Syoss skrev 2015-07-28 09:39:00 följande:
Det med sämre tålamod känns igen! Har en 3,5 åring och en 15månaders här hemma som gör mig galen rätt ofta just nu
Jodu, svullna tarmar och allmänt orolig mage, framförallt på kvällen gör ju mest att man känner sig tjock och pluffsig. Bebisen är bara nån mm, så jag känner mig inte sådär gravidfin inte :-P
Har ni ringt bm än? Jag vill ringa nu redan samtidigt som jag vill vänta lite till. Vill höra med henne om KUB också.
Jag började jobba igen igår efter semestern och lugnet som infann sig nu på dagarna vet inga gränser - tålamodet de timmarna med barnet när jag kom hem på em var också betydligt bättre. Alla glada
Gravidfin får man väl vänta på i några veckor... nu är det mest att ta sig igenom fasen när man ser ut att ha ätit lite för mycket gott under semestern. Spännande att se om magen kommer snabbare med andra barnet, det är många som säger att de tycker att den gjorde det...
Jag ringde BM i förra veckan och ska på ett första samtal på fredag. Känns inte så meningsfullt än egentligen när det är andra barnet och man vet det mesta vid det här tidiga skedet, men det är väl lika bra att skriva in sig i rullorna så att det flyter på med alla kommande kontroller o sådär. Vi gjorde KUB förra gången och ska nog göra det igen