• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • aztec

Gick in i v 11 idag, och aj så ont jag börjat få på kvällarna/nätterna i magen, gissar växtvärk? Inskrivning på torsdag :)

Ang alla som är oroliga, jag var extremt nojig ibörjan av min grav, mest pga två tidigare missfall. Men gick till privatgyn och fick betala 300:- för ultraljud. Var så värt det! Hjärtat slog och jag kunde sluta oroa mig. Nu kan jag försöka njuta ist. Hade gått under om jag höll på som innan. Så kanske kan vara ett alt?

• pannkakan87
    halfmoon skrev 2015-08-10 15:24:33 följande:

Undrar om man kan känna det på sig att det ska gå åt pipsvängen. Bara gått och väntat på att det ska komma blod och nu var där blod på pappret vid toabesöket. Var så illamående att jag kräktes i lördags och har fortfarande ömma bröst. Inte ont ännu men det kommer väl...

Första dagen tillbaka efter semestern, vilken rolig vecka det blir.

Både min mamma, min syster och min bästis hade blödning vid sina graviditeter och det har gått bra. Blödning är vanligt och helt normalt så länge det inte kommer mycket färskt blod som vid riklig mens. Hoppas att det bara är lite sköra slemhinnor eller något. Om du är orolig tycker jag att du ska ringa in och se vad de säger. Kram!
  • pannkakan87
    aztec skrev 2015-08-10 20:01:11 följande:

Gick in i v 11 idag, och aj så ont jag börjat få på kvällarna/nätterna i magen, gissar växtvärk? Inskrivning på torsdag :)

Ang alla som är oroliga, jag var extremt nojig ibörjan av min grav, mest pga två tidigare missfall. Men gick till privatgyn och fick betala 300:- för ultraljud. Var så värt det! Hjärtat slog och jag kunde sluta oroa mig. Nu kan jag försöka njuta ist. Hade gått under om jag höll på som innan. Så kanske kan vara ett alt?

Hade gärna gjort det men har ul i v13 så det är inte så långt kvar nu. *pust*
    Är i v 10
  • Saltig
    Sommarmalva skrev 2015-08-10 14:48:28 följande:

Jag är också 36. Har du gjort det där kub testet innan som visar sannolikheten för kromosomfel? Har fått det förklarat för mig här . Jag har ju inte träffat bm än men jag vill inte göra fostervattenprov utan kubtest innan! Visar kuben bra siffror så hoppar jag fvp. Vill inte riskera nåt i onödan... Ska till bm om ett par veckor så får fråga ut henne då

Jag tänkte göra båda. Har inte ringt bm än ang inskrivning etc. Måste nog göra det i veckan.

Ska på gyn imorgon och kolla om allt är ok. Lite nojjig då jag mår så illa eftermiddag/kväll och jag har tid på eftermiddagen. Postafen hjälper inte alls.

Jag gjorde kubtestet när jag var gravid sist (yngsta dottern fyller 6 i oktober).

Var risken 1 % för missfall vid ett fostervattenprov?
  • Sommarmalva
    Saltig skrev 2015-08-12 21:33:35 följande:
    Jag tänkte göra båda. Har inte ringt bm än ang inskrivning etc. Måste nog göra det i veckan.

Ska på gyn imorgon och kolla om allt är ok. Lite nojjig då jag mår så illa eftermiddag/kväll och jag har tid på eftermiddagen. Postafen hjälper inte alls.

Jag gjorde kubtestet när jag var gravid sist (yngsta dottern fyller 6 i oktober).

Var risken 1 % för missfall vid ett fostervattenprov?
    Ok, ska de göra nån sorts ul på gyn? Har ej hört någon procent på risk men känns sådär faktiskt att risken finns, får se vad kub visar först innan jag bestämmer mig.
    Jag mår relativt bra denna gång, peppar peppar... Med de andra har jag legat o kräkts, provat tabletter av alla de slag, och akupunktur, men inte mått bra alls. Nu när jag mår lite små illa äter jag något litet så går det över strax. Sååå skönt att få uppleva en sådan graviditet!!! Hur har det varit med dina andra?
  • Sommarmalva
    pomperiposa skrev 2015-08-08 22:20:43 följande:
    De är 24, 13 och 10 smile1.gif
    Va kul! Känns denna graviditet liknande de andra tycker du? Jag känner mig inte alls lika "tagen" av den, alltså inte lika trött, mår inte lika illa och sånt. Eller så är det att jag inte tillåter mig att känna mig trött. Funkar ju inte med tre andra barn. Tröttheten kan slå till rejält då och då bara men det är liksom bara att fortsätta med vad man höll på med... Mår jag lite illa så äter jag nåt litet illa kvickt, för det funkar inte att vara illamående... Däremot är magen väldigt stor redan tycker jag, för att vara i typ v7 . Har ni berättat för syskonen än?
  • pannkakan87
    halfmoon skrev 2015-08-10 15:24:33 följande:

Undrar om man kan känna det på sig att det ska gå åt pipsvängen. Bara gått och väntat på att det ska komma blod och nu var där blod på pappret vid toabesöket. Var så illamående att jag kräktes i lördags och har fortfarande ömma bröst. Inte ont ännu men det kommer väl...

Första dagen tillbaka efter semestern, vilken rolig vecka det blir.

Hur har det gått?{#emotions_dlg.flower}
  • Smilla80

Undrar också hur det gått för dig halfmoon?

Snart dags för VUL för mig, är orolig eftersom jag mår FÖR bra för att det ska vara sant... Inget illamående el dyl. Vi får se hur det går!

• halfmoon
    pannkakan87 skrev 2015-08-13 11:53:56 följande:

Hur har det gått?

Har haft sparsamma färska blödningar sedan mån em och till imorse. Har i princip slutat sedan imorse. Har aldrig varit så mycket att det kommit på trosskyddet utan bara när jag torkar/kollar. Fortfarande ömma bröst men inget illamående. Gjorde ett clear blue imorse som visade gravid 2-3 veckor. Är på 5+0 idag. Hade hoppats att det skulle visa lite tydligare om det nu är så att det var ett missfall... har ett till som jag kan testa om nån vecka för att se om veckorna ökar eller minskar.

Ringde gynmottagningen idag som sa att ett vul kan jag först göra på 6+0. Kan gå och lämna blodprov på akuten om jag vill och sedan lämna ett några dagar senare för att se om hormonerna ökar.

Det känns dock rätt kört eftersom illamåendet är helt borta.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)