Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

becka1989 skrev 2016-03-30 19:52:05 följande:

Har tagit alvedon men den har inte hjälpt alls mensvärken håller sig fortfarande kvar och när jag var på toa kom lite av slemproppen så det kanske är på g nu :/ inte alls beredd på det här har ju inte ens packat BBväskan ännu :P

Sambon är nervös att det blir något imorgon när han är på jobbet så han skulle ta egen bil upp ifall, men som jag är så säger jag att det händer inget förrän imorgon kväll eller i helgen är ju våran första så kommer ta minst 24 timmar haha

Hur har det gått? Nyfiken;)
  • FLovesA
    Madski skrev 2016-03-31 18:24:50 följande:

Lutar åt att det blir en aprilbebis istället för mars, suck.. Bf+7 idag så imorgon väntar tillväxtultraljud för att kolla fostervatten etc. Som vi längtar efter lillebror nu..

Samma läge som här, imorgon har jag tid på Mvc och hoppas på att hon kan kolla läget om något är på G. Vi hade ju också tänkt en marsbebis...men det ser inte lovande ut...inte många timmar kvar på denna månaden;)
  • FLovesA
    Madski skrev 2016-03-31 20:06:24 följande:

Visst hade du också bf 24/3? I Sthlm har dom numera som standard att man gör tillväxtultraljud vecka 41+0, dvs imorgon, så kolla med din bm om inte Du också kan göra det!? Vart bor du?

Dottern föddes på bf+10, men det var 6 1/2 år sen och då var det inge standard med tillväxtultraljud..

Bor i Mellansverige Västra Götaland, och tror inte det hör till standard här, men får allt kolla med henne. Vill ju inte föda ut en jättebebis känner jag:/ önskar så att allt drog igång typ snart! Vill hellre mysa med bebis än gå runt och vara helt slutkörd. Däremot görs det inte i den staden jag bor utan vi får åka några mil till närmsta sjukhus. Men ska absolut fråga henne.
  • FLovesA
    Madski skrev 2016-03-31 20:06:24 följande:

Visst hade du också bf 24/3? I Sthlm har dom numera som standard att man gör tillväxtultraljud vecka 41+0, dvs imorgon, så kolla med din bm om inte Du också kan göra det!? Vart bor du?

Dottern föddes på bf+10, men det var 6 1/2 år sen och då var det inge standard med tillväxtultraljud..

Bor i Mellansverige Västra Götaland, och tror inte det hör till standard här, men får allt kolla med henne. Vill ju inte föda ut en jättebebis känner jag:/ önskar så att allt drog igång typ snart! Vill hellre mysa med bebis än gå runt och vara helt slutkörd. Däremot görs det inte i den staden jag bor utan vi får åka några mil till närmsta sjukhus. Men ska absolut fråga henne.
  • FLovesA

Nu känns läget lite bättre. Var på Mvc och hade mitt sista besök där(hoppas jag) vi fick tid till igångsättning om exakt en vecka...men det behövs nog inte.

Vi håller tummarna.

Hon frågade om jag ville att hon skulle känna efter hur läget var och det ville jag. Så upp i den där "härliga" stolen. Trodde undersökningen skulle göra ondare men det var inte så farligt. Sen gjorde hon även en hinnsvepning och det kändes inte heller så mycket. Tappen är i princip utplånad och jag är öppen ca 2 cm:) så inom några dagar borde Lillen vara här.

Nu känns det mer ok med den värk och smärta jag haft den senaste veckan.

Hur har ni andra det?

• FLovesA
    Pauliina skrev 2016-04-01 11:37:39 följande:

Vad skönt att de är på gång åt rätt håll iaf! Och skönt med ett slutdatum!

Ja det kändes väldigt skönt psykisktatt få reda på att det är på väg åt förlossning. Men just nu lever bebis loppan i magen och är väldigt hetsig och våldsam, konstigt att han inte lyckats ta hål på hinnan nästan;)
  • FLovesA
    Madski skrev 2016-04-01 14:52:59 följande:

Samma lika här.. Gjorde tillväxtultraljud i FM och allt var bra med lillebror, trivs som fisken k vattnet där inne, Gaaah. Öppen 2,5 VM och fick en hinnsvepning som kändes rejält. En liten försmak på vad som komma skall :)

Bm trodde att det drar igång ikväll, som jag hoppas att det stämmer.

Jag och dottern har gått På stan nu, hon har klippt sig, jag har färgat bryn (även trådar) och fransar och sen en mysig lunch och shopping så nu har vi fått kvalitetstid och är mer än del för lillebrors ankomst.,

Åh vad spännande:) Visst fick man ny energi när man fick höra att det var på G? Mysigt med en dag tillsammans. Jag har så galet ont när jag går och står, så för vår del har det blivit en lugn dag i soffan. Men har passat på att måla naglarna i alla fall;) ska städa lite här i EM och sen hoppas på att det kan dra igång lite:) men jag har inte haft några ordentliga värkar än så jättenära är det inte för min del.
  • FLovesA
    Saltig skrev 2016-04-02 00:03:46 följande:

Oh vad spännande att det äntligen är igång. Ni har verkligen väntat!

Vill oxå! Får ångest när jag tänker på förlossning men sen vill jag bara få det överstökat.

Lycka till nu och hoppas era bebisar kommer snart.

Ja man ser fram emot förlossningen med en skräckblandad förtjusning, och längtar mest till att det är klart:) Här har natten varit lugn och känner inget nu. Mannen jobbar idag och vi hoppas på att det kanske drar igång senare i så fall;) bf+9 idag och läget känns både hoppfullt men sammtidigt helt lugnt. Är dock ganska glad för att det inte blev en första april bebis:)
  • FLovesA
    Madski skrev 2016-04-02 08:12:32 följande:

Samma, lika här.. Inga känningar och har sovit som en prinsessa i natt. Känns som att hinnsvepningen är misslyckad, Gaaah, bf+9 för mig också, suck och stön..

Kämpa på, nu är vi iaf inne på slutspurten :)

Du ska se att det drar igång till kvällen;) Jag tänker i alla fall bli tvåbarnsmamma i helgen..inte senare(för visst får man bestämma det...målbild tänkte jag) haha tänk om det vore så lätt. Idag har jag nästan mindre ont än jag haft tidigare så det känns nästan lite lönlöst att ens tror det är på gång.
  • FLovesA
    Pauliina skrev 2016-04-02 18:08:44 följande:

Har känt mig konstig idag och haft "magknip" som fått upp hoppet hos mig lite. Så idag efter att maken slutat jobbet tog vi storhandling på Ica maxi. Sammandragningar kom och gick så nu avslutar vi dagen med tacos och 1 kg godis.

Hoppas något är på G hos dig:)

Vi avslutat dagen på samma vis som ni ser jag. Tacos, godis och så lite snacks på det. Sen hade mannen köpt annanas så den knaprar jag på, han hade dock ingen aning om att det är en "igångsättningsmetod" kanske fungerar det. Börjar tröttna på väntan....
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)