Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Nils-Eric skrev 2015-08-01 23:24:03 följande:
    Och där var smärtan tillbaka. Så fort jag gick och la mig... Så sjukt jävla ont. Tårarna rinner.

Jag har inte känt något alls under dagen. Kan det ha något att göra med att jag ligger ner.

Som det ser ut nu får jag nog ringa och fråga på måndag. För nu får jag ingen sömn

Tack för råden
    Min kompis fick sådär i början av graviditeten.. runt v 5. Så hon ringde in och fick komma på ultraljud för att se så att graviditeten satt där den skulle och det gjorde den. Det var "bara" växtvärk som gjorde så ont på henne. Ligamenten som håller upp livmodern som dras ut så att säga. Men jag tycker att du borde ringa så du slipper vara orolig. Lycka till. Kram:)
  • pannkakan87
    Nils-Eric skrev 2015-08-03 10:11:01 följande:
    Inatt var det inte så farligt så jag väntar faktiskt med att ringa.
    Det blöder ju inte och jag tror inte att något är fel, jag tror att det är precis som du skriver - att livmodern växer.

Hoppas att det värsta är över nu bara!
    Håller tummarna att det blir lindrigare framöver! :) Kram!
    http://medlitenimagen.blogg.sehttp://medlitenimagen.blogg.se
  • pannkakan87
    halfmoon skrev 2015-08-10 15:24:33 följande:

Undrar om man kan känna det på sig att det ska gå åt pipsvängen. Bara gått och väntat på att det ska komma blod och nu var där blod på pappret vid toabesöket. Var så illamående att jag kräktes i lördags och har fortfarande ömma bröst. Inte ont ännu men det kommer väl...

Första dagen tillbaka efter semestern, vilken rolig vecka det blir.

Både min mamma, min syster och min bästis hade blödning vid sina graviditeter och det har gått bra. Blödning är vanligt och helt normalt så länge det inte kommer mycket färskt blod som vid riklig mens. Hoppas att det bara är lite sköra slemhinnor eller något. Om du är orolig tycker jag att du ska ringa in och se vad de säger. Kram!
  • pannkakan87
    aztec skrev 2015-08-10 20:01:11 följande:

Gick in i v 11 idag, och aj så ont jag börjat få på kvällarna/nätterna i magen, gissar växtvärk? Inskrivning på torsdag :)

Ang alla som är oroliga, jag var extremt nojig ibörjan av min grav, mest pga två tidigare missfall. Men gick till privatgyn och fick betala 300:- för ultraljud. Var så värt det! Hjärtat slog och jag kunde sluta oroa mig. Nu kan jag försöka njuta ist. Hade gått under om jag höll på som innan. Så kanske kan vara ett alt?

Hade gärna gjort det men har ul i v13 så det är inte så långt kvar nu. *pust*
    Är i v 10
  • pannkakan87
    halfmoon skrev 2015-08-10 15:24:33 följande:

Undrar om man kan känna det på sig att det ska gå åt pipsvängen. Bara gått och väntat på att det ska komma blod och nu var där blod på pappret vid toabesöket. Var så illamående att jag kräktes i lördags och har fortfarande ömma bröst. Inte ont ännu men det kommer väl...

Första dagen tillbaka efter semestern, vilken rolig vecka det blir.

Hur har det gått?{#emotions_dlg.flower}
  • pannkakan87
    TouchOfRed skrev 2015-08-16 13:05:21 följande:

Hej på er tjejer! Jag hoppar gärna på tråden,är less på de andra trådarna jag ar med i där det bara snackas om Facebook grupper o alla går över till dem... Efter mitt VUL har läkaren beräknat att jag har BF 11 mars, så är i v.10+2 idag. Första barnet, men har en graviditet bakom mig som slutade i mf i v. 8. Är 29 och bor i Skåne. Har inte vågat berätta för någon än, bara sambon o jag som vet om det. Tänkte vänta med att berätta för närmsta släkten tills jag gått ur v.12 och för övriga utomstående kanske ännu senare...

