Inlägg från: Mlady |Visa alla inlägg
  • Mlady

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hoppar in här =)

Plussade idag och hade min senaste mens 5 juli.
    Har ingen koll på veckor men det måste vara extremt tidigt, 3-4?
    Om allt går vägen bör bebisen komma i April.

Det känns så overkligt! Pappan vet inte ännu, han skall få en liten överraskning när han kommer hem ikväll ;).

• Mlady
    Syoss skrev 2015-07-29 22:06:44 följande:

Välkommen! kollade lite snabbt på en uträknare. Har du en cykel på 28 dagar så är du i v 3+3 idag och bf 12e april Är det första barnet?

Min cykel är på 24-25 dagar (en kortis, hehe) och ja, detta blir första barnet. Kände redan tidigt att något var annorlunda. Smått illamående, snurrig, extremt hungrig och kissnödig konstant ???? sambon började gråta av glädje och är jätte glad trots att vi inte hade väntat oss att det skulle gå så snabbt!
  • Mlady

Jag är också extremt sugen på salt. Saltlakris och salt mat..

Jag som alltid älskat sött känner inte längre något behov av det..

Kunde till och med gråta om jag inte fick min dos av choklad kring mens!

Nu mår jag lite illa av tanken :p

Syoss skrev 2015-08-03 13:53:59 följande:

Någon som börjat bli sugen på något speciellt ännu? Jag är bara i v6 men jag är så himla sugen på salt! Salt mat, salt godis som nappar, fiskar och djungelvrål. Även surt smågodis har åkt ner i magen under senaste veckan. Med de andra två graviditeterna hade jag inget speciellt som jag var sugen på, förutom pizzasallad med första :-P

• Mlady

Vi har fått tid för hälsosamtal 21 Augusti och jag går då in i vecka 8 på söndagen.
    Men hur fungerar det med ultraljud? När görs det och gör dem det överhuvudtaget?
    Man vill ju veta så att allt ser ok ut och att hjärtat slår.
    Vi ska gå hos BB södra i Stockholm. Någon som har erfarenhet av dem?

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)