• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Smilla80
    aztec skrev 2015-08-31 16:22:31 följande:

Hemkommen från KUB, 1:20000 på båda så känns som om vi kan pusta ut till ul iaf! Tog blodprov på inskrivningen så fick resultatet på en gång.

Var riktigt underbart att se en bebis, blev framflyttad 3 dagar också så blir 13+4 idag med bf 3/3 känns som om tiden kommer gå fort nu! Äntligen! Har som sagt en dotter född maj 2012 så kommer vara nästan 4år emellan.

Vad roligt att allt såg bra ut, grattis! :)
  • Smilla80
    Nystjärna skrev 2015-08-31 18:42:25 följande:

Ringde de som hänvisa till vårdcentralen så fått lergigan nu och hemma denna veckan så hoppas vi de funkar.

Hoppas hoppas!!
  • Smilla80
    pannkakan87 skrev 2015-08-31 16:25:19 följande:

Å så härligt!! måste va fantastisk känsla att se sin bebis! är så nervös inför mitt kub imorrn men ska försöka slappna av!

Lycka till! :)
  • Modesta
    Smilla80 skrev 2015-08-31 20:09:15 följande:
    Haha, ja varför "avslöja sig"?! 1 kg var lite skillnad, hihi! Men inte kul att må dåligt förstås. :/ jag har också gått upp totalt 13 kg med mina två andra, får se vad det blir nu! Vi kanske är sådana som kan gå upp mkt i början o sen planar det ut sig... Jag har blivit lite rundare om rumpan bland annat ser jag! ;) men det är det såklart värt!
    Nä, helt onödigt - bättre att passa på att sola sig i berömmet Flört

Jag går upp/utvidgas rejält över låren och rumpan - och brösten! Och det kommer ju ganska tidigt. Så just nu ser jag bara ut att ha njutit lite väl mycket under sommaren. Haha. Så småningom kommer ju magen också, men förra gången tyckte jag inte att jag var gigantisk ändå. Så vi får se om det blir på samma sätt nu.
  • Saltig

Vi verkar vara flera som mår illa. Jag är sjukskriven hela september ut pga kraftig illamående, trög mage (ont i magen), halsbränna, nedstämdhet och huvudvärk. Äter pimperan och lergigan comp. Fick även utskrivet något mot halsbrännan jag har. Kräks inte men mår apa. Denna graviditet är så hemskt och ibland vill jag inte ens vara gravid längre.

Det enda som håller modet uppe gällande graviditeten är min yngsta dotter som längtar efter att bli stora syster och pratar om det varje dag

Allt är väldigt negativt och jobbig just nu. Fick även höja min levaxindos. Hoppas det resulterar att jag mår bättre.

Det blev ett negativt inlägg denna gång.

Väntar otåligt på kubultraljudet den 16/9.

Vecka 10+2 idag...

• pannkakan87

Jag fick reda på att jag fått ett missed abortion på kuben igår. Min bebis dog för fem veckor sedan men kroppen tror att den fortfarande är gravid. :( Har aldrig känt sån sorg. Fruktansvärt. Nu har jag fått en operationstid på fredag och hoppas på ljusare tider framöver. Lämnar denna tråd. Kram och lycka till allihop!

• Pauliina
    pannkakan87 skrev 2015-09-02 16:41:58 följande:

Jag fick reda på att jag fått ett missed abortion på kuben igår. Min bebis dog för fem veckor sedan men kroppen tror att den fortfarande är gravid. :( Har aldrig känt sån sorg. Fruktansvärt. Nu har jag fått en operationstid på fredag och hoppas på ljusare tider framöver. Lämnar denna tråd. Kram och lycka till allihop!

Men fy vad tråkigt! De är min största rädsla! Skickar styrka!
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)