• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Nils-Eric
    pannkakan87 skrev 2015-08-02 21:47:39 följande:
    Min kompis fick sådär i början av graviditeten.. runt v 5. Så hon ringde in och fick komma på ultraljud för att se så att graviditeten satt där den skulle och det gjorde den. Det var "bara" växtvärk som gjorde så ont på henne. Ligamenten som håller upp livmodern som dras ut så att säga. Men jag tycker att du borde ringa så du slipper vara orolig. Lycka till. Kram:)
    Inatt var det inte så farligt så jag väntar faktiskt med att ringa.
    Det blöder ju inte och jag tror inte att något är fel, jag tror att det är precis som du skriver - att livmodern växer.

Hoppas att det värsta är över nu bara!
  • pannkakan87
    Nils-Eric skrev 2015-08-03 10:11:01 följande:
    Inatt var det inte så farligt så jag väntar faktiskt med att ringa.
    Det blöder ju inte och jag tror inte att något är fel, jag tror att det är precis som du skriver - att livmodern växer.

Hoppas att det värsta är över nu bara!
    Håller tummarna att det blir lindrigare framöver! :) Kram!
    http://medlitenimagen.blogg.sehttp://medlitenimagen.blogg.se
  • Syoss

Någon som börjat bli sugen på något speciellt ännu? Jag är bara i v6 men jag är så himla sugen på salt! Salt mat, salt godis som nappar, fiskar och djungelvrål. Även surt smågodis har åkt ner i magen under senaste veckan. Med de andra två graviditeterna hade jag inget speciellt som jag var sugen på, förutom pizzasallad med första :-P

• aztec
    Syoss skrev 2015-08-03 13:53:59 följande:

Någon som börjat bli sugen på något speciellt ännu? Jag är bara i v6 men jag är så himla sugen på salt! Salt mat, salt godis som nappar, fiskar och djungelvrål. Även surt smågodis har åkt ner i magen under senaste veckan. Med de andra två graviditeterna hade jag inget speciellt som jag var sugen på, förutom pizzasallad med första :-P

Jag har också salt salt salt, all mat ska saltas extra. Vet inte om det är därför jag är så törstig jämt. Men märker att jag äter en massa bröd som jag Inte äter annars.. Subway personalen måste känna igen mig nu.

Gick in i v 10 idag och illamående har äntligen lugnat ner sig :)
  • Erese

Ser att det pratas om graviditets symptom/besvär. Jag har MASSOR.

Mår illa.

Andfådd

Molvärk

Hungrig ( främst på frukt och grönt, men även salt) innan jag visste att jag var gravid frossade jag i gurka som doppas lite i salt. mums!

Humörsvängningar

Trött

Ömma bröst

• Mlady

Jag är också extremt sugen på salt. Saltlakris och salt mat..

Jag som alltid älskat sött känner inte längre något behov av det..

Kunde till och med gråta om jag inte fick min dos av choklad kring mens!

Nu mår jag lite illa av tanken :p

Syoss skrev 2015-08-03 13:53:59 följande:

• Syoss

Inte bara jag som är sugen på salt då alltså :-P Och jag är hungrig nästan jämt! Ibland känns det som att jag kan äta hur mycket som helst och andra gånger vill jag inte va i närheten av mat. Illamåendet är riktigt kraftigt emellanåt och jag skulle vilja ha Lergigan Comp. Ringde BM förut på telefontiden för att be om en läkartid för att få det utskrivet men det var inget svar. Får försöka imorgon igen.

• Nils-Eric

Jag gick in i vecka 6 igår och jag känner inte av någonting förutom att jag haft smärta i livmodern två nätter (typ som mensvärk x 100)
    Alla skriver så mycket om symptom, cravings och svullen mage att jag blir helt snurrig.
    Någon som är som jag inte märker av graviditeten än?

• Syoss
    Nils-Eric skrev 2015-08-03 17:03:07 följande:

Jag gick in i vecka 6 igår och jag känner inte av någonting förutom att jag haft smärta i livmodern två nätter (typ som mensvärk x 100)

Alla skriver så mycket om symptom, cravings och svullen mage att jag blir helt snurrig.

Någon som är som jag inte märker av graviditeten än?

Är det första barnet? Med första så hade jag ingen svullen mage förrän efter v8-9. Det kommer snabbare om man fött barn förut. Nu med tredje graviditeten så kom svullnaden direkt. Var glad så länge du inte känner illamående osv. Det är inte roligt att gå runt med spyan i halsen hela tiden.
  • Nils-Eric
    Syoss skrev 2015-08-03 17:14:27 följande:
    Är det första barnet? Med första så hade jag ingen svullen mage förrän efter v8-9. Det kommer snabbare om man fött barn förut. Nu med tredje graviditeten så kom svullnaden direkt. Var glad så länge du inte känner illamående osv. Det är inte roligt att gå runt med spyan i halsen hela tiden.
    Ja det är jag verkligen. Lider så med er som är illamående. Hemskt!

Jag gick upp 5, var på jobbet 6 och slutar 20.30 ikväll. Hade inte orkat det om inte allt hade varit som vanligt!
    Har märkt att jag är ÄNNU mer åksjuk än jag vanligtvis är (och det är riktigt illa då), men tycker mina "sea bands" ändå hjälper.

Ja det är första barnet! :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)