• frofro

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Hej!
    Ser många BF-trådar där alla flyttar över på Facebook, men tänkte att här kan vi som väntar barn i mars/april och som gärna också vill prata i en gammal hederlig tråd här på FL kan samlas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 09:11
    Jag har även skapat en grupp för oss som väntar marsbebisar 2016 om någon vill gå med! Det fanns dock redan en grupp för aprilbebisar. :)
    www.familjeliv.se/forum/group/123779

• Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
  • Syoss
    Modesta skrev 2015-07-28 08:55:59 följande:

Hej alla

Jag hakar också på här - jag stannar gärna på FL och pratar!

Jag har bf ca 20 mars, är alltså i v 7 nu. Jag har ett barn sedan tidigare, född i januari 2013.

Har haft en del symtom redan tycker jag - mycket molvärk, trötthet, extremt mycket sämre tålamod (framförallt med 2-åringen hemma) och nu börjar illamåendet komma. Luktsinnet har påverkats massor och jag mår illa av både det ena och andra - i söndags höll jag på att krevera av lukten av rått kött som maken lagade. Urk!

Magen är lite rundare på kvällen, men det är väl tarmarna som jobbar och blir lite gasiga...

Det med sämre tålamod känns igen! Har en 3,5 åring och en 15månaders här hemma som gör mig galen rätt ofta just nu Jodu, svullna tarmar och allmänt orolig mage, framförallt på kvällen gör ju mest att man känner sig tjock och pluffsig. Bebisen är bara nån mm, så jag känner mig inte sådär gravidfin inte :-P

Har ni ringt bm än? Jag vill ringa nu redan samtidigt som jag vill vänta lite till. Vill höra med henne om KUB också.
  • Modesta
    Syoss skrev 2015-07-28 09:39:00 följande:
    Det med sämre tålamod känns igen! Har en 3,5 åring och en 15månaders här hemma som gör mig galen rätt ofta just nu Jodu, svullna tarmar och allmänt orolig mage, framförallt på kvällen gör ju mest att man känner sig tjock och pluffsig. Bebisen är bara nån mm, så jag känner mig inte sådär gravidfin inte :-P

Har ni ringt bm än? Jag vill ringa nu redan samtidigt som jag vill vänta lite till. Vill höra med henne om KUB också.
    Jag började jobba igen igår efter semestern och lugnet som infann sig nu på dagarna vet inga gränser - tålamodet de timmarna med barnet när jag kom hem på em var också betydligt bättre. Alla glada Cool

Gravidfin får man väl vänta på i några veckor... nu är det mest att ta sig igenom fasen när man ser ut att ha ätit lite för mycket gott under semestern. Spännande att se om magen kommer snabbare med andra barnet, det är många som säger att de tycker att den gjorde det...

Jag ringde BM i förra veckan och ska på ett första samtal på fredag. Känns inte så meningsfullt än egentligen när det är andra barnet och man vet det mesta vid det här tidiga skedet, men det är väl lika bra att skriva in sig i rullorna så att det flyter på med alla kommande kontroller o sådär. Vi gjorde KUB förra gången och ska nog göra det igen
  • Syoss
    Modesta skrev 2015-07-28 11:37:37 följande:

Jag började jobba igen igår efter semestern och lugnet som infann sig nu på dagarna vet inga gränser - tålamodet de timmarna med barnet när jag kom hem på em var också betydligt bättre. Alla glada

Gravidfin får man väl vänta på i några veckor... nu är det mest att ta sig igenom fasen när man ser ut att ha ätit lite för mycket gott under semestern. Spännande att se om magen kommer snabbare med andra barnet, det är många som säger att de tycker att den gjorde det...

Jag ringde BM i förra veckan och ska på ett första samtal på fredag. Känns inte så meningsfullt än egentligen när det är andra barnet och man vet det mesta vid det här tidiga skedet, men det är väl lika bra att skriva in sig i rullorna så att det flyter på med alla kommande kontroller o sådär. Vi gjorde KUB förra gången och ska nog göra det igen

För mig kom magen väldigt fort med andra barnet. Får se om det går ännu snabbare med tredje nu :-P däremot så var det lättare att märka när den riktiga gravidmagen kom med första än med andra. Svullnaden var liksom ivägen så man märkte inte övergången riktigt :-P

Jag väntar nog en vecka eller två innan jag ringer bm. Går in i v6 på torsdag.

Vi har gjort kub med de andra två och skulle gärna göra med trean också. Jag bor i Värmland och egentligen erbjuds alla gravida kub, oavsett ålder. Men sedan årsskiftet så kan dom bara erbjuda gravida över 35 då resurserna behövs på förlossningsavdelningen. Jag är 28. Landstinget står för resekostnader och för kub-testet om man vill göra det privat istället. Men jag tror inte det finns några privata mottagningar i närheten. Och med två kottar här hemma så är det inte bara att ge sig iväg på nån längre tur.
  • Syoss
    thess02 skrev 2015-07-28 12:56:53 följande:

nu kom det en stor mörkbrun klick i trosorna.. :'(

Nej va tråkigt! men det är säkert ingen fara. Brunt betyder ju gammalt blod, så förhoppningsvis så kommer det inget mer. Ska hålla tummarna!
  • Gabiriella

Hej!

Jag plussade för fem dagar sen. BF 29e mars men misstänker att det kommer flyttas till början av april.

Andra barnet! Födde barn den 7e mars i år så det blir knappt 13 månader mellan syskonen :)

• Syoss
    thess02 skrev 2015-07-28 17:12:43 följande:

hoppar nog av tråden.. :'( men lycka till alla andra!

Jag beklagar verkligen kram!
  • Syoss
    Gabiriella skrev 2015-07-28 16:00:57 följande:

Hej!

Jag plussade för fem dagar sen. BF 29e mars men misstänker att det kommer flyttas till början av april.

Andra barnet! Födde barn den 7e mars i år så det blir knappt 13 månader mellan syskonen :)

Hej! Det var snabba ryck, roligt med syskon så tätt! Vi ligger rätt lika då. Har bf 29e men gissar på att det kommer flyttas nån dag då min cykel är lite längre än 28 dagar och bm's snurra
  • nilepile89
    Syoss skrev 2015-07-28 09:39:00 följande:
    Det med sämre tålamod känns igen! Har en 3,5 åring och en 15månaders här hemma som gör mig galen rätt ofta just nu smile5.gif Jodu, svullna tarmar och allmänt orolig mage, framförallt på kvällen gör ju mest att man känner sig tjock och pluffsig. Bebisen är bara nån mm, så jag känner mig inte sådär gravidfin inte :-P

Jag har ringt bm igår :) fick en tid för dateringsultraljud den 12 aug och inskrivning den 20 aug. Antar att vi bilar tid för kubtestet då med :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)