Inlägg från: MrsProud |Visa alla inlägg
  • MrsProud

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Gravid med första bebben, i 5+1. Kände redan efter 5-6 dagar efter ÄL att vi lyckats pricka in det då jag hade bröstsmärta från helvetet :P

Beräknat till sista veckan i Mars enligt appen. Det är en efterlängtad liten skrutt, men än kan mycket hända. Jag tänker fortfarande väldigt nyktert och "kallt", så har nog inte hunnit fatta det riktigt än :)

• MrsProud

Var hos barnmorskan igår, vilket var samma person som tog ut min p-stav i april. Väldigt roligt eftersom jag redan då tyckte att hon var professionell och trevlig. Det känns bra att ha en barnmorska som känns "rätt". 

Är nu i 6+1. Inatt sov jag 14 timmar, och på eftermiddagen 1,5 timme till. JObbar natt nu på en psykiatrisk akutmottagning och det är utmanande med den här tröttheten :P

Min mage och jag är inte bästa vänner då jag varit konstant illamående i 3-4 dagar. Ena stunden vill jag bara kräkas, för att i nästa stund upptäcka "Åh!! körsbärstomater är ju gott" för att sedan inte vara hungrig. 10 minuter senare vill jag äta en elefant, men kan inte röra maten för att illamåendet är tillbaka. Som en berg-och-dalbana helt enkelt :P

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)