• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-08-16 23:39:05 följande:

Ok, kanske inte funkar här, bor i en liten ort. Jag får nog gå genom bm.

Jag ska börja jobba i morgon jag, får se hur det går.... Får kanske berätta på jobbet, får äta ganska ofta för att inte må illa, och dricker inte kaffe direkt längre. Har du semester eller jobbar du?

Jag jobbar, äter också ganska ofta men kan ha lite vindruvor bredvid mig. Stillasittande jobb. Hoppas det går bra idag
  • Nystjärna

Usch idag är en tung dag. Jobbade igår kväll och morgon idag. Kan ju lugnt säga att jag är trött idag. :( Mitt illamående tycks också öka men än så länge under kontroll. Funderar på att kanske testa postafen ibland. Förr var de värst på kvällen. Men nu känns morgonen värre och ingen paus på dagen heller. Sen har jag upptäckt att jag inte kan dricka kaffe längre!! :( Jag som älskar kaffe!! Köpte till och med koffeinfritt kaffe nu när jag vart gravid. Men igår mådde jag så illa av de men trodde bara att magen var tom och de var därför. Men förut idag på jobbet blev jag sjukt illamående,kallsvettig och mådde ur dåligt. Så fick inte i mig det. Fick slå ut de. Bara tanken på att ta muggen eller när jag tog en klunk var hemsk. Trodde verkligen att jag skulle kräkas. Är de någon mer som fått gett upp kaffet?

• Sommarmalva
    Nystjärna skrev 2015-08-18 11:32:17 följande:

Usch idag är en tung dag. Jobbade igår kväll och morgon idag. Kan ju lugnt säga att jag är trött idag. :( Mitt illamående tycks också öka men än så länge under kontroll. Funderar på att kanske testa postafen ibland. Förr var de värst på kvällen. Men nu känns morgonen värre och ingen paus på dagen heller. Sen har jag upptäckt att jag inte kan dricka kaffe längre!! :( Jag som älskar kaffe!! Köpte till och med koffeinfritt kaffe nu när jag vart gravid. Men igår mådde jag så illa av de men trodde bara att magen var tom och de var därför. Men förut idag på jobbet blev jag sjukt illamående,kallsvettig och mådde ur dåligt. Så fick inte i mig det. Fick slå ut de. Bara tanken på att ta muggen eller när jag tog en klunk var hemsk. Trodde verkligen att jag skulle kräkas. Är de någon mer som fått gett upp kaffet?

Jag har med fått ge upp kaffet... Jag försökte in i det längsta, drack lite varje dag bara för att få ha det som vanligt. Vill ju att allt ska va som vanligt fastän jag är gravid fast jag har mått illa av kaffe de andra gångerna med så det var bara att vänta sig. Med en av barna kunde jag inte ens se muggen jag brukade dricka kaffet i försöker hålla illamåendet i schack jag med men kämpigt nu när man börjat jobba igen efter semestern...
  • Sommarmalva
    pomperiposa skrev 2015-08-17 13:45:26 följande:
    Jag jobbar, äter också ganska ofta men kan ha lite vindruvor bredvid mig. Stillasittande jobb. Hoppas det går bra idag smile1.gif
    Tror jag lyckades dölja mina symptom igår på jobbet . Idag däremot vetisjutton.... Börjar jobba om en halvtimme och mår fortfarande halvkasst. Skit trött och mår småilla. Vill bara lägga mig o sova ju .
  • Modesta

Jag har "tur" på det sättet att jag mår illa eftermiddag och kväll. (Jag jobbar dagtid) så jag börjar bara bli lite illamående på jobbet och sen åker jag hem.

Min man har dock inte samma "tur" eftersom han får sköta precis allt hemma, inkl vårt barn, medan jag ligger på sängen och bara mår blä. Men bättre ändå att orka jobba tycker jag. Han gör det som måste göras, andra projekt har vi satt på paus.

• aztec

Jobbigt för er alla med illamående, det är inget som blir bättre då v går? Mitt har lugnat ner sig Thank god. Bättre när jag äter regelbundet (inte alltid nyttigt :()

Fått tid för Kub 31/8 (kommer vara 13+1, känns sent?)

Men också tid för ultraljud den 15/10 (känns som en evighet) trist att den förskjuts framåt när man gör Kub tydligen :)

Någon annan som haft inskrivning?

• Sommarmalva
    aztec skrev 2015-08-18 15:23:00 följande:

Jobbigt för er alla med illamående, det är inget som blir bättre då v går? Mitt har lugnat ner sig Thank god. Bättre när jag äter regelbundet (inte alltid nyttigt :()

Fått tid för Kub 31/8 (kommer vara 13+1, känns sent?)

Men också tid för ultraljud den 15/10 (känns som en evighet) trist att den förskjuts framåt när man gör Kub tydligen :)

Någon annan som haft inskrivning?

Görs inte ul i vecka 18 om man gjort kub? Blir det senare då? Kan de fastställa vilken vecka man är i på kub?
  • aztec
    Sommarmalva skrev 2015-08-18 16:19:52 följande:

Görs inte ul i vecka 18 om man gjort kub? Blir det senare då? Kan de fastställa vilken vecka man är i på kub?

Bm sa att de gör ul v 19-20 när man gör Kub :/ tydligen.. Hon som bokade tiden på inskrivningen.
  • snowybaby
    Hänger på här jag också. Plussade 9/8 och fick gravid 1-2 Igår 8 dagar senare fick jag gravid 3+ får det inte riktigt och stämma mer än att jag ökar i hcg. Pga väldigt ont i magen i fredags fick jag åka till akuten så ska på ett vul nu på fredag och då tror jag att jag är i v 6+0 om jag räknat rätt. BF 15 april. Första barnet, 8 försöket.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)