• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Smilla80
    bSandy skrev 2015-08-05 20:31:42 följande:

Kul att det visade starkt! :) jag hade inga tecken på att jag var gravid med första barnet, tror jag var illamående typ en dag v 8 pch trött tre dagar v 10 haha men ut kom en bebis ändå :)

Skönt att höra!
  • Sommarmalva
    Syoss skrev 2015-07-26 00:05:04 följande:

Roligt med bf på barnets treårsdag! Vår minsta fyller 2 den 9e april, och bebisen är beräknad till ca sista mars. Kan bli spännande

Fick mitt tredje barn en kvart efter midnatt efter att min största fyllt år! Så skönt att de fick varsin dag iallafall ???? väntar nu mitt 4e barn, beräknat till 5 april.
  • Evehedberg

Hejhej. Hoppar in här. Plussade för 4 dagar sedan och borde vara i 5+0. Fast har nog inte riktigt förstått att det är sant än så ska ta det tredje testet imorgon. Inga symptom alls. Fast så var det när jag var gravid med sonen också. Men jag håller tummarna ????

• Sommarmalva

Grattis! Evehedberg! Plussade för några dagar sen jag med, men mår lite halvkass... Men välkommet halvkass

• Mlady

Vi har fått tid för hälsosamtal 21 Augusti och jag går då in i vecka 8 på söndagen.
    Men hur fungerar det med ultraljud? När görs det och gör dem det överhuvudtaget?
    Man vill ju veta så att allt ser ok ut och att hjärtat slår.
    Vi ska gå hos BB södra i Stockholm. Någon som har erfarenhet av dem?

• bSandy
    Mlady skrev 2015-08-06 12:13:09 följande:

Vi har fått tid för hälsosamtal 21 Augusti och jag går då in i vecka 8 på söndagen.

Men hur fungerar det med ultraljud? När görs det och gör dem det överhuvudtaget?

Alla landsting har ett rutinultraljud mellan v 18-20. Det erbjuds alla. Sedan är det bara vissa landsting och/eller barnmorskemottagningar som erbjuder tidigare ultraljud. Hos min BM ingår ett ultraljud vid inskrivningen, men det är en privat mottagning. Man kan också betala hos privata mottagningar för att få ett ultraljud. Annars görs inga om man inte misstänker komplikationer/ma/osv.
  • Längtan

Mlady-

Om du menar Södra BB på SöS så födde jag min son där (januari 2013). Jag var inte inskriven där men hamnade där pga platsbrist. Fantastisk personal! Mycket nöjd.

• pomperiposa
    Mlady skrev 2015-08-06 12:13:09 följande:

Vet inte hur just BB södra gör, men normalt görs ultraljud vid vecka 18-19 tror jag om man inte ska göra KUB då görs ett tidigt vid vecka 10-13 tror jag. Det finns de som gör fler eller tidigare, för att man vill kontrollera att allt är som det ska. De ingår bara om barnmorskan tycker att det ska göras, men man kan göra ett ultraljud privat, kostar lite olika
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)