• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • snowybaby
    FLovesA skrev 2015-08-19 15:04:39 följande:

Snowbaby!! grattis till plusset :)

Tusen tack =)
  • Saltig
    Modesta skrev 2015-08-18 12:58:40 följande:

Jag har "tur" på det sättet att jag mår illa eftermiddag och kväll. (Jag jobbar dagtid) så jag börjar bara bli lite illamående på jobbet och sen åker jag hem.

Min man har dock inte samma "tur" eftersom han får sköta precis allt hemma, inkl vårt barn, medan jag ligger på sängen och bara mår blä. Men bättre ändå att orka jobba tycker jag. Han gör det som måste göras, andra projekt har vi satt på paus.

Samma här. Min man sköter nästan allt hör hemma medan jag mår dåligt. Har varit hemma sen i måndags pga illamående. Allt luktar och det värsta är att min man luktar hud! Igår försökte han kramas lite men jag klarar inte av hans lukt ( måste bara påpeka att han är inte äcklig som inte sköter sin hygien ). Jättejobbigt, stackarn får inte kramas med sin fru.

Suger på halstabletter hela tiden, hjälper lite mot illamående.

Känner mig oxå småfet och inte gravid. Svullen och degig.
  • Smilla80
    Saltig skrev 2015-08-19 18:57:06 följande:

Samma här. Min man sköter nästan allt hör hemma medan jag mår dåligt. Har varit hemma sen i måndags pga illamående. Allt luktar och det värsta är att min man luktar hud! Igår försökte han kramas lite men jag klarar inte av hans lukt ( måste bara påpeka att han är inte äcklig som inte sköter sin hygien ). Jättejobbigt, stackarn får inte kramas med sin fru.

Förstår hur det känns. Den sista meningen är en bra beskrivning av hur jag också känner mig. :-/ Känns som att alla går runt och tänker "nä men oj vad hon lagt på sig". Usch! Tycker rumpa o allt också blivit större... Längtar till den riktiga bebismagen kommer!
  • Zamanda

Hej!

Jag hoppar också in här nyligen fått ett plus, bf 21/4, första barnet! Så spännande att följas åt

I vilken vecka brukar man höra av sig till MVC?

• Cissi90
    Zamanda skrev 2015-08-19 22:41:09 följande:

Hej!

Jag hoppar också in här nyligen fått ett plus, bf 21/4, första barnet! Så spännande att följas åt

I vilken vecka brukar man höra av sig till MVC?

Jag hörde av mig direkt. Fixk enklare tid då :)
  • pannkakan87
    Saltig skrev 2015-08-19 18:57:06 följande:

Haha känner igen det där men jag har det så jobbigt att jag tycker att min egen hud luktar fränt hahaha! Och min hårbotten, uuuh. Måste tvätta håret och kroppen exakt varje dag. :P
  • Saltig
    Smilla80 skrev 2015-08-19 21:38:33 följande:

Förstår hur det känns. Den sista meningen är en bra beskrivning av hur jag också känner mig. :-/ Känns som att alla går runt och tänker "nä men oj vad hon lagt på sig". Usch! Tycker rumpa o allt också blivit större... Längtar till den riktiga bebismagen kommer!

Så känner jag oxå. Från vältränat till en degig klump speciellt mage och rumpa. Men kroppen vet vad den gör så bara gilla läget. Snart får vi nog våra bebismagar
  • Saltig
    pannkakan87 skrev 2015-08-20 07:05:36 följande:

Haha känner igen det där men jag har det så jobbigt att jag tycker att min egen hud luktar fränt hahaha! Och min hårbotten, uuuh. Måste tvätta håret och kroppen exakt varje dag. :P

Jag har fått byta min deo för jag klarar inte av lukten. Hoppas det värsta gravidsymtomen försvinner snart. Illamående, dofter och yrsel begränsar vardagen väldigt mycket.
  • lollip0p

Är i vecka 9+4 nu och i stort sett alla tidiga symptom är borta, bara de ömma brösten som är kvar. Den svullna magen har nästan försvunnit den med så nu är det bara att vänta in den riktiga bebismagen. ^_^

Har börjat få ont i knäna när jag reser mig upp eller går i trappor, känns väldigt tidigt.

• FLovesA

Verkar som vi är många som har mindre roliga symtom. Dag tre med sjukskrivning imorgon ska jag till VC på inrådan av MVC så att jag kan få en sjukskrivning någon/några veckor tills det värsta kräkandet gått över. Skönt att slippa stressen över att vara på jobbet och må kasst.

Konstigt det där med att man ändå hur dåligt man ändå mår, vet att det är så värt det. Längtar så tills magen blir större och jag börjar känna bebisen. Det är en magisk känsla.

Krya på er ni andra. Hoppas vi snart kan äta som vanligt igen. Och till er som inte mår illa, njut med gott samvete, härligt att vara gravid:) (jag är bara lite avundsjuka på er som mår bra;)..men inte missunnsam )

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)