Nystjärna skrev 2015-07-30 10:42:25 följande:
Man måste ju faktiskt inte må dåligt eller har några symptom :) Så tror inte du behöver oroa dig. :) Jag hade kraftigt illamående med kräkningar med dottern och det var inget roligt heller. Men SÅ värt det. :) <3
Jag skulle också vilja göra tidigt ul så man kan släppa lite oro och så. Men vet att de sa på mvc sist att hos dem så är de bara de som är gravida för första gången som får göra det eller de som skall göra KUB,vilket man här bara får om man är över 30 tror jag det var. Så de får jag bekosta själv isåfall då jag är 26. Men Jag hoppas ändå jag kan få göra ett tidigt ul hos min mvc när jag pratar med min bm, då hon vet min historik och hur orolig hon var. Annars skall jag göra de privat för det är så värt att få göra det och minska oron också. Vilket min man höll med om,han vet ju hur jag mådde med graviditeten med dottern så. Så får väl se när man kan boka det men måste prata med mvc först. Men när brukar man göra tidigt ul?
Sen undrar jag när ringde eller tänker ni ringa mvc? Lite rädd och ringa för tidigt.
Tack för att du påminner mig om att det inte behöver vara någon fara! :)
Jag tänkte vänta ett par veckor till med att ringa MVC, men det går ju jättebra att ringa tidigare om du känner för det! Vilken v är du i nu igen? :) funderar också fram o tillbaka på det här med kub!