Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Känns som vi är i samma sits allihopa. Nu är jag inne i bf+10.... Och det är en våldsamt livlig bebis vars rörelser gör ont mer eller mindre hela tiden. Är förvånad att hinnorna håller faktiskt.

Nu ska jag sova och hoppas på att 3/4 är vårt datum.

Natti allihopa.

• FLovesA
    Madski skrev 2016-04-03 09:22:15 följande:

Okej, vi kör bf+10 idag, Gaaah! Sambon fick precis skjutsa dottern till gympaträningen vilket brukar vara min grej, men jag bröt ihop ich sa att jag inte orkar träffa någon förens lillebror är ute. Orkar inte med fler frågor om bör han ska komma, som om jag inte själv undrar, Gaaah! Sa att svärfar får skjutsa till skolan imorrn om lillebror inte kommit då, klarar inte av Att träffa alla föräldrar, barn och lärare..

Funderar på att ringa förlossningen själv för att få tid för en koll och ev. Igångsättning idag, kan man göra det!? Alt. Iaf få en hinnsvepning till!?

Psyket börjar bli lite instabilt nu..

Känner igen mig väldigt mycket i det du skriver! Fasar inför imorgon när jag ska hämta dottern på dagis..håller tummarna för att lillebror kommer inatt;)
  • FLovesA

Denna väntan är så tråkig...och så en förkylning på det.

Natten var hemsk..jag kunde inte sova...hade ont mest överallt. Fick gå på toa x antal gånger.

Nu på morgonen har jag haft sprängande värk i magen från och till, men inte riktigt som värkar utan mest bara ont. Har idag gått över 11 dagar och det börjar kännas så segt.

Skulle lämnat dottern på dagis men orkar inte, så hon blev glad för att vara hemma. Även om jag känner mig som världens tråkigaste mamma just nu. Jag längtar så tills det drar igång men ännu mer tills allt är klart och vi kommer hem och kan vara en familj med vår nya lille bebis.

Hur går det för er andra?

• FLovesA
    Saltig skrev 2016-04-04 11:15:35 följande:

FlovesA - förkylning är ingen höjdare. Hoppas den inte blir värre. Har du bokat tid hos din barnmorska så att ni kan prata om ev igångsättning?

Paulina - förstår det där med hormonerna och att man letar efter tecken hela tiden. Bf idag och känner ingenting. Är deprimerad och orolig inför allt, både förlossning och tiden efter. Fick en allvarlig förlossningsdepression med första barnet, vilket oroar mig nu när jag är deprimerad redan. Fick ingen med andra barnet. Gick på samtal i förebyggande syfte då och har gjort det nu oxå. Imorgon har jag ett nytt samtal.

Fått bihåleinflammation oxå. Var hos dr idag och fått medicin nu.

Usch, hormoner och känslor bara flyger omkring. Må detta ta slut snart.

Vi har fått sluttid och igångsättning nu på Fredag kl 10, så har ju förvisso ett slutdatum. Sammtidigt som dem dagarna känns väldigt långa..men hoppas så på att det drar igång av sig självt, känns som om det är det bästa på något vis ändå. Det tråkiga var att jag blev så hoppfull när vi var hos BM och hon sa att det verkligen är på gång osv. Det är fyra dagar sedan, men som sagt är ju "bara" på bf+11 idag så har ju några dagar till på mig. :)
  • FLovesA
    Madski skrev 2016-04-05 08:35:20 följande:

Nu är lillebror här :) värkarna blev täta direkt, första värken vid tiotiden ovh vid midnatt kom vi in till Danderyd och ca 3,5h senare var han född. Underbar personal som peppade mig till tusen. 4365g ich 52 cm gobit som vi nu myser med på patienthotellet :)

Tack för allt pepp de senare dagarna, det har behövts!!

Stort Grattis:) Äntligen har ni er goding hos er:)
  • FLovesA

Hej på er, igår på bf +13 valde Lillebror att äntligen komma ut. En blond liten kille på 3900gr och 53cm lång.

Han mår toppen och imorgon får vi nog äntligen åka hem. Då jag hade GBS fick vi stanna 48tim trots att jag hann få antibiotika. Men är så glad och tacksam att han är här och att han mår bra:)

Jag känner mig mörbultad, vilket inte är så konstigt eftersom jag födde barn igår;) men är så lycklig så jag kan spricka. Idag kom storasyster på besök och jag fick verkligen hålla tillbaka tårarna. Så stolt och lycklig som hon var värmde hela hjärtat. Men nu längtar vi som sagt hem så vi kan vara en hel familj igen.

Massa grattiskramar till er andra som också fått era små.

• FLovesA
    CissiJissi skrev 2016-04-07 21:36:42 följande:

Woooow :D. GRATTIS!!!! Exakt samma mått som på våran bebis, skiljer 5gr liksom!! Vore kul att jämföra haha :) hur satte det igång ? :D

Exemplariska barn vi fått;)

För mig var det en seg start. Men började med värkar på tisdagkvällen och natten. Sen drog allt igång på onsdag morgon vid8-9, sen föddes han kl 12.26. Och denna förlossning var betydligt lättare på så vis att jag var med mer och inte var helt medtagen hela tiden. Så med endast lustgas på 40/60 och ynka 13 minuter med krystning kom han. Med dottern hade jag krystvärkar i 2 timmar och det önskar jag inte ens min värsta fiende. Hur startade det för dig?
  • FLovesA
    Saltig skrev 2016-04-08 20:20:19 följande:

Imorgon blir det igångsättning! Var på spec.mödravården och de tyckte att det var dags. Min oro, minskade fosterrörelser så tyckte de att bebisen var redo. Är ju i vecka 41.

Så imorgon, senast söndag har min bebis kommit . Nu hoppas jag allt går bra. Lite orolig, nervös men samtidigt glad. Är öppen 2 cm redan så de kommer att spricka hinnorna. Hoppas fl går fort.

Tänker på dig, hoppas allt går bra.
  • FLovesA
    Saltig skrev 2016-04-10 18:38:21 följande:

Igår kom min lilla tjej efter igångsättning. Vägde 4.5kg. Tuff förlossning mot slutet och det gick relativt snabbt. Tog

3 timmar från att jag blev igångsatt tills hon var ute.

Kämpa på ni andra, snart har ni era guldklimpar i famnen

Stort Grattis till er:)
  • FLovesA
    Cissi90 skrev 2016-04-15 23:35:42 följande:

Nu är min lilla tjej född! Hon kom mef kejsarsnitt kl 09 i morse. Så glad, så öm men gösd

Grattis till er:)
  • FLovesA

Lillebror har fått ett namn, eller det fick han ju när han var några dagar. Algot blev det:)

Han är en nöjd liten filur som äter mest hela tiden. Så jag kan skriva upp mig på det där med såriga bröstvårtor! Men nu börjar det kännas bättre, gör dock djävulskt ont när han suger tag. Men nu gör det inte ont under hela amningen längre:)

1,5 vecka har han hunnit bli och nu känns det liksom som han alltid har funnits hos oss. Och eftervärkarna har gett med sig så gott som helt. Men hjälp vad ont dem gjorde i början! Men å andra sidan har magen dragit ihop sig ganska bra ändå tycker jag.

Hoppas allt är bra med er andra också.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)