• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • MrsProud

Gravid med första bebben, i 5+1. Kände redan efter 5-6 dagar efter ÄL att vi lyckats pricka in det då jag hade bröstsmärta från helvetet :P

Beräknat till sista veckan i Mars enligt appen. Det är en efterlängtad liten skrutt, men än kan mycket hända. Jag tänker fortfarande väldigt nyktert och "kallt", så har nog inte hunnit fatta det riktigt än :)

• RAM77
    aztec skrev 2015-07-25 09:45:03 följande:

Ja kändes riktigt skönt, hade en liten blödning 5+2 och eftersom jag hade haft två missfall innan så bokade in privat, kostade 300:- så verkligen värt det. Fick vänta 2v på tid.

Förstår det har själv haft mf och därför skulle det vara skönt att få veta tidigt om allt står rätt till. Blir till att boka tid till v 7
  • RAM77
    Erese skrev 2015-07-25 00:19:06 följande:

Gravid med 3:e barnet . Jag och min man fick en chock! Vart gravid trots kopparspiral ???? vi enades snabbt om att inte behålla. Jag har en tid inbokad för undersökning och val av metod. Dagarna har passerat och jag tycker det är otroligt jobbigt att vara gravid när vi inte planerat barn. Vi var och är nöjda med våra två fina gullungar.

Men! Något har förändrats. Jag har börjat tveka rent praktiskt fixar vi tre kidz, men orkar jag ett tredje snitt?

Jag vet inte vad vi ska göra????????

Hur går det, kan ni prata om situationen ni har hamnat i? Att du börjat tveka gör kanske att ni måste få lite mer tid att fundera. Jobbig situation
  • RAM77
    Tvivel skrev 2015-07-25 10:17:22 följande:

Hej,

Också gravid, v 7 tror jag, beskedet kom med panik och chock! Längtat så, är över 30 och både min biologisk klocka och alla barn i vänskapskretsen har verkligen fått mig att längta efter barn. Men det var inte planerat, mitt förhållande har varit ett ostabilt, distansförhållande med mkt drama och dessutom inget sex... Hans sexlust är som bortblåst sen ca 4 år tillbaka, när vi sågs i juni hade vi sex 1 gång på 3 veckors härlig semester, det var första gången han kom i mig på 4 år... Och, som ett brev på posten, blev jag gravid. Vet inte vad jag ska göra, att vårt förhållande inte får mig att många blev så himla tydligt nu när jag vet att vi är gravida. Vill kanske inte fortsätta i det förhållandet, men vill inte göra abort och vill inte heller börja som ensamstående med första barnet... Hjälp!!

Otroligt jobbig situation du hamnat i. kanske behöver du prata med någon professionell om ditt beslut. Inget lätt beslut, åt något håll.
  • LjuvaMirakel

Jag hänger på! =) Nyplussad med andra barnet.. BF på min tvåårings treårsdag. Den ni =)

• Erese

Jag tvekar fortfarande, har nämnt det till min man som började direkt diskutera om det är möjligt eftersom vi nog har krock kudde i framsätet i bilen : ) han är inte emot tanken fullt ut. Det är att vi har precis landat med hem, barn och jobb. Ett till barn rör om det hela igen och det blir lite tuffare både ekonomiskt och praktiskt. Vi får prata lite till, ska gå på det inbokade besöket för att ställa lite frågor kolla att allt ser bra ut. Har en kopparspiral som sitter kvar i livmodern så risk för missfall och utomkvedsgraviditet är relativt hög. Hur vi än gör blir det bra.

Tvivel- kontakta en abortmottagning och be om att få prata med en kurator. Jag tror du behöver det. Finns det någon i din närhet som du även kan vända dig till?

• Topcom

Kul med en tråd där man vill stanna kvar på fl :) (även om jag inte har ngt emot fb, hehe) tredje barnet på gång, har bf 31/3 eller 1/4, lite beroende på de olika apparna. Har känt mig ofantligt trött de senaste dagarna och fick bekräftat under gårdagen att jag är gravid :) tog sig på första försöket efter uttagen kopparspiral!

• Smilla80

Jag hänger gärna på här! :) Vi väntar en liten 3:a, BF 20-22 mars någongång. Känns fortfarande lite overkligt, som att man inte riktigt har landat i tanken! Håller tummarna för att liten vill stanna kvar hos mig och att allt går vägen. Roligt om vi kunde följas åt!

• Syoss
    LjuvaMirakel skrev 2015-07-25 22:49:36 följande:

Jag hänger på! =) Nyplussad med andra barnet.. BF på min tvåårings treårsdag. Den ni =)

Roligt med bf på barnets treårsdag! Vår minsta fyller 2 den 9e april, och bebisen är beräknad till ca sista mars. Kan bli spännande
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)