Kul! Jag är v10+1 med bf 13/3 så vi ligger nära! :) Hur mår du? Jag har inte gjort nåt vul men har ultraljud den 2 sep. :)
  • pannkakan87
    Saltig skrev 2015-08-19 18:57:06 följande:
    Samma här. Min man sköter nästan allt hör hemma medan jag mår dåligt. Har varit hemma sen i måndags pga illamående. Allt luktar och det värsta är att min man luktar hud! Igår försökte han kramas lite men jag klarar inte av hans lukt ( måste bara påpeka att han är inte äcklig som inte sköter sin hygien ). Jättejobbigt, stackarn får inte kramas med sin fru.

Suger på halstabletter hela tiden, hjälper lite mot illamående.

Känner mig oxå småfet och inte gravid. Svullen och degig.
    Haha känner igen det där men jag har det så jobbigt att jag tycker att min egen hud luktar fränt hahaha! Och min hårbotten, uuuh. Måste tvätta håret och kroppen exakt varje dag. :P
  • pannkakan87
    aztec skrev 2015-08-29 11:17:51 följande:

Hej allihopa, hur går det? Någon som är kvar på fl? :) 12+6 idag så den värsta rädslan för missfall har släppt nu, känns mer som om jag kan njuta av vardagen igen. Men har dock Kub på måndag så är nog först efter den jag kommer våga berätta för närmsta. Någon annan som gjort kub än?

Jag har kub på tisdag! Jättenervös!! Du måste skriva hur det gick för dig sen Solig
  • pannkakan87
    aztec skrev 2015-08-29 11:48:18 följande:
    Ja jag får göra det! Bör inte vara orolig då jag egentligen inte är i någon riskgrupp, men gått så länge nu sen vi började försöka så känns som om att snubbla på mållinjen ungefär ;)
    Exakt samma här! Är mest orolig för att graviditeten avstannat eller nåt. Men har inga tecken på det, tror bara att hela känslan att det ligger en bebis i magen inte har gått in helt ännu. :)
  • pannkakan87
    lillasysterfia skrev 2015-08-29 15:59:47 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Vill inte va med i någon grupp på fb. Har BF 18/4 och mår illa till och från men min halsbränna är värst! Ska försöka vänta till efter v 12 med att berätta. Har dock redan berättat för min bror med sambo och mannens syster. Annars är tanken att våra två pojkar sen innan ska ha på sig storebrortröjor på äldste sonens kalas :) Om jag kan hålla mig så länge!

Välkommen vad kul vilken vecka är du i? Vi berättade för familjerna tidigt!
  • pannkakan87
    aztec skrev 2015-08-31 16:22:31 följande:

Hemkommen från KUB, 1:20000 på båda så känns som om vi kan pusta ut till ul iaf! Tog blodprov på inskrivningen så fick resultatet på en gång.

Var riktigt underbart att se en bebis, blev framflyttad 3 dagar också så blir 13+4 idag med bf 3/3 känns som om tiden kommer gå fort nu! Äntligen! Har som sagt en dotter född maj 2012 så kommer vara nästan 4år emellan.

Å så härligt!! måste va fantastisk känsla att se sin bebis! är så nervös inför mitt kub imorrn men ska försöka slappna av!
  • pannkakan87
    aztec skrev 2015-08-31 16:31:27 följande:
    Ja underbart, fick bild som vi visade dottern, "en bebis???!!!" var roligt att se ;) men var också riktigt nervös innan, var helt svettig! Var lite extra jobbigt att de ej säger något under själva undersökningen. Bra för sambo att se också, blir mer verkligt för honom med, gör det inget om jag skäller lite extra, lycka till imorgon!
    Ja men precis, tänker också att det blir nyttigt för både mej och sambon. Blir lite mer verkligt att det är en bebis därinne! Solig
    Ska bli så spännande! Vi har bokat bord på restaurang på kvällen för att fira ^^
  • pannkakan87

Jag fick reda på att jag fått ett missed abortion på kuben igår. Min bebis dog för fem veckor sedan men kroppen tror att den fortfarande är gravid. :( Har aldrig känt sån sorg. Fruktansvärt. Nu har jag fått en operationstid på fredag och hoppas på ljusare tider framöver. Lämnar denna tråd. Kram och lycka till allihop!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)