• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Saltig

Jag är jättesvullen om magen. Speciellt kvällarna. Maken undrade om jag var säker på att jag var endast i vecka 6.... Har två barn tidigare så inte så konstigt men inte kul när man inte vill att det ska synas än. Kan få på jeansen fortfarande iallafall ????.

Inväntar fortfarande illamåendet. Fick det sist i vecka 8. Hemskt var det. Nu har jag lite ont i brösten och "mensvärk" och svullen mage.

Har ni andra fått gå på vul ännu? Tänkte ringa och boka tid imorgon. Vill ju veta om det är något levande där.

• Saltig

Varför dyker det frågetecken på mitt inlägget... Jäkla telefon! ????

• safiia

Första barnet för mig och jag har varit svullen om magen nästan direkt efter att jag blev gravid. Nu i vecka 7 får jag inte på mig mina jeans längre, alla höga jeans i och för sig. Hoppas svullnaden går ner lite småningom.

• Smilla80
    Nils-Eric skrev 2015-08-03 17:03:07 följande:

Jag gick in i vecka 6 igår och jag känner inte av någonting förutom att jag haft smärta i livmodern två nätter (typ som mensvärk x 100)

Alla skriver så mycket om symptom, cravings och svullen mage att jag blir helt snurrig.

Någon som är som jag inte märker av graviditeten än?

Jag mår inte illa (ännu) så jag känner mig därför också lite "symtomlös". (V 7+1). Har dock svullen mage, ömma bröst och är nog lite mer kissenödig. Försöker lugna mig med att alla inte mår illa, lätt att börja nojja annars. Och visst är jag trött då och då, men det var jag innan graviditeten också! :p Förra veckan var jag jättehungrig, nu känner jag mig däst o uppblåst som en stoppad korv ja upp och ner är det, men är bara att hoppas att det är ett litet liv där inne! Har smärtorna hållt sig borta nu?
  • Smilla80
    Saltig skrev 2015-08-03 20:21:45 följande:

Varför dyker det frågetecken på mitt inlägget... Jäkla telefon! ????

Om man lägger till en smiley på telefonen brukar det bli frågetecken i inlägget!
  • Shiney

Jag har inte heller några symptom förutom svag mensvärk ibland och lite ont i svanken. Är i vecka 6 (5+4).

Vågar ju knappt uttala sig om det för då kanske man får alla symptom rätt va det är ????

• Modesta

Jag är bara sugen på mackor! Ostmackor! Jag äter ostmackor konstant... det var precis likadant min förra graviditet. Jag tycker iofs att det är gott i vanliga fall också, men då kan det gå flera dagar emellan medan jag tar något annat pålägg på den (enda!) mackan jag då äter. Nu står jag inte ut med något annat pålägg och äter minst 5 om dagen! Glad

Det är dessutom det enda som känns helt ok att äta, allt annat liksom växer i munnen och är svårt att svälja pga illamående. Jag har inte kräkts än, men varit väldigt nära ett antal gånger. Jag går liksom runt med känslan av att spyan är nånstans mellan bröstet och svalget hela tiden. Urk.

Första graviditeten kände jag inte en sekunds illamående så det här är nytt för mig. Och jag lider verkligen med er som mår sämre (mitt känns ju rätt lindrigt i jämförelse)

Magen har svullnat lite. Jag insåg idag att jag har valt helt fel kläder (en kjol som sitter precis ovanför magen och visst gjorde att den ser jätterund ut) så om inte kollegorna lyckas lista ut idag att jag är gravid så gör de väl det inte förrän jag berättar självmant! Haha! Nåja, det är ju inte hela världen, det är ju ingen katastrof om några fler vet även om jag inte tänkt berätta än...

Men nu har jag faktiskt börjat shoppa lite mammabyxor och -kjolar. Jag inser att jag inte kommer kunna ha mina vanliga kläder så länge till. Och så provade jag mina gamla byxor från förra graviditeten och kände att jag inte har nån lust att ha dem - de känns ganska omoderna (trots att det bara var tre år sen!). Ytligt ja, men jag gör som förra gången och shoppar en hel del mammakläder trots allt - en del tycker att det är så kort period men för mig är nio månader (minst - eftersom iaf jag inte kom i vanliga kläder på någon månad efter förra graviditeten) låååång tid att inte ha något vettigt att sätta på mig! Kläderna får dessutom dras från gemensamma kontot har jag bestämt, gemensamt barn = gemensamt konto! Haha Skrattande

• safiia
    Shiney skrev 2015-08-04 08:49:10 följande:

Jag har inte heller några symptom förutom svag mensvärk ibland och lite ont i svanken. Är i vecka 6 (5+4).

Vågar ju knappt uttala sig om det för då kanske man får alla symptom rätt va det är ????

Nej det lönar sig inte att klaga ;) . Jag mådde bra de första veckorna men nu i sjunde veckan mår jag jätte dåligt . Så det hinner komma eller med god tur behöver du inte alls må illa, alla gör ju inte det. :)
  • RAM77

Jag är idag i v6+1, har ringt och bokat tid för inskrivning och provtagningar, blev den 31/8. Känns väldigt långt borta, sen blir ul två veckor efter (KUB-test). Funderar på att försöka få till ett tidigt vul men har inte bestämt mig. Är lite orolig eftersom jag haft ett tidigt mf och jag inte har så mkt symtom. Lite ömma bröst, lite växtvärk, inget sötsug och inga hungerskänslor. Hade inte det förra graviditeten heller iofs och den gick ju bra varför kan man inte bara ta det lugnt

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)