• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • nilepile89
    thess02 skrev 2015-07-28 17:12:43 följande:

phpVMcfaI19130.jpg

hoppar nog av tråden.. :'( men lycka till alla andra!

Va tråkigt :(
  • Smilla80

Är ledsen för din skull thess02! Tillåt dig att vara ledsen o arg, sedan hoppas jag ni får ny kraft till att ta nya tag framöver! Lycka till!

• Syoss
    nilepile89 skrev 2015-07-28 22:50:54 följande:

Jag har ringt bm igår :) fick en tid för dateringsultraljud den 12 aug och inskrivning den 20 aug. Antar att vi bilar tid för kubtestet då med :)

Åh va kul med ett dateringsultraljud! Nått sånt får man inte här, även om man har oregelbunden mens. Man får vänta till RUL. Har du nån gissning på hur långt gången du är?
  • Gabiriella
    Syoss skrev 2015-07-28 22:31:03 följande:

Hej! Det var snabba ryck, roligt med syskon så tätt! Vi ligger rätt lika då. Har bf 29e men gissar på att det kommer flyttas nån dag då min cykel är lite längre än 28 dagar och bm's snurra

Ja, jätteroligt! Men det blir säkert ett tufft första år :) tur att första barnet är väldigt snällt och har sovit hela nätterna ganska länge redan!

Är det första barnet för din del?

Förra gången födde jag två dagar innan BF så hoppas på att inte gå över denna gången heller :)
  • Syoss
    Gabiriella skrev 2015-07-29 18:56:55 följande:

Ja, jätteroligt! Men det blir säkert ett tufft första år :) tur att första barnet är väldigt snällt och har sovit hela nätterna ganska länge redan!

Är det första barnet för din del?

Förra gången födde jag två dagar innan BF så hoppas på att inte gå över denna gången heller :)

Att första barnet har bra rutiner är ju bra!

Nej det blir tredje barnet har två pojkar här hemma. 3,5 år och 15 månader. Så det blir fullt upp

Gött om man slipper gå över bf. Med första satte värkarna igång på bf och han kom ut dagen efter. Den minsta kom två dagar innan bf.
  • Gabiriella
    Syoss skrev 2015-07-29 20:42:56 följande:

Att första barnet har bra rutiner är ju bra!

Nej det blir tredje barnet har två pojkar här hemma. 3,5 år och 15 månader. Så det blir fullt upp

Gött om man slipper gå över bf. Med första satte värkarna igång på bf och han kom ut dagen efter. Den minsta kom två dagar innan bf.

Åh vad mysigt med så många barn :) ser dom fram emot ett till syskon?

Ska bli spännande att se hur förlossningen skiljer sig. Gick andra snabbare för dig?

Min första gick på 5 timmar från värkstart hemma tills hon var ute, så är lite nervös över att det ska gå för fort nästa gång!
  • Mlady

Hoppar in här =)

Plussade idag och hade min senaste mens 5 juli.
    Har ingen koll på veckor men det måste vara extremt tidigt, 3-4?
    Om allt går vägen bör bebisen komma i April.

Det känns så overkligt! Pappan vet inte ännu, han skall få en liten överraskning när han kommer hem ikväll ;).

• Nystjärna

Får man hoppa in här? :) Är idag på bim-2 och tror att jag plussade imorse :) Var ganska säkert men jag vet inte av någon anledning nu under kvällen så tvekar jag om mina ögon sviker mig och att strecket inte blått utan kanske grått :( Alltså spökstreck då testet är svagt. Varit glad och positiv men vart osäker nu. Vad säger ni om testerna

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)