riktigt jobbigt. Pratat med MVC och min vårdcentral så skall dit sen i eftermiddag och få några tabletter och hoppas på sjukskrivning. Så nu är de jobbiga att ringa chefen bara. Då vi redan är kort om folk och jag jobbar mycket och just denna veckan jobbar jag varje dag med mycket saker som händer. Men inget och göra åt. Kommer inte göra ett bra jobb om jag är där. Men hade inte velat berätta såhär tidigt men de är som se är. Vecka 9 (8+3) idag
  • FLovesA

Jag berättade tidigt för chefen och även mina övriga kollegor. Vi är så få på jobbet att det märks tydligt om en av oss inte mår helt 100. Skönt att dem vet (men inga andra vet än) Hoppas du får hjälp! Jag har fått lergigan Comp , tyckte dem hjälpte första illamåendeveckan men tyvärr inte nu längre. Men det är ju så olika med alla.

Just nu letar jag efter mat och annat som jag faktiskt kan peta i mig. Knäckebröd har jag ätit idag...inte så konstigt att jag känner mig väldigt trött då:( Räknar ner timmarna tills min man kommer hem så han kan spendera tid med dottern. Tycker så synd om henne sammtidigt som hon är helt fantastisk och tar hand om mig och säger "jag förstår att du inte orkar leka mamma, du är ju lite sjuk" så liten men så förstående och lugn. Ser fram emot att berätta för henne, hon längtar så efter syskon. Hur har ni andra berättat?:)

• Modesta

Hej alla!

Jag är i v 12 nu och känner att de värsta symtomen så sakteliga är på väg bort... Det var några dagar sedan illamåendet la sig (håller tummarna att det stannar så) och jag känner att jag även börjar ta mig ur den värsta tröttheten (även om jag legat däckad hela helgen i förkylning - jäklarns dagisbaciller från dottern!) .

En läskig sak är väl att det märks på fler sätt att jag börjar gå in i "spökveckorna". Magen har varit sjukt uppsvullen i flera veckor, men så en dag i förra veckan försvann den bara. Plopp och så såg jag ut som innan (förutom mina big boobs). Känns så läskigt, som att graviditeten bara stannade av. Trots att jag vet att det är vanligt!

Vi har KUB i nästa vecka så då får vi ju se om lillisen där inne mår bra. Känns skönt med en koll såhär pass tidigt trots allt. Och är det nu något som inte är bra, är det bättre att få veta det nu resonerar vi.

• Modesta
    Smilla80 skrev 2015-08-31 11:00:40 följande:

Kanske kommer jag dragande med ett ganska "angenämt" bekymmer jämfört med vad många andra av er får tampas med - men blev lite förvånad när jag såg häromdagen att jag redan gått upp flera kg! Minst 3 kg måste det vara. Har ju inte mått illa heller... Är i v 11+ nu, 12:e veckan alltså... Är det normalt tror ni? Någon mer i detta forum som redan gått upp i vikt?

Min förra graviditet var jag bara tokhungrig och åt som en besatt i början och hade gått upp 7 kg vid inskrivningen! Hahaha (fast totalt landade jag nog bara på +13 kg, så jag fick massa "beröm" av bm att jag bara gått upp vad hon trodde typ 6 kg)

Denna gången, när jag mått mer apa nu de första veckorna, hade jag bara gått upp 1 kg... lite skillnad!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)