Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej, Hoppar med här istället. Vill inte va med i fb grupper???? jag och min man planerade för syskon till nästa sommar men det tog sig snabbare denna gång och vi mer eller mindre råkade bli gravida nu helt enkelt och det kom som en fantastiskt glad nyhet.

Är inte helt 100 på när min förra mens startade men tror jag är ca i v 5 nu. Plussade för några dagar sedan. Och fick 3+ på digitalt. Men har ingen tid hos Bm förens i slutet av augusti. Hoppas veckorna går fort???? Just nu håller jag tummarna för att jag slipper kräkningarna denna graviditet.

Så nu ska jag läsa igenom hela tråden.

Gokväll

• FLovesA

Hej, har precis landat i soffan efter några riktigt långa dagar på jobbet. Mina symtom är så mycket lindrigare denna gång(nästan så jag inte vågar tro att jag är gravid, även efter tre positiva test;)...) Men jag är tröttare än vanligt, magen är svullen, orkeslös, konstant hungrig. Med första barnet så började kräkningarna v 6 och pågick dagligen tom. V 26, så är väldigt tacksam att dem inte kommit än. Ringde bm och bad om lergigan komp, berättade bara hur det var första graviditeten och att vi ska åka utomlands och vill bara inte må dåligt då. Så hon skulle be läkaren skriva ut det. Tacksam att det var så pass lätt att få dem. Hoppas inte jag behöver använda dem dock.

Har fortfarande ingen koll på vilken vecka jag är i då denna graviditet ej var planerad men välkommen. Men måste vara kring v 5-6-7 bf slutet av mars om jag inte räknat tokfel.

• FLovesA

Hej på er, Förra veckan var jag och familjen på semester 38grader varmt så blev mycket vilande i skuggan och dopp i poolen. Tråkigt nog började mitt illamående och kräkande då med. Så jag var verkligen inte på topp, men kunde ändå njuta av semestern med familjen. Mat var och är jobbigt. Jag kan vara så galet hungrig ta två tuggor och sedan nästan må illa av tanken att äta mer. Någon mer som känner så?

Jag fick Lergigan Comp precis innan resan, dem hjälper nog lite men inte helt. Ska till bm på inskrivning nästa måndag, få de vad hon har för tips.

Idag blev det en sjukdag för min del och troligtvis imorgon med. Hemskt att må så här dåligt men sammtidigt vet jag ju att det går över..förr eller senare.

Nu har jag klagat klart. Blev ett gnälligt inlägg känner jag.

• FLovesA

Verkar som vi är många som har mindre roliga symtom. Dag tre med sjukskrivning imorgon ska jag till VC på inrådan av MVC så att jag kan få en sjukskrivning någon/några veckor tills det värsta kräkandet gått över. Skönt att slippa stressen över att vara på jobbet och må kasst.

Konstigt det där med att man ändå hur dåligt man ändå mår, vet att det är så värt det. Längtar så tills magen blir större och jag börjar känna bebisen. Det är en magisk känsla.

Krya på er ni andra. Hoppas vi snart kan äta som vanligt igen. Och till er som inte mår illa, njut med gott samvete, härligt att vara gravid:) (jag är bara lite avundsjuka på er som mår bra;)..men inte missunnsam )

• FLovesA

Hej aztec, jag är kvar här:) skönt att passerat dem "kritiska" veckorna, har två veckor kvar sen är jag i v 12. vi har inte heller berättat för någon än, endast för mitt jobb då jag blev sjukskriven. Lättare att hålla lite hemligt nu med andra barnet tycker jag:)

Inte så flitigt med inlägg här inne än, men skönt att ha en grupp just på fl istället för fb.

• FLovesA

Nystjärna, känner så igen mig i det du skriver!! Med dottern kräktes jag konstant och nu med barn nr två mår jag så galet illa att jag knappt står ut:( och det där dåliga samvetet över att inte orka leka m.m det känner jag också igen! Hoppas illamåendet ger med sig!!

Jag är sjukskriven ytterligare en vecka då jag ej kan äta mat och mår galet illa och spyr från och till.

• FLovesA

Jag berättade tidigt för chefen och även mina övriga kollegor. Vi är så få på jobbet att det märks tydligt om en av oss inte mår helt 100. Skönt att dem vet (men inga andra vet än) Hoppas du får hjälp! Jag har fått lergigan Comp , tyckte dem hjälpte första illamåendeveckan men tyvärr inte nu längre. Men det är ju så olika med alla.

Just nu letar jag efter mat och annat som jag faktiskt kan peta i mig. Knäckebröd har jag ätit idag...inte så konstigt att jag känner mig väldigt trött då:( Räknar ner timmarna tills min man kommer hem så han kan spendera tid med dottern. Tycker så synd om henne sammtidigt som hon är helt fantastisk och tar hand om mig och säger "jag förstår att du inte orkar leka mamma, du är ju lite sjuk" så liten men så förstående och lugn. Ser fram emot att berätta för henne, hon längtar så efter syskon. Hur har ni andra berättat?:)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)