• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-08-12 22:38:41 följande:

Va kul! Känns denna graviditet liknande de andra tycker du? Jag känner mig inte alls lika "tagen" av den, alltså inte lika trött, mår inte lika illa och sånt. Eller så är det att jag inte tillåter mig att känna mig trött. Funkar ju inte med tre andra barn. Tröttheten kan slå till rejält då och då bara men det är liksom bara att fortsätta med vad man höll på med... Mår jag lite illa så äter jag nåt litet illa kvickt, för det funkar inte att vara illamående... Däremot är magen väldigt stor redan tycker jag, för att vara i typ v7 . Har ni berättat för syskonen än?

Stor mage, kan det vara fler än en? Håller med och förstår, har inte mått dåligt med de andra tre heller iof äter också något snabbt om jag känner av det lite Har inte berättat för barnen väntar till efter fvp eller kub, men vet att dotter kommer bli överlycklig och sönerna kanske inte, vi får se

Magen är lite större än vad jag vill (ibland) och jag har gått upp lite i vikt, men jag tror jag kan dölja det i några veckor till, vill känna mig trygg. Har ni berättat för era barn?
  • Sommarmalva

Pomperiposa- jag har berättat för barnen och de blev jätteglada! Blev ju lite sexualundervisning med nu pratas det mycket om bebis i magen och en massa roliga funderingar som en femåring kan ha kan bebisen tänka? Vet bebisen vad du har för kläder på dig?
    Tvillingar vågar jag inte tänka på! Blev faktiskt spådd en gång, då skulle jag få flicka, pojke, flicka och sen tvillingar.... De tre första har stämt.... Ujujuj....

• pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-08-14 23:32:14 följande:

Pomperiposa- jag har berättat för barnen och de blev jätteglada! Blev ju lite sexualundervisning med nu pratas det mycket om bebis i magen och en massa roliga funderingar som en femåring kan ha kan bebisen tänka? Vet bebisen vad du har för kläder på dig?

Tvillingar vågar jag inte tänka på! Blev faktiskt spådd en gång, då skulle jag få flicka, pojke, flicka och sen tvillingar.... De tre första har stämt.... Ujujuj....

Spännande! Roliga diskussioner, låter det som Är det något ul inplanerat?
  • Sommarmalva

Pomperiposa- inget ul inplanerat, här får man bara det vanliga i vecka 18 eller när det är, om vi inte gör kub då förstås. Ska till bm nästa måndag, så får se.

• pomperiposa

Ok, jag ska göra kub tänkte jag men det är några veckor kvar, 3 ungefär, det ska bli kul att se den lille, tror det är en men såklart man är nyfiken.

• Sommarmalva

Pomperiposa- har du varit på inskrivnings samtalet hos bm? Eller hur fick du tid till kub? Går inte det genom bm?

• TouchOfRed

Hej på er tjejer! Jag hoppar gärna på tråden,är less på de andra trådarna jag ar med i där det bara snackas om Facebook grupper o alla går över till dem... Efter mitt VUL har läkaren beräknat att jag har BF 11 mars, så är i v.10+2 idag. Första barnet, men har en graviditet bakom mig som slutade i mf i v. 8. Är 29 och bor i Skåne. Har inte vågat berätta för någon än, bara sambon o jag som vet om det. Tänkte vänta med att berätta för närmsta släkten tills jag gått ur v.12 och för övriga utomstående kanske ännu senare...

• pannkakan87
    TouchOfRed skrev 2015-08-16 13:05:21 följande:

Hej på er tjejer! Jag hoppar gärna på tråden,är less på de andra trådarna jag ar med i där det bara snackas om Facebook grupper o alla går över till dem... Efter mitt VUL har läkaren beräknat att jag har BF 11 mars, så är i v.10+2 idag. Första barnet, men har en graviditet bakom mig som slutade i mf i v. 8. Är 29 och bor i Skåne. Har inte vågat berätta för någon än, bara sambon o jag som vet om det. Tänkte vänta med att berätta för närmsta släkten tills jag gått ur v.12 och för övriga utomstående kanske ännu senare...

Kul! Jag är v10+1 med bf 13/3 så vi ligger nära! :) Hur mår du? Jag har inte gjort nåt vul men har ultraljud den 2 sep. :)
  • pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-08-16 12:27:30 följande:

Pomperiposa- har du varit på inskrivnings samtalet hos bm? Eller hur fick du tid till kub? Går inte det genom bm?

Jag ska ringa imorgon, så jag har inte fått tid än, har bara räknat ut att det borde vara om 3 veckor cirka. Vill skriva in mig efter kub, hört andra som gjort så, så borde gå
  • Sommarmalva
    pomperiposa skrev 2015-08-16 15:55:34 följande:
    Jag ska ringa imorgon, så jag har inte fått tid än, har bara räknat ut att det borde vara om 3 veckor cirka. Vill skriva in mig efter kub, hört andra som gjort så, så borde gå smile1.gif
    Vart ringer du då? Trodde det var bm som fixade med detta? Det är ju därigenom man får tid till ul.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)