Inlägg från: Saltig |Visa alla inlägg
  • Saltig

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!

Tänkte hoppa in här. Är i vecka 6 (5+1). Det är mitt tredje barn. Har två tjejer sen tidigare födda 04 och 09.

Har mått illa under mina graviditeter och väntar på att det ska komma. Usch, illamående är det värsta jag vet.

Trött och evigt hungrig just nu annars helt ok.

Undrar om det finns några här som tränar mycket? Jag tränar men vet hur man ska fortsatta nu under graviditeten. Än så länge tränar jag som jag brukar då kroppen mår bra och det känns bra.

• Saltig

Pomperiposa jag kör allt möjligt. Just nu är det mycket styrketräning och kondition. Har tagit kontakt med en instruktör ang träning under graviditet. Har hört att träning är bra men det är viktigt lyssna på kroppen. Just nu är det inga problem men kanske om några månader så blir det nedtrappning.

Jag har berättat för några enstaka ang graviditeten. Har haft 7 missfall tidigare. Är som en öppen bok i både positiva och negativa händelser ????. Vill berätta då man är så glad. Blir det missfall så är det inte mycket att göra åt.

• Saltig

Ignorera frågetecknen, vet inte hur de kom med i texten. Skriver från mobilen.

• Saltig

Jag är jättesvullen om magen. Speciellt kvällarna. Maken undrade om jag var säker på att jag var endast i vecka 6.... Har två barn tidigare så inte så konstigt men inte kul när man inte vill att det ska synas än. Kan få på jeansen fortfarande iallafall ????.

Inväntar fortfarande illamåendet. Fick det sist i vecka 8. Hemskt var det. Nu har jag lite ont i brösten och "mensvärk" och svullen mage.

Har ni andra fått gå på vul ännu? Tänkte ringa och boka tid imorgon. Vill ju veta om det är något levande där.

• Saltig

Varför dyker det frågetecken på mitt inlägget... Jäkla telefon! ????

• Saltig

[quote=75611082][quote-nick]Erese skrev 2015-08-07 16:22:19 följande:[/quote-nick]

Jag mår piss faktiskt :( är super trött, idag har jag i princip sovit hela dagen igår samma fast jag testade att ta en motions promenad. Det gick br:) mår illa och är trött. Tack och lov att jag inte börjar jobbet förs om några dagar. Hur kommer det bli då?

Jag är oxå jättetrött och mår lite illa på kvällarna än så länge. Har börjat jobba och det funkar bra. Förmodligen kommer illamåendet bli värre. Mådde riktigt illa med mina två andra. Började i vecka 8 och fram till vecka 14.... Är nu i vecka 6+3 så det värsta börjar snart.... Då vet jag inte hur det kommer gå på jobbet. Jobbar som förskollärare och kan inte direkt sätta mig eller springa och kräkas mitt i blöjbyten eller samling.

• Saltig
    Erese skrev 2015-08-07 23:04:29 följande:

Saltig: jobbar oxå med barn dock lite större. Men det är inte lätt att smita undan för att vila. Tack och lov spyr jag ännu inte men mår illa lite heeeela tiden :( jag borde var i V 6-7 nu vet inte säkert ännu.

nej, inte lätt alls. Har ju berättat på jobbet ifall jag måste springa iväg eller är bara helt slut och trött. Lika bra för att slippa massa spekulationer på jobbet.

Ska träffa en instruktör imorgon ang träning under graviditet. Känns kul då jag fortfarande vill röra på mig.

Ska göra fostervattenprov då jag är 36. Lite orolig. Finns någon här som gjort det eller ska göra det?
  • Saltig
    Sommarmalva skrev 2015-08-10 14:48:28 följande:

Jag är också 36. Har du gjort det där kub testet innan som visar sannolikheten för kromosomfel? Har fått det förklarat för mig här . Jag har ju inte träffat bm än men jag vill inte göra fostervattenprov utan kubtest innan! Visar kuben bra siffror så hoppar jag fvp. Vill inte riskera nåt i onödan... Ska till bm om ett par veckor så får fråga ut henne då

Jag tänkte göra båda. Har inte ringt bm än ang inskrivning etc. Måste nog göra det i veckan.

Ska på gyn imorgon och kolla om allt är ok. Lite nojjig då jag mår så illa eftermiddag/kväll och jag har tid på eftermiddagen. Postafen hjälper inte alls.

Jag gjorde kubtestet när jag var gravid sist (yngsta dottern fyller 6 i oktober).

Var risken 1 % för missfall vid ett fostervattenprov?
  • Saltig
    Sommarmalva skrev 2015-08-12 22:30:47 följande:

Ok, ska de göra nån sorts ul på gyn? Har ej hört någon procent på risk men känns sådär faktiskt att risken finns, får se vad kub visar först innan jag bestämmer mig.

Jag mår relativt bra denna gång, peppar peppar... Med de andra har jag legat o kräkts, provat tabletter av alla de slag, och akupunktur, men inte mått bra alls. Nu när jag mår lite små illa äter jag något litet så går det över strax. Sååå skönt att få uppleva en sådan graviditet!!! Hur har det varit med dina andra?

Jag har mått illa alla mina graviditeter usch. Ingen roligt då man har kräkfobi... Idag räder riktigt jobbigt. Är hemma från jobbet då det är inte lätt att springa på toa när man jobbar med barn och allt luktar illa...

Fått lergigan Comp nu men vet inte om det hjälper så mycket faktiskt.

Vad skönt att du mår bättre under denna graviditet än de förra.

Var hos gyn då jag misstänkte att jag fått svamp och då gjordes även vaginalt ultraljud. Fick se hjärtat slå. Ny tid om två veckor igen. Känns mer på riktigt nu. Hoppas bara att allt går vägen.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)